Seniau tėčiai reklamose būdavo vaizduojami kaip mulkiai taukuotais pirštais, siurbiantys alų ir dėbsantys į televizorių, o mamos būdavo tos rūpestingos ir švelnios būtybės, kurios rūpinasi vaikais, gamina gardžias vakarienes ir skalbia nešvarias vyrų kojines. Atrodo, kad požiūrio kampas smarkiai pasikeitė. Dabar reklamas užkariauja švelnūs ir rūpestingi tėčiai, ir tai suprato tokie prekių ženklai kaip „General Mills“, „Hyundai“, „Unilever“, „Toyota“, „Nissan“. Visi jie renkasi tėvystę vaizduoti švelniai ir pozityviai. Naujojo „Procter & Gamble“ produkto, šluotos „Swiffer WetJet“, reklamoje taip pat vaizduojamas vienišas tėtis, kuris žaidžia su savo mažu sūnumi, o vėliau tvarkosi.
© Vida Press

Kodėl reklamose staiga padaugėjo tėčių? „Dove Men+Care“ Rinkodaros skyrius laikosi pozicijos, kad kreiptis į tėčius kaip į vartotojus labiau apsimoka, nes vyrai, ypač tėčiai, apsiperka dažniau. Be to, kai kalbama konkrečiai apie vyrų kosmetiką, vis dažniau vyrai ją sau perka patys, o to nebuvo galima pasakyti prieš penkerius metus. Reklamos, kuriose pagrindinį vaidmenį atlieka tėčiai, alsuoja pozityviu sentimentalumu, labai veikiančiu vartotojus. Dauguma tokių reklamų būna labai efektyvios. Vienas sėkmingiausių atvejų – 2013 m. „Extra“ kramtomosios gumos reklama „Origami“, kurioje vaizduojami tėčio ir dukters santykiai. Dar viena priežastis, dėl ko iš tiesų apsimoka reklamose iškelti tėčius, o ne mamas, yra ta, kad bent jau JAV šeimų, kai vaiką augina vienišos mamos, vidutinės metinės pajamos yra apie 26 tūkst. JAV dolerių, o pajamos tų šeimų, kuriose vaiką augina mama ir tėtis, siekia 84 tūkst. JAV dolerių.

JAV pinigai – į internetą!

Jeigu reklama būtų traukinys, internetas būtų šio traukinio lokomotyvas ir pirmos klasės vagonas. Vis daugiau prekių ženklų investuoja į reklamą internete, JAV šiemet ji augs net 42 procentais. „Borrell Associates“ atliko tyrimą, kuris pademonstravo akivaizdų interneto, kaip reklamos platformos, triumfą prieš kitas medijas. Tyrimas parodė, kad interneto reklamoje sparčiai į priekį veržiasi mobilieji įrenginiai: reklama juose sudaro 38 proc. visos interneto reklamos, o 2019-aisiais ji sudarys net 70 procentų. Dėmesį atkreipti vertėtų ir į tai, kad reklamai televizijoje išleidžiama vis mažiau: 2008 m. JAV jai buvo išleista daugiau kaip 12 mlrd. dolerių, o šiemet žadama, kad išlaidos sieks apie 11 milijardų. Įdomu ir tai, kad sparčiai auga reklama kine: 2008 m. jai buvo išleista tik per 300 mln., o šiemet prognozuojama, kad bus išleista beveik 4 mlrd. JAV dolerių. Drastiškiausią nuosmukį fiksuoja laikraščiai – reklamai juose šiemet bus išleista beveik dvigubai mažiau nei 2008-aisiais. Stabiliausiai JAV išleidžiama lauko reklamai – kiekvienais metais daugiau nei 1 mlrd. JAV dolerių.

