Seime – cirkas dėl vyskupų įtraukimo į žiniasklaidos kontrolęatnaujinta 11.25

 (193)
Seimas ketvirtadienį ėmėsi paskutinio svarstymo dėl Visuomenės informavimo įstatymo pataisų, kuriomis reformuojama žiniasklaidos kontrolė.
Seime – cirkas dėl vyskupų įtraukimo į žiniasklaidos kontrolę
© DELFI (Š.Černiausko nuotr.)

Ir ėmėsi nesėkmingai. Mat dalis parlamentarų sužlugdė balsavimą. Čia susidarė labai reta sąjunga: paprastai tarpusavyje nesutariantys konservatoriai, Lenkų rinkimų akcija ir „tvarkiečiai“ stojo petys petin.

Tai bent sąjunga: konservatoriai, „tvarkiečiai“ ir LLRA

Konservatorius Jurgis Razma, su bendraminčiais siūlęs į žiniasklaidos prievaizdų gretas įtraukti psichiatrus ir vyskupus, Seimo posėdžio pradžioje pasiūlė braukti įstatymo pataisas iš darbotvarkės.

Už J. Razmos siūlymą balsavo 46 Seimo nariai, prieš – 19, susilaikė 32. Balsų projekto išbraukimui iš darbotvarkės nepakako.

Siūlymą nebalsuoti dėl įstatymo pakeitimų rėmė gana nebūdingas Seimo narių blokas. Už J. Razmos siūlymą balsavo ne tik jo partiečiai konservatoriai, bet ir dauguma „tvarkiečių“ bei visi posėdyje dalyvavę Lietuvos lenkų rinkimų akcijos (LLRA) frakcijos nariai.

Tarp „tvarkiečių“ J. Razmos siūlymo nepalaikė tik Seimo vicepirmininkas Kęstas Komskis, bei jo frakcijos kolega Vytautas Kamblevičius. Konservatoriai už projekto išbraukimą iš darbotvarkės pasisakė vienbalsiai, kaip ir LLRA frakcija. Siūlymą taip pat palaikė didžioji dalis Mišrios Seimo narių grupės. Socdemų gretose už projekto braukimą iš darbotvarkės balsavo vienintelis asmuo – Seimo vicepirmininkas Algirdas Sysas. Darbo partijos frakcijoje J. Razmą palaikė tik Gediminas Jakavonis. Liberalų frakcija buvo išretėjusi – balsavime dėl J. Razmos siūlymo dalyvavo tik trys šios frakcijos nariai. Vitalijus Gailius balsavo už, Remigijus Šimašius – prieš, o Arminas Lydeka nutarė susilaikyti.

Konservatoriai su kompanija sužlugdė balsavimą

Tolesnių diskusijų nebuvo – Seimas perėjo prie priėmimo stadijos. Balsuojant dėl įstatymo projekto, už pasisakė 45 Seimo nariai, prieš – 1, susilaikė irgi 1. Tačiau balsavime nedalyvavo pakankamas kiekis Seimo narių. Tai reiškia, kad įstatymo priėmimas nusikėlė.

Balsavime solidariai nedalyvavo visi konservatoriai, visa LLRA frakcija ir beveik visi „tvarkiečiai“, balsavo tik Stasys Brundza, kuris pasisakė prieš įstatymo pakeitimus.

Taip Seime sužlugdytas priėmimas projekto, dėl kurio ilgą laiką lūžo ietys Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitete. Komitetas atmetė konservatorių ir jų bendraminčių siūlymus dėl vyskupų bei psichologų ar psichiatrų įtraukimo į žiniasklaidos kontrolę, priežiūros institucijų formavimą patikint žiniasklaidos organizacijoms.

P. Gražulis: tai buvo boikotas

„Tvarkos ir teisingumo“ frakcijos seniūnas Petras Gražulis DELFI patvirtino, kad balsavimas boikotuotas sąmoningai. Politiko nuomone, projektu siūlyta suformuoti Visuomenės informavimo etikos asociacija – perteklinis darinys.

