Į DELFI kreipėsi vilnietis, kuris įsikūrė sostinės Perkūnkiemio rajone ir susidūrė su problema – jam pristigo vietos automobiliui.

„Paskambinus į namą administruojančią bendrovę „Admi“ dėl požeminės arba antžeminės vietos nuomos, administratorius praneša, kad vietų nuomai jie neturi ir gali ją parduoti tik su butu. Bandome paaiškinti, kad mes turime butą šiame name ir mums kaip ir turėtų priklausyti vieta arba požeminėje aikštelėje arba antžeminėje, bet atsakymas tas pats „vietų mes neturime“, - rašė jis. - Ši problema yra įsisenėjusi, žmones sutinka mokėti pinigų, bet, pasirodo, tokios galimybes nėra net gyvenant name (kuriame yra neparduotų butų ir vietų automobiliams - DELFI).“

Perkūnkiemyje gyvenantis vilnietis nurodo, kad automobilio vietos jam nepavyko ir įsigyti po kreipimosi į butus su vietomis automobiliams parduodančią bendrovę „Litectus“. Pateikti tie patys argumentai – vietos automobiliams parduodamos su butais.

„Mes turime laisvų vietų automobiliams mažiau nei parduodamų butų. Visi butų pirkėjai pageidauja pirkti butus kartu su vieta automobiliui. Manau, tai puikiai paaiškina, kodėl mes neparduodame vietų automobiliams atskirai“, - DELFI komentavo „Litectus“ generalinis direktorius Edvinas Malevskis.

Nepatrauklus turtas tapo deficitu

Lietuvos nekilnojamojo turto plėtotojų asociacijos vadovas Mindaugas Statulevičius pripažino, kad problema dėl vietų automobiliams stygiaus iš tiesų yra.
Mindaugas Statulevičius

„Prieš kokius penkerius metus mažai kas norėjo pirkti vietas automobiliams ir ieškojo galimybės pirkti butą be aikštelės. Kai kurie plėtotojai automobilių stovėjimo aikšteles įskaičiuodavo į buto kainą, kiti leisdavo jų nepirkti. Dabar žmonės jau prašo vietų automobiliams, nes kartais parduoti butą be vietos automobiliui – sudėtinga“, - paaiškino M. Statulevičius.

Jis skaičiuoja, kad įrengti požeminę automobilio statymo vietą kainuoja nuo 7,24 iki 14,48 tūkst. eurų (nuo 25 iki 50 tūkst. litų) ir ją buvo sudėtinga parduoti, tad daugiabučių statytojai stengdavosi įrengti tik tiek vietų automobiliams, kiek reikalaujama.

„Kalbat apie Vilniaus miestą, sostinėje yra patvirtinta, kiek reikia įrengti vietų automobiliams statant naujus daugiabučius. Centre reikia įrenginėti dviems butams vieną parkavimo vietą, normatyvas - 0,5 butui, o aplink Senamiestį jau daugiau – 0,75, Naujamiestyje ir kituose toliau esančiuose rajonuose vienam butui skaičiuojama 1 vieta automobiliui“, - vardijo M. Statulevičius.

Pasak jo, dabar gali susidaryti situacija, kai vieno buto gyventojams jau reikia dviejų vietų automobiliams, tad radę galimybę jie įsigyja papildomą aikštelę.

„Iš tiesų, požiūris į vietas automobiliams pasikeitė, anksčiau jos buvo vertinamos kaip balastas, ieškota būdų kaip tik jų nepirkti, o dabar žmonės nori vietų automobiliams ir jų prašo, bet jų neužtenka visiems norintiems“, - apgailestavo M. Statulevičius.

Specialistas vardija, kad vienas iš sprendimų yra vietos automobiliui ieškoti gretimose projektuose, jei ten jos yra parduodamos, kitas – ieškoti mokamos aikštelės, kurių pasiūla nėra labai didelė ir kreiptis į savivaldybę su prašymais įrengti daugiau automobilių statymo vietų bendruomenėms.

Gali tekti įrengti daugiau vietų

Lietuvos statybininkų asociacijos prezidentas Dalius Gedvilas dėstė, kad taip pat pastebėjo pasikeitusius žmonių poreikius.
Dalius Gedvilas

„Manau, įvyko požiūrio branda: žmonės rūpinasi, kur pastatys savo automobilį, o nepalieka jo tiesiog gatvėje. Įtakos turi ir tai, kad dabar statomi namai yra tose vietose, kur yra ne paties pigiausio segmento turtas, atitinkamai, ir pirkėjams yra aktualu, ar prie namų yra vieta automobiliui“, - kalbėjo pašnekovas.

Pasak jo, tikėtina, kad ilgainiui ir prie naujai statomų namų bus įpareigojama įrengti daugiau vietų automobiliams.

„Manyčiau, kad visuomenės poreikiai didėja, šeima paprastai turi ne vieną automobilį, dėl to atitinkamai turėtų keistis ir reglamentas, kiek prie vieno namo turi būti vietų automobiliams“, - apibendrino jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (153)