Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenimis, Vilniaus savivaldybės negauta nekilnojamojo turto mokesčio suma susidarė dėl turto mokesčių įstatymų pakeitimų ir patikslintų mokesčių deklaracijų. Tokius įstatymų pakeitimus inicijavo Finansų ministerija 2010 metais. Dėl šių sprendimų lizingo ir kitos finansų įmonės faktiškai buvo atleistos nuo NT mokesčio mokėjimo.

Taip pat 2011 m. sausio 1 d. atliktas masinis nekilnojamojo turto vertinimas, po kurio mokestinė vertė sumažėjo vidutiniškai 20 proc.

Planuoja reformą

Vilniaus miesto savivaldybės taryba pradėjo svarstyti nekilnojamojo turto mokesčio tarifo nustatymą 2014 metams.

Vilniuje siūloma nustatyti 1 proc. NT mokesčio tarifą nekilnojamajam turtui, 0,7 proc. tarifą kultūros, poilsio, viešbučių, maitinimo paskirties patalpoms ir statiniams, išskyrus naktinius klubus ir barus, bei patalpoms ir statiniams, naudojamiems viešiesiems poreikiams kultūros ir švietimo srityje.

Didžiausias – 2,5 proc. tarifas būtų taikomas faktiškai naudojamam nekilnojamajam turtui, kurio baigtumas nesiekia 100 procentų bei patalpoms ir statiniams, kurie yra nenaudojami ar naudojami ne pagal paskirtį, yra apleisti ar neprižiūrimi.

Prognozuojama, kad Vilniaus miesto savivaldybė 2013 metais surinks 92,8 mln. litų NT mokesčio. Jeigu 2014 m. ženklių NT mokesčio deklaracijų tikslinimo už praėjusius 5 metus neįvyks bei įvertinus siūlomą tarifų padidėjimą 0,2 proc. ir, padidinus mokesčio tarifą neprižiūrimiems pastatams nuo 1 proc. iki 2,5 proc., prognozuojamas 2014 m. plano surinkimas 98 mln. Lt.