Trečiadienį galutinai sprendžiant, kuri rinkodaros kampanija pernai efektyviausia, DELFI paklausė reklamos specialistų, kokios reklamos, jų manymu, buvo blogiausios. Niekas nedrįso įvardyti konkrečios kampanijos, tačiau visi pripažino, kad dauguma Lietuvos vartotoją pasiekiančių reklamų yra nuobodžios arba tiesiog vadinamos „saugiomis“.
Kaukė
© Corbis/Scanpix
Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos (KOMAA) valdybos pirmininkas Marius Jovaiša DELFI sakė manantis, kad Lietuvoje yra maždaug pusė tokių reklamų, tačiau, jis sako, kad lietuviai vis dar ja nėra pasisotinę ir ji vis dar veikia.

M. Jovaišos teigimu, saugiomis dažniausiai galima vadinti tarptautinių dantų pastos, skalbimo miltelių ir kitų buities ir higienos priemonių prekės ženklų reklamas, kurios kuriamos daugeliui šalių iš karto.

„Saugi yra tokia, kuri neturi jokių provokacinių elementų, neturi didesnės intrigos, yra pagrįsta standartiniais metodais ir modeliais. Tas žanras – nupiešti laimingą išsišiepusį vartotoją, šalia padėti produktą, parašyti: „Tai Jūsų vilties erdvė“ arba kitą nelabai ką reiškiantį šūkį“, – pasakojo jis.

„Ji (reklama – DELFI) savaime yra nuobodi, bet jei daug kartų rodysi Vladimiro Iljičiaus nuotrauką, tai žmonės tikrai jį įsimins“, – apie tokios reklamos efektyvumą sakė M. Jovaiša.

Pašnekovas pabrėžia, kad gerai reklamai sukurti reikia labai drąsaus kliento.

Marius Jovaiša
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

„Omnitel“ su „Ežiu“ yra labai drąsi įmonė. Iš savo patirties galiu pasakyti, kad didžiausias nuopelnas čia yra kliento, nes kiekviena reklamos agentūra gali sugalvoti labai daug stiprių idėjų, bet tik nedažnas klientas gali suprasti, kiek jos yra vertos ir leisti, kad jos pakliūtų į gyvenimą“, – tvirtino M. Jovaiša.

Anot jo, dėl ypatingai mažos rinkos, Lietuvoje labai sunku ją suskirstyti į tikslines grupes, todėl „daugelis prekės ženklų Lietuvoje stengiasi įtikti ir studentui, ir prezidentui“.

Peikia prekybos centrų reklamas

Vytauto Didžiojo universiteto ir „The Baltic Management Institute“ (BMI) dėstytoja Nina Klebanskaja DELFI sakė blogiausioms reklamoms priskirianti didžiųjų prekybos tinklų reklamas.

Parduotuvė, vežimėliai
© DELFI

„Jos yra visos vienodos, visos kalba apie tą patį, visos sako: „Ateikit dėl to, kad pas mus pigu“. Nė vienas prekybos centras nenori pasakyti kažko daugiau apie tai, ką jie galėtų pasiūlyti savo vartotojui“, – sakė pašnekovė.

Jos teigimu, Lietuvoje vyrauja reklamos, kuriose išnaudojami racionalūs vartotojo elgsenos motyvai – „pirk dėl to, kad pigu, patogu, arti“. Anot jos, tokių tradicinių reklamų yra absoliuti dauguma, o tuo tarpu visas pasaulis orientuojasi į emocinius motyvus, N. Klebanskajos skaičiavimais, Lietuvoje jų yra iki 10 proc.

Tokios reklamos pavyzdžiu ji pateikė telekomunikacijų bendrovės „Omnitel“ paslaugų reklamą, kurioje pagrindinis veikėjas buvo jūrų kiaulytė Keksas.

„Ten yra labai stiprus emocinis elementas, nes kalbama apie naminį gyvūną, išsiskyrimą, šeimą, apie tas vertybes, kurios dabar visame pasaulyje vertybių hierarchijoje yra labai aukštai“, – tvirtino N. Klebanskaja.

Pašnekovė sako pastebėjusi, kad lietuviams reklamose nepriimtina tam tikrose situacijose naudojami religiniai motyvai, smurto elementai, moterų ir vyrų santykiai Lietuvoje suprantami daug patriarchališkiau nei, pavyzdžiui, Skandinavijoje.

