Ramią vietą kavos namams pasirinko sąmoningai
Čia iš ties negalima tikėtis tokio pėsčiųjų srauto, koks įprastas senamiesčio pagrindinėms gatvėms, nors nuo Rotušės iki čia vos 5 min. pėsčiomis. Todėl, atrodytų, kavos namams, kurių veiklos sėkmei įprasta, jog didelę reikšmę turi užsukančių praeivių srautas, pasirinkta vieta nėra dėkinga, tačiau Emanuelis Ryklys, „Crooked Nose & Coffee Stories“ įkūrėjas, sako priešingai.
„„Šaltinių namai“, kaip ir visa gatvė yra pakankamai išskirtinė vieta Vilniaus kontekste. Rami, su daug medžių, su savo istorija ir, kas įdomiausia, daugelio neatrasta nors ir yra arti senamiesčio centro. Panašu, kad žmonės čia mėgaujasi lėtumu, pasivaikščiojimais ir sustojimais. Tai atitinka mūsų veiklos filosofiją ir mūsų kavos baro idėją“, – pastebi kavos namų įkūrėjas.
Pasak E.Ryklio, kava, kaip ir bet koks maistas yra malonumas ir norint tuo malonumu mėgautis reikia skirti laiko, neskubėti. „„Crooked Nose & Coffee Stories“ kavos bare viską darome savo rankomis. Nuo skrudinimo iki kavos paruošimo būdo. Naudojame analoginius kavos ruošimo įrankius. Judrioje gatvėje tai būtų daryti sudėtinga, o ramesnė „Šaltinių namų“ aplinka mums padeda irgi mėgautis darbu“, – komentuoja šios kavos namų vietos pasirinkimo priežastis įkūrėjas.
„Boutique“ prekių ženklų kvartale yra ir daugiau
Grožio namai „Salionas“ čia įsikūrę jau ketverius metus. Pasak Jovitos Markeliūnienės, „Salionas“ bendrasavininkės, savo veiklai kartu su vyru ieškojo vietos miesto centre, kuri būtų lengvai pasiekiama iš visų miesto pusių, būtų patogus parkavimas, taip pat išėjimas į vidinį kiemą – saugome savo klientų privatumą. „Mums svarbu, kur kviečiame savo klientus, o „Šaltinių namai“ atitiko mūsų reikalavimus. Čia kultūringa, rami ir visada gerai prižiūrėta aplinka“, – sako ji.
„Salionas“ grožio meistrai ne kartą kūrė šukuosenas Juozo Statkevičiaus, Agnės Kuzmickaitės kolekcijas pristatantiems modeliams. Pasak Aistės Gustės-Jančiukienės, treniruočių studijos „Stimulus“ įkūrėjos, atkeliavus čia patį pirmą kartą užbūrė namų jaukumas, Vilniaus vaizdai, tyla ir ramybė, skoninga kaimynystė („boutique“ tipo ženklai ir paslaugos). Jautėm, kad vieta, kurios ilgai ieškojom yra čia“, – sako ji. „Stimulus“ Šaltinių g. kvartale veikia nuo 2014 m. pradžios. Studijoje treniruočių užsiėmimai vedami itin mažose grupėse – daugiausia 12 žmonių, o treniruočių programą trenerė tą dieną adaptuoja pagal susirinkusiųjų moterų fizinį pasirengimą, poreikius ir nusiteikimą.
A. Gustė-Jančiukienė sako, jog pasirinkta studijai vieta papildo jų ženklo koncepciją: „jauku, artima, patogu, elegantiška, šiuolaikiška, skoninga, profesionalu. Čia jautiesi atitolęs nuo miesto šurmulio, gali lengviau atsipalaiduoti nuo kasdienos rūpesčių. Būtent to ieško mūsų klientės. Jos teikia prioritetą harmoningoms mankštoms ir vertina malonią aplinką. Tai randa mūsų studijoje ir šiame kvartale. Dėl tos priežasties ir eilė kvartalo gyventojų šiandien yra mūsų klientės“, – džiaugiasi „Stimulus“ įkūrėja.
Subūrė solidžią kaimynystę
„Tokią kaimynystę galima suburti tik itin kruopščiai apgalvojus viso projekto koncepciją, pasitelkus į tikslinę auditoriją nukreiptą komunikaciją bei išlaikant stabilią prestižinio būsto kainą net ekonominio nuosmukio metu – taip kompleksiškai ir kartu natūraliai vykdoma klientų atranka“, – sako N.Rasimavičienė.
Kvartalo kaimynystės atrankos procese svarbų vaidmenį vaidina ir jau čia gyvenantieji – jie aktyviai rekomenduoja „Šaltinių namus“ savo artimiesiems ir draugams, tad iš lūpų į lūpas sklindanti žinia pritraukia panašius gyventojus. „Tiesą sakant, tokiu būdu jau pardavėme 40 proc. ką tik pradėto statyti naujo pastato apartamentų, nors apie juos kol kas viešai visiškai nekomunikuota ir oficialiai pardavimų pradžia nebuvo skelbiama“, – sako „Prokapital“ vadovė.
Kvartalo koncepcija tapo traukos centru
„Kvartalo sėkmė visų pirma slypi projekto koncepcijoje – nuo gyvenamųjų iki komercinių patalpų. „Šaltinių namų“ kvartale siekėme suburti pasiturinčius gyventojus, kurie vienodai supranta ir vertina kokybę, gerbia aplinką ir vieni kitus, puoselėja čia užgimusią bendravimo kultūrą. Tai puikia pavyko, todėl ir komercinės patalpos savaime tapo išskirtinių prekių ženklų traukos centru, kurie koncentruodamiesi šioje vietoje ir vieni kitiems kuria sinergiją, noriai savo klientams skleidžia žinią apie greta įsikūrusius verslus“, – sako N.Rasimavičienė.
„Komercinių patalpų strategijos esmė buvo kurti vertę šio kvartalo gyventojams, t.y. burti tokius verslus, kurie puoselėtų „šlepečių kultūrą“ – vos pravėrus namų duris būtų galima rasti viską, ko reikia patogiam gyvenimui. Dėl to pirmiausia aiškiai turėjome sau įvardinti, kiek ir kokių verslų čia lauktume, ženkliai apriboti biuro patalpų kiekį. Galiausiai netgi teko atsisakyti keleto itin pelningų pasiūlymų, kuriuos pateikė čia norintys įsikruti verslai, tam, kad apsaugotume mūsų gyventojų interesus ir išlaikytume pasirinktą kvartalo komercinių patalpų viziją. Tai, ką tokiu būdu sukūrėme šiandien traukia „boutique“ prekių ženklus, kaip ir nesenai prisijungusią „Crooked Nose & Coffee Stories““, – tęsia ji.