Netoli „Sky City“ projekto, kuriame bus įrengtos 77 studijos, gyvenantis Vincas piktinosi, kad į atnaujintą pastatą greitai sugužės nauji gyventojai, o kartu padidės poreikis automobilių vietoms.

Vilniaus miestas jau kurį laiką susiduria su parkavimo vietų trūkumu tiek miegamuosiuose rajonuose, tiek miesto centre. Kai kurie vykdomi projektai parkavimo vietų problemos ne tik kad nesprendžia, tačiau ją dar labiau gilina.

Vilniaus miesto savivaldybei šie klausimai, matyt, nėra prioritetiniai, todėl nesprendžiami. Leidimai projektų vystymui yra išduodami lengva ranka, ieškant formalių pagrindų juos patvirtinti, tačiau neatsižvelgiant į tai, kokių problemų jie sukels platesniame kontekste“, – savo nuomone dalijasi vilnietis.

Prastai su vietomis automobiliui ir dieną

Pats A. Vivulskio g. gyvenantis Vincas teigė, kad dienos metu šalia jo namų esančios parkavimo vietos yra mokamos („žalia zona“), tačiau net ir esant mokamoms vietoms, pasak jo, neretai gana sunku rasti vietą automobiliui.

„Vakare, kai gyventojai grįžta iš darbo, – lygiai tas pats“, – tikino portalo DELFI skaitytojas.

Vincas įsitikinęs, kad įgyvendinus „Sky City“ projektą ši problema bus dar opesnė.

„Kyla klausimas, kur šie visi nauji gyventojai statys savo automobilius. Mano žiniomis, parkavimo vietų šiame pastate nėra arba jų skaičius labai ribotas“, – pridėjo vilnietis.

Pasak jo, parkavimo problemą paaštrins ir panašus projektas A. Vivulskio g. – „Vivulskio butai“, kur įrengti nauji 33 mažos kvadratūros butai.

Kaip teigiama Vilniaus miesto savivaldybės pateiktoje informacijoje, nekilnojamojo turto vystytojams naujai statant, rekonstruojant ar kapitališkai remontuojant ir keičiant paskirtį į gyvenamosios reikia vienam butui įrengti vieną parkavimo vietą.

Parkavimo vietos turi būti įrengiamos sklypo ribose arba priimami kiti sprendimai dėl parkavimo vietų įrengimo.

Tačiau šiuo metu sostinėje itin išpopuliarėjo nekilnojamojo turto vystytojų projektai, kuriose įrengiami būstai, tačiau pastato paskirtis nėra pakeičiama į gyvenamąją.

Namas A. Vivulskio gatvėje

Būtent toks atvejis nutiko ir su „Sky City“ projektu. Projekto vystytojo UAB „Novalex“ vadovas Karolis Matulevičius pabrėžė, kad parduodamos studijos nėra butai, o pristatomi kaip būstas.

Pasirodo, šiuo atveju buvusių „Lietuvos pašto“ administracinių patalpų dalis buvo pakeista į gamybinės paskirties patalpas. Šiuo metu jau parduota apie 60 proc. studijų.

Tokiu atveju galioja reikalavimas 60 kv. m įrengti 1 parkavimo vietą. Palyginimui administracinės paskirties pastatui – 1 parkavimo vieta 25 kv. m.

Nemato problemos

Savo ruožtu K. Matulevičius teigė, kad A. Vivulskio g. gyventojai neturėtų susidurti su problemomis atsikrausčius naujakuriams. Pasak jo, planuojama prie pastato atnaujinta parkavimo vietas.

„Žadame papildomai, kiek galime, išnaudoti sklypą: atnaujinsime dangą, sužymėsime vietas, nes dabar bet kur bet kas stato“, – teigė jis.

Be to, nekilnojamojo turto vystymo bendrovės atstovas teigė, kad, jo nuomone, gatvė nėra tokia užimta ir gyventojai, kuriems bus poreikis, galės automobilius statyti A. Vivulskio gatvėje.

„Iš kitos pusės, žinant mūsų tikslinį pirkėją ir auditoriją, tai tie žmonės, kurie dirba arba mokosi centre. Vasarą jie visi linkę naudotis dviračius ar automobilių dalinimosi paslaugą, taigi didelės problemos nematome“, – komentavo pašnekovas.

Tikina, kad mąsto apie problemos sprendimą

Vilniaus miesto savivaldybės Miesto plėtros departamento Statybos dokumentų skyriaus vedėja Angelija Petrauskienė teigė, kad jei derinant NT projektą neužtikrinamas norminis parkavimo vietų skaičius, statybą leidžiantis dokumentas neišduodamas.

Problema dėl parkavimo vietų trūkumo nebus išspręsta, kol įstatymuose nebus įvertintas realus automobilių skaičius, tenkantis vienai šeimai, pavyzdžiui, kad viename bute gyvenanti šeima turi du ar tris automobilius, – komentavo ji. – Vilniaus miesto savivaldybė kartu su Vilniaus bendruomene ieško būdų, kaip tinkamai subalansuoti automobilių savininkų ir visų gyventojų poreikius“.

Pasak jos, dalį problemų planuojama išspręsti pradėjus kompleksiškai tvarkyti sostinės rajonus: visiškai renovuoti senos statybos gyvenamųjų namų kvartalus, papildant esamą susisiekimo infrastruktūrą automobilių stovėjimo vietomis, sutvarkant įvažiavimus.

Taip pat Vilniaus miesto savivaldybė žada ir toliau skatinti, kad gyventojai keistų savo įpročius: atsisakytų nuosavų automobilių, dažniau naudotųsi viešojo transporto paslaugomis, dviračiais, keliautų pėsčiomis.

„Planuojame suteikti daugiau galimybių daugiabučių gyventojams patiems įgyvendinti iniciatyvą pasirūpinti tinkamai jų automobiliams skirtų vietų priežiūra“, – vardijo pašnekovė.

A. Petrauskienės teigimu, parkavimo vietų trūkumo miesto centre problema sprendžiama ir apmokestinant stovėjimo vietas Vilniaus centre.

Jau yra pradėti ruošti Žirmūnų rajono šiaurinės dalies ir Fabijoniškių rajono kompleksinio sutvarkymo projektiniai pasiūlymai, kurie apima ir papildomų automobilių stovėjimo vietų planavimą.

Taip pat Vilniaus miesto savivaldybės specialistų grupė ruošia išsamų miesto judrumo planą, kuris dar bus pristatytas miesto bendruomenei.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (220)