Didžiausias keleivinis oro laineris aviacijos istorijoje - dviaukštis "Airbus A380" - sėkmingai nutūpė po pirmojo skrydžio. 800 keleivių skraidinti galintis "Airbus A380" nusileido Tulūzoje, Prancūzijoje, iš kur ir pakilo 4,5 valandos trukusiam skrydžiui.
Lėktuvas
© Reuters/Scanpix
"Airbus A380" su šešiais įgulos nariais pirmą kartą nuo žemės atsiplėšė 11 val. 29 min. Lietuvos laiku.

Atstumas tarp A380 lėktuvo sparnų siekia 80 metrų, jo bendras ilgis yra 73 metrai, aukštis - 24 metrai, o didžiausias pakilimo svoris - 560 tonų. A380 gali skraidinti daugiau keleivių negu bet kuris kitas šiuo metu rinkoje esantis keleivinis lėktuvas.

Dviejuose aukštuose įrengtuose tipiniuose salonuose galės susėsti apie 555 keleivių. Pirmosios klasės keleiviai galės pasinaudoti įprasto dydžio lovomis, apsilankyti bare ir svetainėse.

Jeigu vietos bus suskirstytos pagal ekonominės klasės reikalavimus, lėktuvas gali skraidinti net 840 keleivių.

Lėktuvas
© Reuters/Scanpix

Ekonominės klasės "Boeing 747" gali skraidinti 416 žmonių, atstumas tarp šio modelio sparnų yra 71 metrai, o lėktuvo ilgis - 64 metrai.

A380 modelyje įrengti keturi varikliai, standartinis nuotolis, kurį lėktuvas gali nuskristi be nutūpimų yra 15 tūkst. kilometrų.

600 tonų sveriančio lėktuvo pakilimo metu keliamas triukšmas buvo kur kas mažesnis už kitų trečiadienio ryte iš oro uosto išskridusius lėktuvus.

Konkurentas "Boeing 747"

"Airbus A380"
© AFP/Scanpix

Naująjį A380 "Airbus" pristatė sausio viduryje. Ištaigingoje prezentacijoje dalyvavo Prancūzijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos ir Ispanijos lyderiai, taip pat 5 tūkst. svečių iš žiniasklaidos ir oro pramonės sektoriaus, kurie siekė pirmieji pažvelgti į milžinišką lėktuvą, jau pramintą "Europos sėkmės istorija".

"Tai istorinė diena", - tuomet pareiškė "Airbus" vadovas Noelis Forgeardas.

"Airbus", kurio kontrolinį akcijų paketą valdo Europos kosminių ir gynybos technologijų milžinė EADS, sukūrė naująjį lėktuvą, siekdama sėkmingiau konkuruoti su amerikietiško orlaiviu "Boeing 747", kuris buvo nepralenkiamas komercinės oro pramonės lyderis pastaruosius 25 metus.

Pasak N.Forgeardo, nors lėktuvo gamybos išlaidos viršijo sąmatą maždaug 1,4 mlrd. eurų, A380 paklausa akivaizdžiai pranoko lūkesčius ir naujasis lėktuvas atsipirks jau 2008 metais, kai bus parduota 250 šio modelio lėktuvų.

Prognozuojama, kad taps pelningiausiu pasaulyje lėktuvu

"Airbus A380"
© Reuters/Scanpix

Didžiausias pasaulyje lėktuvas kol kas yra Rusijoje gaminamas "An-225" - milžiniškas šešių variklių krovininis lėktuvas, kuris iš pradžių buvo pritaikytas karinėms reikmėms. Atstumas tarp šio lėktuvo sparnų yra 88 metrai, o lėktuvo ilgis yra 84 metrai, tačiau komercinėms kelionėms šis lėktuvas nenaudojamas.

Gaminant A380 buvo panaudotos sudėtinės medžiagos ir nauji lydiniai, leidę sumažinti bendrą svorį ir kartu užtikrinti konstrukcijos stiprumą.

