Dabar magistraliniame kelyje Kaunas - Klaipėda budės daugiau kelininkų brigadų, kurios ims operatyviau barstyti kelius esant informacijai apie slidumą. Netoli Ariogalos nelaimė įvyko naktį, tuomet, kai kelias neturėjo būti barstomas pagal budėjimo grafikus.

Nors kelininkų budėjimų magistralėje Kaunas - Klaipėda bus daugiau - numatomos trys papildomos sustiprintos darbuotojų brigados - kelio priežiūros lygis paliekamas toks pat.

Lietuvos keliai yra prižiūrimi keliais lygiais. Pirmas priežiūros lygis yra aukščiausias, kai keliai prižiūrimi 24 valandas per parą, jis taikomas tik keliems ruožams, pavyzdžiui, automagistralei Vilnius – Kaunas.

Magistraliniam keliui Kaunas – Klaipėda yra taikomas antras priežiūros lygis, o tai reiškia, kad kelias mažiau yra prižiūrimas naktį: kelių priežiūra nevykdoma nuo vidurnakčio iki 4 val. ryto. Anksčiau, 2006-2008 m., kelias Kaunas – Klaipėda buvo prižiūrimas pirmuoju lygiu, tačiau per sunkmetį sumažinus finansavimą kelių priežiūrai, buvo sumažinta ir magistralės priežiūra.

Pasak „Automagistralės“ vadovo, nors pirmojo priežiūros lygio atsisakyta, su įmonės darbuotojais yra sutarta, kad esant sudėtingai situacijai, automobiliai kelius prižiūrėti išvažiuoja anksčiau.

„Pas mus ir dabar su kolektyvu yra sutarta. Kaip matote, ir šiuo atveju buvo išvažiuota ne 4 val., kada reikėjo išvažiuoti, o 2 val., ir (brigada – DELFI) buvo pakelta, kai buvo lijundra. O ta lijundra buvo netikėta, kadangi buvo užėjęs nedidelis sniegas 30-iai kilometrų. Kitur buvo viskas gerai. Nors 2 val. pradėjo barstyti, bet, deja, labai skaudu, kad tai jau antras toks atvejis, kai sunkiasvorė mašina sugebėjo pramušti virš 100 metrų atitvaro ir tik tada išeiti per 12 metų žalios juostos ir susidurti su priešais važiuojančia sunkiasvore mašina“, - apgailestavo „Automagistralės“ vadovas Vladislovas Molis.Iš viso kelyje Vilnius - Klaipėda dirba penkios kelininkų brigados, vieną brigadą sudaro keturi - penki barstytuvai.

Nelaimei, važiavo kolona

Įtakos nelaimės prie Ariogalos mastui turėjo ir tai, jog kiti į avariją patekę sunkiasvoriai automobiliai iš Klaipėdos judėjo kolona, o tai lėmė, jog vilkikų vairuotojai nespėjo sureaguoti į įvykusią nelaimę.

„Sunkiasvorių automobilių vairuotojai, taupydami kurą važiuoja labai arti vienas kito, neįvertindami galimų rizikų“, - konstatavo susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Pasak jo, taip važiuodami vairuotojai ne tik rizikuoja gyvybėmis, bet ir palieka provežuotus kelius, o tai padidina avarijų riziką kitiems eismo dalyviams, nes gadina šalies kelius.

Avarijos vietoje kelias yra provėžuotas.

Nelaimę, įvykusią netoli Ariogalos, kelininkai vadina neeiline, nes vienas iš į avariją patekusių vilkikų pramušė atitvarą ir nulėkė nuo kelio.

Pasiūlė papildomų saugumo priemonių

Paaiškinta, kad atitvarai eismo įvykio vietoje buvo pritaikyti lengviesiems automobiliams, tačiau planuojama juos pakeisti į pritaikytus sunkiasvoriams.

“Pagal dabar galiojančius normatyvus automagistralėje įrengti atitvarai yra numatyti lengviesiems automobiliams. Tuose vietose, kur įkalnės, posūkiai, viadukai, status šlaitas mes skačiuosime ir žiūrėsime, kurios vietos pavojingiausios eismo saugumo atveju, be abejo, įvertinsime šitą atvejį, ten numatysime įrengti atitvarus, kurie bus skiriami krovininiams automobiliams. Tai maždaug 3,5 karto brangesnė priemonė“, - dėstė Kelių direkcijos vadovas Skirmantas Skrinskas.

Be to, planuojama, kad nuo 2016 m. pradės veikti papildomas kelių būklės prognozavimo modelis, kuris veiks visuose magistraliniuose keliuose. Jų Lietuvoje yra 1,7 tūkst. kilometrų.

„Tada mes žinosime situaciją, kur yra įšalas ir kelių tarnybos operatyviai galės reaguoti “, - sakė Kelių direkcijos vadovas.

Skaičiuojama, kad iki darbo vietos barstytuvas atvažiuoja per apytiksliai 30 minučių, o druska ima veikti praėjus dar iki 1,5 valandos.

DELFI pranešė, kad penktadienį žiauri avarija įvyko magistraliniame kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, dėl to buvo draudžiamas eismas. Autostradoje ties Ariogala susidūrė net 4 vilkikai, vieno vairuotojas žuvo, o drauge važiavęs jo 14-os metų paauglys sūnus pateko į reanimaciją. Dar du žmonės avarijos metu buvo sunkiai sužeisti, du vilkikai sudegė.

Dėl šiurpios nelaimės kaltos greičiausiai ir prastos vairavimo sąlygos. Kelininkai išvakarėse įspėjo, kad naktį eismo sąlygas sunkins plikledis, lijundra ir rūkas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (203)