Kinų horoskopo reikšmė rinkodaroje

Žengiantiesiems į Kinijos rinką reikėtų atkreipti dėmesį į keletą niuansų, kuriuos jau suprato pasauliniai prekių ženklai. Nors mūsiškiams tai gali nuskambėti kaip pagoniškumo apraiška, viena rinkodaros Kinijoje taisyklių – suprasti, kad garsusis kinų horoskopas sugalvotas ne šiaip sau. Kinai įsitikinę, kad kiekvienas gyvūnas siunčia tam tikrą žinią, tarkim, ožka yra silpna, ją reikia ganyti. Reklamos agentūros „VK35“ įkūrėjas Kenny Changas mano, kad net kiaulė už ožką geriau, nes kiaulė stora, o tai simbolizuoja sėkmę. Kinijoje tikima, kad šie, Ožkos, metai yra vieni nesėkmingiausių ir planuojantiesiems vaikus, todėl net „China Daily“ rimčiausiai prognozuoja, kad gimdymo namų laukia tamsūs laikai. Pernykščiai Arklio metai buvo labai palankūs daugeliui prekių ženklų: arklys simbolizuoja greitį ir sėkmę, todėl „Budweiser“, „Hermès“ ir kiti prekių ženklai reklamavosi įkvėpti būtent šio gyvūno. „Budweiser“ plakatą puošė arklių kinkinys ir šio gyvūno garbei buvo sukurta speciali serija alaus butelių, vaizduojančių arklius. „Pepsi“ pasinaudojo programa „WeChat“ ir leido kinams Naujųjų metų proga sveikinti vieni kitus siunčiant arklio žvengimo garsą. Kita vertus, net ir nelemtąją ožką prekių ženklai bando išnaudoti: nors ožkos nelydi sėkmė, kaip drakono ir arklio, šis gyvūnas jau spėjo įkvėpti „Burberry“ ir „Levi’s“.

Ateities parduotuvė – „iPhone“ ir „Samsung“

JAV el. parduotuves vartotojai dažniausiai lanko naudodami mobiliuosius įrenginius. Anksčiau šioje srityje visą laiką pirmavo planšetiniai kompiuteriai, o dabar juos ruošiasi aplenkti didžiaekraniai išmanieji telefonai. Kaip rašo „Adage“, atsiradus tokiems telefonams kaip „iPhone 6“ ir „iPhone 6+“ bei „Samsung Galaxy Note“ ir „Samsung Galaxy S5“, keičiasi vartotojų apsipirkimo internete įpročiai. Pastebėta, kad per Padėkos dieną, Juodąjį penktadienį ir Kiberpirmadienį el. parduotuvių lentynos buvo tuštinamos naudojant tiek planšetes, tiek išmaniuosius telefonus. Anksčiau planšečių naudojimas apsiperkant gerokai lenkė telefonus, o dabar ši dalis beveik susilygino. Tai demonstruoja tendenciją, kad nauji telefonai, kurių ekranas didesnis nei keturi coliai, keičia ir vartotojų įpročius. Pastebėta ir tai, kad didesnis mobiliojo įrenginio ekranas nulemia ir vaizdo įrašų žiūrėjimo dažnumą. „Pigu.lt“ rinkodaros vadovė Kristina Gumauskienė teigia, kad Lietuvoje žmonės kol kas dažniausiai el. parduotuvėse apsiperka sėdėdami prie kompiuterio, tačiau tiek planšečių, tiek išmaniųjų telefonų naudojimas šioje srityje labai sparčiai auga, todėl tikėtis, kad ateityje lietuviai apsipirks naudodami mobiliuosius įrenginius, labai realu.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Radijo ir televizijos komisijos akiratyje – du rusiški kanalai (190)

Į Lietuvos radijo ir televizijos komisijos ( LRTK ) akiratį dėl pažeidimų vėl pateko rusų kalba...

Azerbaidžanas įšaldė vienintelės nepriklausomos šalies naujienų agentūros banko sąskaitas (3)

Azerbaidžanas įšaldė vienintelės nepriklausomos šalies naujienų agentūros banko sąskaitas,...

E. Jakilaitis: paskutinė mano laida, kurią rekomendavau pažiūrėti šeimai, buvo su R. Karbauskiu (303)

Trečius metus iš eilės DELFI vykdomame projekte „Lietuvos įtakingiausieji 2017“...

DELFI startuoja naujas kanalas Būstas (6)

Pagrindinis naujienų portalas DELFI skaitytojams pristato dar vieną gerą žinią. Jau nuo...

DELFI skaitytojams – patogesnis ir inovatyvesnis portalo dizainas (187)

Pagrindinis naujienų portalas DELFI savo skaitytojams šiandien pristato naują portalo dizainą,...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (17)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (64)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (71)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1069)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (40)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (82)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (3)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (56)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...