Seimo vicepirmininkas, socialdemokratas Algirdas Sysas sako, kad paskutiniame Pensijų kompensavimo darbo grupės posėdyje finansų ministras Rimantas Šadžius pristatė galimą tokio mokesčio modelį.

„Liūto dalis būtų surenkama iš populiariausių automobilių: iki 1,5 tūkst. kubinių cm (iki 1,5 l) ir iki 2 tūkst. kubinių cm (iki 2 l) galingumo automobilių. Už mažiausio galingumo automobilį metinis įnašas būtų 70 Lt, kuris laipsniškai kas 500 kubinių cm didėtų 70 Lt. Tai būtų metinis mokestis, toks kaip žemės ar kiti mokesčiai“, - DELFI teigė jis, pridūręs, kad galutinio sutarimo dar nėra.

Pasak pašnekovo, skaičiuojama, kad iš automobilių mokesčio būtų galima gauti apie 200 mln. Lt per metus.

Jo teigimu, šį mokestį galėtų administruoti Valstybinė mokesčių inspekcija, remdamasi automobilių registru.

Svarstoma, pasak socialdemokrato, kad automobilių mokestis galėtų atsirasti nuo spalio.

„Žinote, tam reikia priimti įstatymus. Viena, ką pasako ministras, bet Seimas juos turi priimti, dar prezidentė turi pasirašyti“, - kalbėjo jis.

Pats R. Šadžius dalyvaudamas DELFI konferencijoje yra sakęs, kad mielai mokėtų automobilio mokestį.

„Manau, kad teisingiausia būtų apmokestinti automobilius priklausomai nuo variklio tūrio, galbūt, ir automobilio vertės. Už didelį ir brangų automobilį mokestis turėtų būti didelis", - savo viziją dėstė jis.

DELFI primena, kad diskusijos dėl automobilio mokesčio įvedimo Lietuvoje vyksta ne vienerius metus. Tai padaryti Lietuvą skatino ir Tarptautinis valiutos fondas.

Tokio mokesčio atsiradimą Lietuvoje palaiko ir Investuotojų forumas.

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje yra įregistruota 1,829 mln., o techninę apžiūrą yra atlikę 1,146 mln. lengvųjų automobilių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2777)