Didėjantis naudotų automobilių eksportas į Vidurio Azijos valstybes teigiamai atsiliepė „Lietuvos geležinkeliams“. Vagonais į Kazachstaną, Kirgizija ir Uzbekistaną yra gabenama daugiau kaip 70 proc. visų į šias valstybes vežamų automobilių.
© ELTA
Rusijoje vasaros pabaigoje įvestas naudotų automobilių importo mokestis nežymiai sumažino naudotų automobilių eksportą, tačiau pakeitė iš Lietuvos gabenamų automobilių eksporto kryptis.

Dabar daugiausia naudotų automobilių iš Lietuvos keliauja į Kazachstaną, Uzbekistaną ir Kirgiziją – apie 70 proc. visų eksportuojamų automobilių. Muitinės departamento duomenimis, praėjusiais metais 74 proc. automobilių eksporto driekėsi į Rusiją, 10 proc. į Kazachstaną, 9 proc. į Baltarusiją, 3 proc. į Kirgiziją ir 2 proc. į Ukrainą bei 1 proc. į Latviją. Rusijai įvedus muitus naudotiems automobiliams, Lietuvos eksporto kryptys nusidriekė į Vidurio Azijos valstybes.

Didėjantis automobilių eksportas naudingas ne tik naudotais automobiliais prekiaujantiems verslininkams, bet ir AB „Lietuvos geležinkeliai“. Šios įmonės ekspedicijos skyriaus viršininkas Tomas Liubkevičius teigia, kad naudotų automobilių gabenimas į Vidurio Azijos valstybes sparčiai auga. Šiuo metu pagrindiniai naudotų automobilių srautai driekiasi į Kazachstaną, Uzbekistaną bei Kirgiziją. Kazachstanui tenka daugiau kaip 40 proc. viso naudotų automobilių eksporto. „Jei praėjusiais metais tokių siuntų geležinkeliais į Vidurio Azijos valstybes beveik nebuvo, tai šiemet gabenti naudotus automobilius kartais pritrūksta vagonų“, – apie augančius krovinių srautus kalba T. Liubkevičius. Pasak jo, per mėnesį vidutiniškai į Azijos valstybes yra išsiunčiama apie 250 vagonų. Viename vagone, priklausomai nuo automobilių dydžio, telpa nuo 8 iki 10 automobilių.

Prekyba auga

Gabenamų transporto priemonių skaičius turėtų ir ateityje augti, nes naudotų vakarietiškų automobilių paklausa, anot vietinių verslininkų, Kazachstane bei kitose Vidurio Azijos valstybėse nuolatos didėja, dėl šių valstybių atsigaunančios ekonomikos ir didėjančios gyventojų perkamosios galios.

Radviliškio turgų administruojančios AB „Antaniškiai“ direktorius Algirdas Lukošius teigia, kad jei rusai labiausiai graibstė „Audi“ bei „Volkswagen“ markės automobilius, tai pirkliai iš Azijos valstybių dažniau renkasi japoniškus „Nissan“ bei „Mazda“ markių automobilius arba prabangesnius „Mercedes-Benz“. Pastarieji populiarūs nepriklausomai nuo amžiaus ir techninės būklės.

T. Liubkevičius prisimena, kad automobilių gabenimas į Kazachstaną ir kitas Vidurio Azijos valstybes buvo pradėtas šių metų pradžioje, po to, kai Rusija įvedė privalomą palydą ir laikiną mokestį per šalį tranzitu gabenamiems automobiliams. Tai buvo padaryta siekiant, kad tokie automobiliai neliktų Rusijoje. „Tai iš Azijos verslininkų pareikalavo papildomų jėgų ir lėšų, todėl jiems labiau apsimoka automobilius gabenti vagonais, nes tuomet neužšaldomi pinigai, – sako T. Liubkevičius – Toks transportavimo būdas yra saugesnis nei važiuoti tūkstančius kilometrų per visą Rusiją“.

Nepaisant pasikeitusių naudotų automobilių eksporto srautų, specialistai prognozuoja, kad iki metų pabaigos turėtų atsigauti ir dominuoti eksportas į Rusiją, nes Rusijos automobilių pirkliai radę kaip apeiti sunkumus, pamažu vėl grįžta į didžiausias Lietuvos automobilių turgavietes.

A. Lukošius įsitikinęs, kad po muitų pasikeitimų Rusijoje į Lietuvą atvykstančių rusų skaičius smarkiai sumažėjo, tačiau spalio viduryje automobilių pirklių iš Rusijos pamažu ėmė daugėti. „Jie spėjo išparduoti vasarą, prieš įvedant muitus, įsigytus automobilius ir jau randa būdų, kaip importuoti kitus automobilius“, – teigia A. Lukošius.

