Lietuvos vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius mano, kad naujuoju įstatymu, reglamentuojančiu tarptautinių pervežimų tikrinimą, norima pabloginti sąlygas kitų šalių vežėjams.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos Ekonomikos ir finansų departamento direktorius Sigitas Besagirskas sako, kad Rusija, atsakydama į Vakarų sankcijas, vis labiau užsiveria nuo išorinio pasaulio, tačiau už tai galiausiai sumoka paprasti rusai.

„Mes tai vertiname kaip protekcionistinį įstatymą, kuris nukreiptas į Rusijos paslaugų teikėjų gynimą. Pavyzdžiui, įstatyme atsiranda krovinio iš trečiųjų šalių sąvoka, kurios nebuvo mūsų tarpvalstybinėje sutartyje su Rusija. Mes bijome, kad kai kurie pareigūnai galės piktnaudžiauti arba per daug laisvai traktuoti, kas yra trečiosios šalies krovinys ir kaip jis vežamas“, - DELFI komentavo A. Kondrusevičius.

Praėjusią savaitę „Linavos“ atstovai viešėjo Maskvoje ir sutarė sukurti mišrią darbo grupę, kuri padėtų spręsti galimas problemas.

Algimantas Kondrusevičius
„Mes turime pakankamai didelę ir ne visiškai teigiamą patirtį šioje srityje, vežėjai su nerimu laukia šios dienos ir tolesnių veiksmų“, - kalbėjo jis.

Pasak A. Kondrusevičiaus, antradienį įsigaliojusiame įstatyme sugriežtinam ir administracinė atsakomybė. Iki šiol nusižengęs vilkiko vairuotojas galėdavo gauti 5 tūkst. rublių baudą (apie 69 eurus), įmonės vadovas – 50 tūkst. rublių (apie 690 eurų), o įmonė– iki 400 tūkst. rublių (apie 5500 eurų).

Dabar nuspręsta taikyti baudas tik vilkikų vairuotojams ir jos gali siekti iki 200 tūkst. rublių (apie 2800 eurų). Be to, įstatyme atsiranda nuostata, kad nustačius pažeidimą transporto priemonė sulaikoma iki pažeidimo priežasties pašalinimo ir pateikimo dokumento apie sumokėtą baudą.

Pasak pašnekovo, po šio įstatymo įsigaliojimo dirbti Rusijoje bus dar sunkiau, o ir dabar nėra lengva – srautai yra sumažėję beveik dvigubai, dalis krovinių dėl ekonominių priežasčių nevežami į Rusiją iš Europos Sąjungos, stringa TIR sistema.

„Be to, Lietuvos vežėjams buvo taikomi rizikos profiliai (stabdę krovinių vežimą – DELFI), o tai mums irgi yra didelė grėsmė. Taigi ten tikrai nėra rojus ir vežėjams labai sunku dirbti“, - kalbėjo asociacijos vadovas.

Kol kas, pasak jo, vežėjai dar nepranešė susidūrę su naujuoju įstatymu.

paprastiems rusams brangs produktai

S. Besagirskas sako, kad protekcionizmas šalies viduje yra vienintelis galimas Rusijos atsakas į Vakarų sankcijas dėl karinio konflikto Ukrainoje.

„Rusijos atsakas į Vakarų sankcijas yra dar didesnis protekcionizmas. Rusija negali taikyti embargo, nes neturi, kam jį taikyti, nes ji pardavinėja tik žaliavas: naftą, dujas, metalus. Jeigu jų nepardavinės, ji bankrutuos, tačiau kažkokį atoveiksmį, bent jau simbolinį, reikia rodyti. Manau, kad atsiras dar daugiau produktų grupių, kurios bus uždraustos“, - DELFI komentavo jis.

Be to, Rusija labai skatina importo pakeitimą vietos produkcija, nors ir brangesne. Taigi užsivėrimas turėtų tęstis.

Sigitas Besagirskas
„Iš kitos pusės, Rusijos verslininkai kuo toliau, tuo labiau nepasitiki savo rinka ir mažiau investuoja. Aš abejoju, kad tie patys Rusijos vežėjai, negaudami normalių lizingo ir banko paskolų, galės plėstis. Gali atsitikti taip, kad vežimo paslaugų pasiūla nelabai didės, bet didės kainos, nes dirbtinai išstumiant Europos įmones jiems mažės konkurencija. Taigi pervežimai brangs, o už tai mokės eilinis rusas, nes jam dar labiau brangs produktai“, - kalbėjo S. Besagirskas.

Savo tinklalapyje „Linava“ rašo, kad Rusijoje dar lapkritį priimtas, bet vasario 24 d. įsigaliojęs įstatymas „Dėl valstybinės kontrolės įgyvendinant tarptautinius automobilių pervežimus ir dėl atsakomybės už jų vykdymo tvarkos pažeidimus“ numato pakeitimus, susijusius su vežimų rūšies nustatymu, dėl to iš esmės gali keistis ir nusistovėjusi leidimų naudojimo tvarka, kadangi poįstatyminiai aktai nėra priimti.

Asociacijai nerimą kelia įstatyme įtvirtinti nevienareikšmiški sąvokų apibrėžimai bei įvairių, ne transporto inspekcijos kompetencijoje esančių dokumentų reikalavimas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (163)