Dėl A380 lėktuvo dydžio oro uostams teks plėsti pakilimo ir nutūpimo takelius, taip pat perstatyti terminalus, kad keleiviai galėtų išlipti iš abiejų lėktuvo aukštų.

Pasak "Airbus" būtinus pakeitimus jau padarė 50 oro uostų, o kiti jau ruošia atitinkamus projektus.

"Airbus" teigimu, A380 taps "pelningiausiu pasaulyje lėktuvu", nes jis yra idealus svarbiausiems maršrutams tarp didžiausių pasaulio oro uostų.

"Airbus" jau gavo užsakymus pagaminti 154 naujus lėktuvus, kurių kiekvieno vertė - apie 285 mln. dolerių (755 mln. litų).

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Lietuvos geležinkeliai“ nuomosis daugiau vagonų grūdų transportavimui (1)

Lietuvos grūdų perdirbėjams ir eksportuotojams skundžiantis, kad grūdų vežimo vagonų eismas...

Vidurio, pietvakarių ir pietryčių Lietuvoje eismo sąlygas sunkina rūkas

Antradienio rytą šiaurės rytų Lietuvoje dėl buvusio arba besitęsiančio lietaus valstybinės...

„Lietuvos geležinkeliai“ ketina sujungti dvi antrines įmones (6)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ketina reorganizuoti antrines įmones Geležinkelio...

Kinija vėl paleis kursuoti greičiausius pasaulyje traukinius (9)

Kinija ruošiasi vėl paleisti kursuoti greičiausius pasaulyje traukinius, išvystančius iki 350...

Vilniaus oro uosto tako remontas – tik pradžia (66)

Laiku baigtas Vilniaus oro uosto tako remontas buvo tik pradžia – per artimiausius kelerius metus...

Top naujienos

Gilyn į Rusiją. Vaizdas pro langą į Europą: Baltijos regionas Kremliui – tik viena jo baisios strategijos detalė (37)

Su rusų ekonomistu, žurnalistu Dmitrijumi Travinu DELFI susitiko Europos universitete Sankt...

Paėmusieji būsto paskolas viliojami galimybe sutaupyti nemenką sumą (38)

Tūkstančiai šalies gyventojų įsigydami nuosavą būstą skolinosi pinigų iš bankų....

Oftalmologė perspėja: jei nieko nekeisime, mūsų vaikai ligos neišvengs (2)

Mūsų darbas ir poilsis dažniausiai susiję su informacijos apdorojimu – analizuojame ataskaitas,...

Sankcijų Kryme ir Donbase sulaukęs asmuo tapo Rusijos pasiuntiniu JAV

Pirmadienį, rugpjūčio 21 d., Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas paskyrė Anatolijų Antonovą...

Blogiausia prognozė išsipildė: ledo slinkimas paspartėjo (24)

Prognozuojama, kad Grenlandijos ledynai artimiausiais metais tirps sparčiau, nors pastaruoju metu...

„Alfa Romeo Stelvio“: perėja į vairuotojo pasaulį (3)

2757 metrų aukštyje Italijos kalnuose, netoli Šveicarijos, esanti perėja, kurioje – net 48-ių...

Azija kuria savo pasaulio tvarką (105)

Pastaruoju metu daug pasakyta apie tai, kaip Donaldo Trumpo administracijos politika kertasi su tuo,...

Orai: pajusime tikrą rudens alsavimą (18)

Iki pat savaitės pabaigos šalyje išsilaikys gaivūs orai , dažnai varvės dangus, įsismarkaus...

Traukinys Maskva-Vladivostokas: lietuviai juo vyko, tikėdamiesi nuotykių ir problemų (281)

Šią vasarą aš – Tadas, ir mano brolis Mantas, atostogoms nusprendėme pasirinkti kiek...

Geriausi pusryčiai norintiems sulieknėti (5)

Norintys mesti svorį gali lengviau atsikvėpti – šį kartą nereikės valgyti nieko neįprasto. Ir...