Marijampolės automobilių turgų administruojančios UAB „Marijampolės turgus“ direktorius Gintautas Gylys aiškina, jog nepaisant grįžtančių Rusijos automobilių pirklių dar jaučiamas automobilių perteklius, nes naudotų automobilių pasiūla yra per didelė vietinei rinkai, o apyvarta dar nepasiekė iki muitų įvedimo Rusijoje buvusio lygio. „Muitų pasikeitimai kuriam laikui užšaldė naudotų automobilių pardavimus, – konstatuoja įmonės vadovas. – Tačiau iki metų pabaigos turėtų vėl dominuoti Rusijos automobilių pirkliai“.

A. Lukošius džiaugiasi, kad šiuo metu Radviliškio turgavietėje per dieną vidutiniškai parduodama apie 50–60 proc. visų siūlomų automobilių. Iš viso turgavietėje telpa apie 3 tūkst. automobilių. Specialistai teigia, kad prekybą automobiliais labiausiai stabdo sugriežtėjusi vizų išdavimo į Lietuvą tvarka po nuskambėjusio konsulų skandalo. Lietuvos pareigūnai dabar reikalauja rusų paaiškinimų, kokiais tikslais yra važiuojama į Lietuvą.

Rusijos vyriausybė padidino muitus 3–7 metų importuojamiems automobiliams. 0,85–2,25 EUR muito mokestis skaičiuojamas priklausomai nuo automobilio variklio darbinio tūrio. Kuo galingesnis automobilio variklis, tuo didesnis muitas. Įsigaliojus šiam potvarkiui, fiziniams asmenims, importuojantiems transporto priemones, už automobilį su 2 tūkst. kubinių centimetrų darbinio tūrio varikliu tenka mokėti net 3,5 tūkst. EUR muitą. Iki rugpjūčio fiziniams asmenims Rusijoje buvo taikomos nuolaidos. Jie mokėjo 2,5–4 kartus mažesnius muitų mokesčius nei juridiniai asmenys.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (238)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Rekonstruojant Vilniaus oro uostą skrydžių Kaune padaugėjo penkis kartus (12)

Vykstant Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai, Kaune skrydžių skaičius išaugo...

Velomaratono metu bus ribojamas eismas Vilniuje (8)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 20 d. (sekmadienį) Vilniuje vyks dviračių...

Pristatė traukinio maršrutus, kuriais nemokamai veš dviračius (1)

Keleiviams pristatomi traukinių maršrutai į 5 regioninius parkus, o visomis šiomis kryptimis...

Vilniaus oro uoste po rekonstrukcijos nusileido pirmasis keleivinis lėktuvas (27)

Vilniaus oro uoste po daugiau nei mėnesį trukusios kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos...

Top naujienos

Atgijęs Latvijos krepšinis: auksinė karta – pakeliui į šlovės olimpą specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (8)

Latvija prieš Lietuvą. Rungtynės Rygos arenoje, į kurias bilietai ištirpo akimirksniu. Akistata,...

Vilniaus oro uosto atidarymo laukė dėl įdomios priežasties – pomėgiu užkrėtė ir žmoną (6)

Petras Kaukėnas yra avionikos specialistas . 26 metų vaikinui tenka dažnai atsakinėti į...

Lietuje pabudusi „Karklė“ tęsia linksmybes vienam rytas baigėsi komisariate (15)

Šeštadienio rytą festivalininkai „ Karklėje “ prabudo nuo lietaus lašų barbenimo į...

Lekiate prie jūros? Nepamirškite, Jus stebi (66)

Atostogauti galima ir reikia, tik ne tuomet, kai vairuoji. Tokią žinią visą vasarą vairuotojams...

Elitinėje vietoje – gėdingas vaizdas (117)

Išklypusios plytelės ir išlūžę latakai, daug metų neveikiantis apgriuvę fontanas. Taip jau ne...

Lietuviai rado dar vieną apsipirkimo maršrutą (211)

Europos statistikos agentūros „Eurostat“ duomenimis, Lietuvoje šiemet prekių ir paslaugų...

Karščiausioje Žemės vietoje gyvybė rasta rūgštyje (1)

Siurrealistinių spalvų peizaže dominuoja ryškiai žalia ir geltona, burbuliuoja karštas vanduo,...

Vienas šuolis į vandenį pakeitė šeimos gyvenimą istorija sujaudino tūkstančius (81)

Birželio 10 d. vilnietis Aurimas Vėbra patyrė labai sudėtingą traum ą – kaklo penkto...

Pirmą „Lietuvos ryto“ treniruotę surengęs R. Kurtinaitis palinkėjo A. Gudaičiui parvežti medalį susipažino su asistentu (20)

Vilniaus „Lietuvos ryto“ komanda šeštadienio rytą surengė pirmą treniruotę, kurią,...