Tiesa BMW ne visada lydėjo sėkmė, kaip galėtų atrodyti šiandieną: prieš daugiau nei 40 metų bendrovė buvo pakliuvusi į didelę krizę ir vos nebuvo išparduota.

BMW istorijos pradžia reiktų laikyti 1916 m., kai įsikūrė bendrovė “Bayerische Flugzeugwerke”, kuri gamino variklius lėktuvams. Netrukus buvo įkurta ir bendrovė BMW (“Bavarian Motor Works”), kuri gamino variklius motociklams, o netrukus užsiėmė ir jų gamyba.

1923 m. Miunchene BMW pagamino savo pirmąjį motociklą “BMW R 32”, kuriame buvo įmontuotas gerai žinomas “flat-twin” variklis. 1937 metais BMW savo variklio dėka sumušė pasaulio greičio motociklu rekordą – 279,5 km/val.

Tik po daugiau nei dešimtmečio BMW užsiėmė ir automobilių verslu. 1928 m. BMW nusiperka automobilių gamyklą Eisenache, Tiuringijoje, o kartu ir licenciją gaminti nedidelius automobilius “Dixi”. Jie buvo gaminami Miunchene, kaip ir kita BMW produkcija. Deja, “Dixi” niekada nebuvo komerciškai itin sėkmingas automobilis.

Šiek tiek vėliau pasirodė pirmieji originalūs BMW modeliai: sportiniai 326 ir 328 automobiliai, vėliau prisijungė ir 335. Ypač vykęs buvo BMW 328, tuo metu tai buvo bene geriausias sportinis automobilis 2 l darbinio tūrio klasėje Europoje.

BMW sparčiai plėtėsi, atidarinėjo naujas gamyklas, pasiekdavo vis naujų rekordų motociklų srityje, gerai sekėsi ir aviacinių variklių verslas. Tačiau II Pasaulinis karas pristabdė sėkmingą veiklą ir netgi įstūmė į krizę. 1941 m. automobilių gamyba laikinai pristabdyta. Nuo 1929 m. buvo pagaminta apie 80 tūkst. BMW automobilių.

Pasibaigus karui nugalėjusios šalys trejiems metams uždraudė BMW veiklą, nes bendrovė buvo susijusi su raketų ir aviacinių variklių konstravimu. Todėl tik 1951 m. BMW pagamina savo pirmąjį pokario automobilį – 501-ąjį. Kitais metais jis pradedamas gaminti masiškai, tačiau patiria finansinę nesėkmę. 1955 m. “Isetta” pradeda itin mažų BMW automobilių seriją.

Vis tik su naujais modeliais BMW nepavyko atsistoti ant kojų, ir 1959 m., po nesėkmingo bandymo įžengti į limuzinų sektorių, buvo rengiamasi išparduoti BMW. Nuo bankroto įmonę išgelbėjo smulkūs akcininkai, darbininkai ir platintojai. Įdiegus naują kapitalo struktūrą, BMW toliau tęsė savo veiklą, kuri darėsi vis sėkmingesnė: 700-asis modelis yra pirmas komerciškai sėkmingas BMW serijinis automobilis.

Po trejų metų pasirodęs 1500-asis modelis nubrėžė BMW dizaino koncepciją. Tai buvo naujos klasės sportinių kompaktinių automobilių pirmtakas. Taigi, po maždaug du dešimtmečius trukusio sąstingio, BMW atsitiesė ir ėmė sparčiai plėstis bei atkurti prieš karą turėtas pozicijas.

1965 m. BMW ketvirčiui amžiaus nutraukė veiklą, nuo kurios apskritai bendrovė prasidėjo: sustabdyta aviacinių variklių gamyba. Tik 1990 m., abiejų Vokietijų susijungimo metais, BMW vėl sugrįš prie savo šaknų.

1966 m., panašiai kaip rodoma Holivudo filmuose, BMW žengė vis naujus sėkmingus žingsnius. Debiutuoja 1600-ojo automobilio dviejų durų versija, kuri tampa 3 serijos automobilių pagrindu. 1972 m. – Miuncheno Olimpinėms žaidynėms pagaminamas pirmasis 5 serijos automobilis.