„Mes esame daugmaž tradicinė patriarchalinė visuomenė, kurioje jei moteris ir parodyta nevisiškai taip arba kai kam įžeidžiančiai, tai pas mus tai nėra taip traktuojama. Man atrodo, mes dar nepriaugome iki to“, – sakė ji.

“TNS Gallup” media direktorius Gytis Juodpusis DELFI sakė, kad prastos reklamos atsiradimą dažniausiai lemia reklamos užsakovo požiūris.

„Jei jis nepasitiki pasamdyta reklamos agentūra, tada galima laukti nesėkmės. Tačiau ir aklai pasitikėti nereikėtų, nes niekas kitas geriau už jį neišmano reklamuojamo produkto“, – tvirtino pašnekovas.

„Jei reklamos kampanija vykdoma, remiantis reklamos davėjo kriterijais: „man ir mano draugams patinka arba nepatinka“, tada yra didelis pavojus, kad galime gauti pakankamai keistą rezultatą“, – pridūrė jis.

Pernai reklamai Lietuvoje išleista apie 430 mln. Lt.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

DELFI startuoja naujas kanalas Būstas (6)

Pagrindinis naujienų portalas DELFI skaitytojams pristato dar vieną gerą žinią. Jau nuo...

DELFI skaitytojams – patogesnis ir inovatyvesnis portalo dizainas (183)

Pagrindinis naujienų portalas DELFI savo skaitytojams šiandien pristato naują portalo dizainą,...

„Eltos“ direktore paskirta ją perkanti G. Markovičienė (4)

Naujienų agentūros „Elta“ direktore paskirta buvusi „Respublikos leidinių“ komercijos...

„Žinių radijas“ – pirmoji radijo stotis Lietuvoje, savo laidas pritaikiusi kurtiesiems (4)

Iki šiol radijas buvo kurtiesiems nepritaikyta žiniasklaidos priemonė. „ Žinių radijas “...

„Disney“ atsisako „Netflix“ ir žada pati teikti analogiškas paslaugas

JAV pramogų pasaulio milžinė „ Disney “ paskelbė ketinanti pašalinti visus savo kino...

Top naujienos

Orai: po tikros karščio bangos vėl teks ieškotis megztinio (4)

Vasara tempo nemažina ir jau artimiausiomis dienomis vėl sulauksime tikros karščio bangos: oras...

Teroristinis išpuolis Barselonoje: aukų skaičius dramatiškai išaugo nuolat pildoma (747)

Turistų pamėgto Ramblos rajono pagrindinėje gatvėje Barselonoje, į žmonių minią įvažiavo...

Išpuolis Barselonoje: sulaikyti du įtariamieji (259)

Ispanijos saugumo tarnybos paskelbė įtariamojo, kurio vardu išnuomotas incidente panaudotas...

Liudininkas apie kraupų išpuolį Barselonoje: jis per žmonių minią lėkė visu greičiu, nė nebandė stabdyti (29)

Ketvirtadienio vakarą Barseloną sukrėtė kraupi teroro ataka – į minią žmonių įsirėžė...

Barselonos centre gyvenantis lietuvis: nejauku ir pikta, bet tenka priimti tokią realybę (42)

Apie šešerius metus Katalonijos sostinėje Barselonoje gyvenantis kaunietis Eduardas Žigunovas...

„Sūduva“ po pertraukos neatlaikė Bulgarijos čempionų spaudimo (173)

Bulgarijos čempionai parodė savo meistriškumą. Paskutinio UEFA Europos lygos atrankos varžybų...

Lietuvoje pristatyta įspūdinga aukštosios mados Indijos kolekcija (9)

Vilniuje ketvirtadienio vakarą įvyko neeilinis mados renginys. Indijos nepriklausomybės dienos...

Ekonomistai įvertino R. Karbauskio norą (208)

Ekonomistai Nerijus Mačiulis ir Gitanas Nausėda neigiamai vertina „valstiečių“ lyderio...

Berniukas susirūpino benamių kačių likimu: tapo jų gelbėtoju ir superherojumi (9)

Kaskart aplankęs Kris Papiernik ir Kia Griffin, jų penkiametis sūnėnas Shon'as tenori daryti viena...

Kodėl princas Williamas negali skristi vienu lėktuvu su šeima (7)

Pasak karališkojo protokolo, karališkoji šeima neturėtų lėktuvu skraidyti kartu, tačiau...