Norėdamos registracijos skrydžiui procesą paversti beveik nematomu, oro linijų bendrovės stengiasi kuo daugiau procedūrų palikti patiems keleiviams. Bagažo pridavimas tebėra vienas iš segmentų, kuriam vis dar reikalingas kontaktas su oro uosto darbuotoju. Tačiau netrukus tai taps praeitimi, kadangi vis daugiau vežėjų šią atsakomybę užkrauna patiems keleiviams, rašo cnn.com.
© DELFI (R.Achmedovo nuotr.)

Praėjusį mėnesį oro linijų bendrovė „Iberia“ pristatė „MyBagTag“ – namuose atsispausdintų bagažo kortelių sistemą, kuria siekiama dar labiau sutrumpinti registracijos procesą. „Iberia“ tapo pirmuoju vežėju Europoje, įvedusiu tokią systemą.

„Tai tarsi greitojo aptarnavimo langelis „McDonald's“, - sakė „Iberia“ klientų aptarnavimo direktorius Dimitris Bountolas.

„Viską mažiau ar daugiau organizuoja pats keleivis. Jie apsitarnauja patys, o tai leidžia mums greičiau aptarnauti juos“, - sakė jis.

Keleiviai namuose pasisveria savo bagažą, internetu įveda lagaminų svorio ir išmatavimų duomenis ir ant A4 formato lapo atsispausdina bagažo korteles. Keturgubai sulenkti lapai įdedami į lipnias plastiko įmautes, kurias nemokamai galima pasiimti bet kuriame Ispanijos oro uoste. Tokios papildomos pastangos namuose atsiperka, sako D. Bountolas.

„Paprastai vasaros sezonu susidaro didelės eilės. Keleiviams, norintiems priduoti savo bagažą, tenka laukti nuo 10 iki 15 minučių, - aiškino jis. – Dabar šį laiką, skiriamą vienam keleiviui, sutrumpinome iki 30 sekundžių“.

Pastaraisiais metais su pačių keleivių atsispausdintomis bagažo kortelėmis eksperimentavo ir kitos oro linijų bendrovės. Tarp vežėjų, oro uostuose atidariusių bagažo kortelių langelius, yra „Alaska Airlines“, „American“ ir „Air Canada“. Manoma, kad per ateinančius kelerius metus šią sistemą pradės taikyti ir kitos bendrovės.

„Tai tendencija, kuri šioje pramonės srityje sparčiai plis per ateinančius 10 – 20 metų“, - sakė „Wolfe Research“ oro linijų bendrovių analitikas Hunteris Keay.

„Priduodant bagažą, tai tikrai sumažina butelio kaklelio efektą, nors iš esmės oro linijų bendrovės tesiekia sumažinti savo išlaidas“, - teigė jis. Šios išlaidos galiausiai užkraunamos keleiviams, priduria jis.

Tuo tarpu „British Airways“ ėmėsi techniškesnio sprendimo ir iki 2015 metų sausio ketina įvesti daugkartines elektronines bagažo korteles. Šios kortelės veiks elektroninės knygų skaityklės „Kindle“ principu, naudodamos elektroninio rašalo tehnologiją. Registracijos metu keleiviai įkels savo kelionės duomenis, pasitelkę „British Airways“ išmaniųjų telefonų programėlę ir virš kortelės laikydami savo telefonus. Atvykę į oro uostą, jie galės palikti savo bagažą ir eiti.

„Tai susiję ne tik su laiko taupymu. Mes suteikiame jiems pasirinkimą“, - sakė „British Airways“ paslaugų klientams vadovė Finola O`Sullivan. Nors tai sutaupo tik kiek daugiau nei vieną minutę laiko, ji teigia, kad keleiviai vertina psichologinę tokios sistemos pusę.

„Kai jie patys atlieka šiuos veiksmus, atrodo, kad laikas prabėga greičiau, negu laukiant, kol tai padarys kažkas kitas“, - pažymėjo ji.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Lietuvos geležinkeliai“ ketina sujungti dvi antrines įmones (5)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ketina reorganizuoti antrines įmones Geležinkelio...

Kinija vėl paleis kursuoti greičiausius pasaulyje traukinius (9)

Kinija ruošiasi vėl paleisti kursuoti greičiausius pasaulyje traukinius, išvystančius iki 350...

Vilniaus oro uosto tako remontas – tik pradžia (66)

Laiku baigtas Vilniaus oro uosto tako remontas buvo tik pradžia – per artimiausius kelerius metus...

Slaptas policijos reidas: už posūkio nerodymą gresia teisių atėmimas (259)

Penktadienį popiet, važiuojant nuo Varnių tilto, link Utenos g. viaduko, Kauno policija vykdė...

Už mokesčių mokėtojų pinigus – kelias į niekur (82)

Kėdainių rajono pakraštyje esančiame Miegėnų kaime verda aistros – gyventojai nesuvokia, kam...

Top naujienos

Orai: pajusime tikrą rudens alsavimą (2)

Iki pat savaitės pabaigos šalyje išsilaikys gaivūs orai , dažnai varvės dangus, įsismarkaus...

Traukinys Maskva-Vladivostokas: lietuviai juo vyko, tikėdamiesi nuotykių ir problemų (169)

Šią vasarą aš – Tadas, ir mano brolis Mantas, atostogoms nusprendėme pasirinkti kiek...

Sezoninį darbą pasirinko dėl neįprastos priežasties: šis įdarbinimas buvo pats svarbiausias (11)

Dauguma jaunuolių sezoninį darbą renkasi dėl paprastų priežasčių, vieni nori užsidirbti...

Eksperimentas: 7 absoliutaus pritarimo vyrui dienos (17)

Kas bus, jei ištisą savaitę pamėginsime pritarti bet kokiam vyro sprendimui? Eksperimentas, kurį...

Tris kartus už nuosavus tvirtesni dantys – per parą (44)

„ Dantys per vieną valandą – dantys vienai valandai“, – anksčiau ironizuodavo...

Rusijos propagandos gniaužtuose atsidūrusios šalies atstovė: žmonės mąsto, emigruoti ar dar palaukti (289)

Jauna moteris, buvusi kandidatė Moldovos prezidento rinkimuose Maia Sandu yra pasiryžusi...

Prasidėjo visiškas Saulės užtemimas: pasigrožėkite vaizdais (28)

Rugpjūčio 21 d. įvyks neeilinis visiškas Saulės užtemimas, kurį galės stebėti tūkstančiai...

Žvaigždžių gretos byra: Europos čempionatas – be būrio elitinių žaidėjų (19)

Savaitgalį vos per 24 valandas iš Europos krepšinio čempionato žaidėjų sąrašo buvo...

Į susišaudymo Vilniuje sūkurį pateko ir S. Stavickis-Stano (111)

Pirmadienio vakarą Vilniuje , Antakalnio gatvėje, aidėjo šūviai. Policijos duomenimis, tarp...

Vilniuje esančioje Antakalnio gatvėje aidėjo šūviai papildyta 20.44 (82)

Šiandien Vilniuje aidėjo šūviai. Antakalnio gatvėje esančioje kavinėje tarp susipykusių...