“Alfa Romeo” yra vienas iš nedaugelio automobilių gamintojų, pasipuošusių tikru heraldiniu herbu. Vien šis faktas sukelia susidomėjimą šia marke, kuri per savo beveik 90 metų istoriją spėjo įsigyti daug entuziastingų gerbėjų visame pasaulyje.
“Alfa Romeo GT”
Trumpai galima pasakyti, kad “Alfa Romeo” skiriamasis bruožas yra tai, kad geri laikai ilgai nesitęsia. Daug pakilimų ir nuopuolių lydėjo šį Italijos gamintoją, tačiau jis vis dar gyvas. Tiesa, vėl neaišku kaip susiklostys artimiausia ateitis, nes dabartinis savininkas “Fiat Auto” yra ypač gilioje krizėje.

“Alfa Romeo” turi Itališkas šaknis, o jo istorija prasidėjo gana įprastai. “Societa Anonima Lombarda Fabbrica Automobili” (ALFA) dar prieš pasirodant pirmajam “Alfa Romeo”, Italijoje, Milane esančioje gamykloje jau gamino “Darracq” automobilius. 1915 m. ALFA pradėjo vadovauti Nicola Romeo – taip prasidėjo “Alfa Romeo” istorija. Esminis posūkis įvyko kai Vittorio Jano sukūrė įžymiąją sportinių modelių gamą su šešių cilindrų 2 litrų darbinio tūrio varikliais, įskaitant ir legendinį “Alfa Romeo 6C 1500”.

1929 m. Enzo Ferrari įkuria “Scuderia Ferrari” (vėliau pervadinta į “Ferrari”) Modenos mieste, Italijoje. Komandos nariai dalyvauja lenktynėse su “Alfa Romeo” automobiliais. Tačiau 1940 m. “Alfa Romeo” ir “Ferrari” ryšiai nutrūko.

Nors “Alfa Romeo” susilaukė pasisekimo kaip sportinių automobilių gamintojas, tačiau finansinė pusė niekad nebuvo stipri, todėl 1933 m. gamintojo valdymą perėmė IRI, Italijos valstybinė verslo įmonė.

Gamyba buvo atnaujinta 1947 m., tačiau tik 1954 m. “Alfa Romeo” vėl iš tiesų atsistojo ant kojų. Prarastą šlovę atgauti padėjo gražus ir greitas automobilis “Giulietta 1300”, kurio kėbulą sukūrė žymus Italijos automobilių dizaineris Bertone, o keturių cilindrų variklį sukūrė Orazio Satta. Taip prasidėjo “Gulia” šeimos automobilių serija, iš kurios ypač išsiskiria legendinis GTV6 modelis.

1971 m. “Alfa Romeo” nutaria išbandyti naują sritį – pereiti prie mažų automobilių kūrimo ir gamybos. Naujasis mažas automobilis turėjo V4 variklį, priekinius varomus ratus ir diskinius stabdžius. Jis buvo gaminamas naujoje gamykloje netoli Neapolio ir gavo pavadinimą “Alfasud”. Tačiau “Alfasud” buvo nesėkmingas žingsnis ir šiek tiek sugadino “Alfa Romeo” reputaciją, nes mažieji automobiliai buvo labai nepatvarūs ir greitai pradėdavo byrėti. Dėl šios priežasties tik keli “Alfasud” yra išlikę iki šių dienų.

Po nesėkmingo naujo “Alfasud” modelio finansinė padėtis vėl tapo nepavydėtina ir 1980-aisiais “Alfa Romeo” įsigijo kitas Italijos automobilių gamintojas “Fiat”. “Fiat” iš karto ėmėsi keisti “Alfa Romeo” modelių įvaizdį. “Alfasud” pakeitė prabangesnis sedanas “Alfa Romeo 33” bei kupė “Sprint”. Abu automobiliai turėjo V4 variklį.

“Alfetta” ir “Giulietta” modelius pakeitė “Alfa Romeo 75”. 75 išsaugojo pirmtakų išvaizdos bruožus, tačiau jame buvo geriau paskirstytas svoris. Taip pat naujas buvo 2,0 l “Twin Spark” variklis. Tačiau geriausiai “Alfa Romeo 75” atsiskleidė su galingu 3,5 l V6 varikliu.

Iš naujų modelių mažiau nusisekė “Alfa 6”. Šis didelis automobilis buvo orientuotas į verslo klasę, tačiau savo tikslo nepasiekė. Žymiai sėkmingesnis buvo jį 1988 m. pakeitęs 164. “Alfa Romeo 164” sukūrė “Fiat” ir “Saab”, bendradarbiaudami projekte “Type Four”. Žymaus Italijos dizainerio Pininfarina sukurtas kėbulas atrodė labai gerai, o vairavimo savybės atitiko automobilio išvaizdą.