„Yra inspektorius, ir faktiškai šita institucija yra perteklinė. Antras dalykas, jeigu tai yra savireguliacinė institucija – kam to įstatymo reikia ir kodėl reikia skirti finansavimą iš biudžeto? Aš manau, tikrai to nereikėtų daryti“, - kalbėjo P. Gražulis.

Jis neslėpė, jog sprendimą boikotuoti balsavimą iš dalies nulėmė ir komiteto sprendimas atmesti siūlymą įtraukti į etikos sargų gretas Bažnyčios atstovus.

„Ir Bažnyčios atstovas išmestas. (…) Šita komisija teiks žurnalistų etikos inspektorių, kuris turi kontroliuoti žiniasklaidą. Nemažai, tikrai nemažai trūkumų yra šitame įstatyme“, - įsitikinęs P. Gražulis.

J. Razma: tikslas – sužlugdyti įstatymo priėmimą

Konservatorius J. Razma DELFI teigė, jog boikoto priežastis – supratimas, jog įstatymo projekto priešininkų Seime nepakanka.

„Mes nebe pirmą kartą tai darome. Ir manome, kad projektas yra netinkamas priėmimui. Mes pasisakome už tai, kad žurnalistų etikos sprendimo reikaluose išliktų visuomenės atstovų dalyvavimo galimybė – ne tik, kad tai būtų pačių žurnalistų ir leidėjų asocijuotų struktūrų klausimas. Kadangi mes neturime balsų persvaros, kaip jaučiame, yra vienintelis būdas – tiesiog nesiregistruoti“, - sakė konservatorius.

Politikas neslėpė, kad boikotai tęsis, jei Seime bus pakartotinai siūloma balsuoti dėl įstatymo projekto priėmimo.

„Seimo vadovybė gali sutarti, kad projektas nebeteikiamas tokiam mechaniniam balsavimo kartojimui, ieškoma sutarimo ir rengiamas naujas projektas“, - siūlo J. Razma.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 
Naujienų prenumerata

Medija

Latvijos priežiūros institucijai užkliuvo „Rossija 24“ turinys (15)

Latvijos Nacionalinė elektroninės žiniasklaidos taryba nusiuntė Latvijos kabelinės televizijos operatoriams laišką, kuriame perspėja dėl pažeidimų Rusijos televizijos kanalo „Rossija 24“ transliuojamame turinyje, pranešė tarybos atstovai.

„Medipresa“ žengia į elektroninės prekybos rinką – veiklą pradeda knygynas internete Perkuknyga.lt (5)

Ilgametę periodinės spaudos ir knygų prekybos patirtį turinti UAB „Medipresa“ žengia į internetinę prekybą – patraukliomis kainomis ir įvairesnių knygų ieškantys pirkėjai jų jau gali įsigyti internetiniame knygyne Perkuknyga.lt, rašoma pranešime spaudai.

„15min“ savininkai stoja prieš Konkurencijos tarybos sprendimą (39)

Klasifikuotų skelbimų portalus ir naujienų portalą „15min” valdanti Estijos bendrovė „Eesti Meedia“ teismuose bando panaikinti ir stabdyti Konkurencijos tarybos nutarimą neduoti leidimo vykdyti koncentracijos klasifikuotų skelbimų rinkoje. Bendrovės bandymas stabdyti Konkurencijos tarybos nutarime numatytus įsipareigojimus nepavyko.

BBC pakeitė meteorologus po beveik 100 bendradarbiavimo metų (2)

Didžiosios Britanijos visuomeninis transliuotojas BBC pakeitė bendrovę, teikusią jam orų prognozes 94-erius metus, apie tai informuojama transliuotojo BBC tinklalapyje.

„RTR Planeta“ išjungė kanalą „Viasat“ platformoje (98)

LRTK atšaukus sankcijas rusiškiems kanalams ir pasikeitus situacijai, su „RTR Planeta“ derėjomės dėl naujų sąlygų klientams. „RTR Planeta“ kanalas siekdamas daryti įtaką deryboms, šiandien netikėtai nusprendė vienašališkai išjungti kanalą, pranešime spaudai informuoja „Viasat“ atstovai.