5 serija iki šiol yra pats sėkmingiausias BMW automobilis, jo pardavimai sudaro apie ketvirtį visų BMW pardavimų. Netrukus pasirodys jau penktos kartos “penktukas”, į kurį gamintojas deda dideles viltis (plačiau – “AutoVerslas” Nr.20 Analizė “Didelės BMW viltys dėl naujojo 5 serijos modelio”).

Nuo 1975 m. pamečiui pasirodo BMW 3 serija, 6 serija (kupė) ir 7 serija. 1988 m. – išleidžiamas automobilis “Z1 Roadster”.

Savo masiniams modeliams BMW, kaip ir jo amžinas konkurentas “Mercedes-Benz”, naudojo galinius varomus ratus, o variklį montavo priekyje išligai. Išimtis – tik 1979-1980 m. gyvavęs labai brangus “BMW M1”. Tik 456 M1 automobiliai buvo pagaminti. Jo gamyba nutraukta, kai bendrovė pradėjo mažinti išlaidas. Vėliau M1 DOHC šešių cilindrų variklis buvo panaudotas “Formulės 1” varžybose “McLaren” formulėje.

Vienas iš svarbiausių praeito dešimtmečio įvykių: 1994 m. BMW įsigijo Didžiosios Britanijos gamintoją “Rover Group”, kuriam priklausančios markės išgyveno ne pačius geriausius laikus, tačiau gamybos apimtis buvo didesnė nei naujojo savininko. “Rover” pareikalavo itin didžiulių resursų ir nepateisino lūkesčių, ko pasėkoje 2000 m. “Rover” markės buvo išparduotos, o BMW generalinis direktorius Berndas Pischetsriederis turėjo ieškotis naujo darbo.

“Rover” ir MG markės atiteko naujai įkurtai bendrovei, o “Landa Rover” įsigijo JAV gamintojas “Ford Motor”. BMW sau pasiliko tik “Mini” markę. Ir neprašovė, nes stilingų mažų “Mini” automobilių populiarumas itin sparčiai auga, o tai BMW atneša nemažą pelną.

1999 m. “Volkswagen Group” ir BMW aršiai konkuravo dėl “Rolls-Royce/Bentley”, kurį valdė bendrovė “Vickers”, įsigijimo. Tai apskritai vienas įdomiausių sandorių, nes “Volkswagen” galų gale nukonkuravo BMW ir įsigijo “Rolls-Royce/Bentley”, tačiau paaiškėjo, kad “Rolls-Royce” prekinis ženklas priklauso kitai bendrovei, kuri “Vickers” buvo suteikusi teisę naudoti šį ženklą tam tikram laikui.

BMW labai greitai sureagavo ir nusipirko “Rolls-Royce” prekinį ženklą, kurį naudoti “Volkswagen” galėjo iki 2003 m. sausio 1 d. Taigi, BMW pastatė naują 100 mln. JAV dolerių vertės gamyklą Goodwoode, Anglijoje ir sukūrė naują modelį “Phantom”, kurį pirmą kartą pademonstravo 2003 m. sausio 3 d. gamykloje vykusiame vakarėlyje.

Dabar BMW taip pat išgyvena nemažų permainų, susijusių su naujais ar atnaujintais modeliais, metą. Tradiciškai BMW siūlė gana siaurą brangių modelių gamą. Dabar tokia politika keičiasi – net 11 naujų modelių smarkiai išplės BMW pasiūlą.

Šių metų rudenį įvyks pasaulinės 6 serijos kupė ir X3 sportinio automobilio premjeros. 2004 m. rinkoje pasirodys kompaktinės klasės 1 serija, o taip pat 6 serijos kabrioleto ir 5 serijos “Touring” variantai. Taip pat šiais metai rinkoje pasirodė įspūdingas roadsteris Z4, kuris pakeitė savo pirmtaką Z3, kuriuo važinėjosi ir garsusis Džeimsas Bondas.

Visiems gamintojams būna geri ir blogi laikai. BMW, dėl bendro ekonomikos ir paklausos nuosmukio bei didelių investicijų į naujus modelius, dabar negali pasigirti didžiuliu pelno, tačiau naujieji automobiliai, ypač 5 serija turėtų padėti BMW vėl susigrąžinti aukštą pelningumą. Apskritai, pastarasis dešimtmetis buvo labai sėkmingas BMW arba “Bavarian Motor Works”.