1992 m. rinkoje pasirodė 155 sedanas. Šiek tiek vėliau pasirodė ir 145 hečbekas bei 146 sedanas. Automobiliai tradiciškai naudojo V4 variklius. 1996 m. tradicinius V4 pakeitė 1,6 l ir 1,8 l “Twin Spark” varikliai. GTV modelio tradicija buvo išlaikyta su 2,0 l 150 AG priekiu varoma versija.

2000 m. 155 modelį pakeitė 156 modelio sedanas (o vėliau ir universalas), atsidaro didesnis “brolis” 166, užėmęs 164 modelio vietą. Jiems pasiūlyta plati “Twin Spark” variklių gama, dabar ir su V6 versija. Šių modelių pardavimai buvo geri ir pateisino į juos dėtus lūkesčius.

Paskutinieji “Alfa Romeo” modeliai, ypač 147 hečbekas, kuris laimėjo 2001 m. Europos automobilio titulą, galutinai nutraukė sąsajas su prastos gamybos automobilio įvaizdžiu. 147 itin išsiskyrė savo iššaukiančiu dizainu, puikia dinamika ir neblogu praktiškumu.

Šiuo metu “Alfa Romeo” gamina penkis modelius, neskaitant jų specialių versijų: 147, 156, 166, GTV ir Spider. Nežiūrint pastaruoju metu santykinai sėkmingos “Alfa Romeo” veiklos, tradiciškai vėl atėjo metas sunkiems laikams. Savininkas “Fiat Auto”, kuris priklauso “Fiat Group”, išgyvena sunkią krizę. Neatrodo, kad savom jėgom pavyks iš jos išbristi. Gali būti, kad “Alfa Romeo” netrukus vėl turės naują savininką. Lietuvoje “Alfa Romeo” automobiliais prekiauja UAB “Autobrava”.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (238)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Rekonstruojant Vilniaus oro uostą skrydžių Kaune padaugėjo penkis kartus (12)

Vykstant Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai, Kaune skrydžių skaičius išaugo...

Velomaratono metu bus ribojamas eismas Vilniuje (8)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 20 d. (sekmadienį) Vilniuje vyks dviračių...

Pristatė traukinio maršrutus, kuriais nemokamai veš dviračius (1)

Keleiviams pristatomi traukinių maršrutai į 5 regioninius parkus, o visomis šiomis kryptimis...

Vilniaus oro uoste po rekonstrukcijos nusileido pirmasis keleivinis lėktuvas (27)

Vilniaus oro uoste po daugiau nei mėnesį trukusios kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos...

Top naujienos

Atgijęs Latvijos krepšinis: auksinė karta – pakeliui į šlovės olimpą specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (7)

Latvija prieš Lietuvą. Rungtynės Rygos arenoje, į kurias bilietai ištirpo akimirksniu. Akistata,...

Vilniaus oro uosto atidarymo laukė dėl įdomios priežasties – pomėgiu užkrėtė ir žmoną (6)

Petras Kaukėnas yra avionikos specialistas . 26 metų vaikinui tenka dažnai atsakinėti į...

Lietuje pabudusi „Karklė“ tęsia linksmybes vienam rytas baigėsi komisariate (15)

Šeštadienio rytą festivalininkai „ Karklėje “ prabudo nuo lietaus lašų barbenimo į...

Lekiate prie jūros? Nepamirškite, Jus stebi (66)

Atostogauti galima ir reikia, tik ne tuomet, kai vairuoji. Tokią žinią visą vasarą vairuotojams...

Elitinėje vietoje – gėdingas vaizdas (117)

Išklypusios plytelės ir išlūžę latakai, daug metų neveikiantis apgriuvę fontanas. Taip jau ne...

Lietuviai rado dar vieną apsipirkimo maršrutą (209)

Europos statistikos agentūros „Eurostat“ duomenimis, Lietuvoje šiemet prekių ir paslaugų...

Karščiausioje Žemės vietoje gyvybė rasta rūgštyje (1)

Siurrealistinių spalvų peizaže dominuoja ryškiai žalia ir geltona, burbuliuoja karštas vanduo,...

Vienas šuolis į vandenį pakeitė šeimos gyvenimą istorija sujaudino tūkstančius (81)

Birželio 10 d. vilnietis Aurimas Vėbra patyrė labai sudėtingą traum ą – kaklo penkto...

Pirmą „Lietuvos ryto“ treniruotę surengęs R. Kurtinaitis palinkėjo A. Gudaičiui parvežti medalį susipažino su asistentu (20)

Vilniaus „Lietuvos ryto“ komanda šeštadienio rytą surengė pirmą treniruotę, kurią,...