Po 22 milijonus litų kainavusios rekonstrukcijos ketvirtadienį atidaromas Kauno geležinkelio stoties pastatas. Tačiau keliaujantieji į sostinę ir atgal jo grožio kol kas nematys. Likus mažiau nei parai iki oficialaus Kauno geležinkelio stoties atidarymo, iškilmėms besirengiantiems darbuotojams nutrūktgalviškai bėgioti neteko.
Geležinkelis, bėgiai
© K.Šatūno nuotr.
Darbininkai neskubėdami tvarkė naujojo stoties laikrodžio apšvietimą, derino švieslentę, dažė suolus. Pagrindiniai rekonstrukcijos darbai atlikti kur kas anksčiau.

„Fasadą baigėme remontuoti praėjusių metų rudenį. Nuo tada derinome smulkmenas, tvarkėme dokumentus“, – „Kauno dienai“ aiškino bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Kauno infrastruktūros direktorius Olegas Slepakovas.

Nuo lubų krito detalės

Ant karo metais vokiečių susprogdintos senosios geležinkelio stoties pamatų 1952 metais pastatyti rūmai didesnio remonto nebuvo matę.

Kapitalinio remonto reikėjo ne tik todėl, kad pastato fasadas atrodė apgailėtinai. Kai kuriose vietose buvo pavojinga keleiviams. Pagrindinės salės lubos buvo padengtos apsauginiu sluoksniu, nes puošybos detalės krito ant grindų ir galėjo sužeisti žmones.

Apie rekonstrukciją kalbėta daug metų, tačiau vis nebuvo randama lėšų. Darbai prasidėjo 2005 metų pavasarį. Jiems skirta apie 22 milijonus litų. Daugiausia paramos sulaukta iš ES fondų.

Stebi vaizdo kameros

Po trejus metus trukusios rekonstrukcijos stoties pastatas pasipuošė cinkuotos skardos stogu, granito laiptais.

Kauno geležinkelio stoties rūmai atnaujinti laikantis paveldo objektams taikomų reikalavimų.

„Daugiausiai problemų kėlė grindys. Centrinėje salėje palikome seną grindų fragmentą su raštu, o prie jo teko pritaikyti naujas plyteles“, – apie kilusius restauracijos sunkumus pasakojo bendrovės „Kaminta“ statybos direktorius Antanas Venskaitis. Taip pat atnaujinti interjero puošybos elementai, turėklai.

Stotyje įrengta nauja ventiliacinė sistema, veikia saugos ir priešgaisrinės signalizacijos. Iš visų kampų patalpas stebi vaizdo kameros.

Keleiviams bus patogiau

Kol vyko pastato rekonstrukcija, stoties darbas nesutriko. Iš centrinės salės į dešiniąją pastato pusę persikėlė ir čia liks bilietų kasos.

„Nuo šiol centrinė salė bus naudojama tik keleivių reikmėms. Taip pat ją planuojame nuomoti renginių organizatoriams“, – pasakojo bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Kauno infrastruktūros direktorius O.Slepakovas.

Centrinėje salėje įsikurs policija, spaudos kioskelis ir galbūt prekeiviai gėlėmis. Direktorius džiaugėsi, kad keleivių patogumui restauruotas ir stoties tunelis. „Juo dabar bus galima patekti į visus peronus. Tunelis sujungtas su Vytauto prospekto požemine perėja“, – pasakojo direktorius.

Nuo šiol į Kauną atvykusiems keleiviams nebereiks gaišti laiko ir užsukti į stotį. Jie iškart galės patekti į Vytauto prospektą.

Atnaujinti Kauno geležinkelio stoties rūmai savo blizgesiu ir patogumu artimiausiais metais džiugins ne visus keleivius.

Daugiau nei prieš du mėnesius iki 2009 metų rugpjūčio uždarius tunelį, visi traukiniai į Vilnių vyksta iš stotelės Petrašiūnuose „Kaunas 1“.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (247)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Rekonstruojant Vilniaus oro uostą skrydžių Kaune padaugėjo penkis kartus (17)

Vykstant Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai, Kaune skrydžių skaičius išaugo...

Velomaratono metu bus ribojamas eismas Vilniuje (9)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 20 d. (sekmadienį) Vilniuje vyks dviračių...

Pristatė traukinio maršrutus, kuriais nemokamai veš dviračius (2)

Keleiviams pristatomi traukinių maršrutai į 5 regioninius parkus, o visomis šiomis kryptimis...

Vilniaus oro uoste po rekonstrukcijos nusileido pirmasis keleivinis lėktuvas (27)

Vilniaus oro uoste po daugiau nei mėnesį trukusios kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos...

Top naujienos

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (31)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (813)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (23)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (73)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (1)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (32)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...

Danijos vėjo jėgainės gali atsirasti ir prie Lietuvos krantų (26)

Kitąmet šimto penkiasdešimt metų jubiliejų minėsiantis Danijos Esbjergo uostas yra vienas...

Japoniją pribaigė ne atominė bomba, o Stalino sprendimas? (624)

Šiemet buvo minimos 72-osios Hirosimos bombardavimo metinės. JAV branduolinio ginklo panaudojimas...

Nevaldoma kinų kosminė stotis netrukus kris į Žemę (21)

Nevaldoma Kinijos kosminė stotis, kaip teigiama, po mažiau nei vienerių metų sugrįš į Žemės...

Neatsakingas antibiotikų vartojimas sukelia pavojingas infekcijas pražūtingiausia senyvo amžiaus pacientams (2)

Anot medikų, neatsakingas antibiotik ų vartojimas didina pavojingų infekcijų riziką. Jų...