Prieš praėjusias Kalėdų ir Naujųjų metų šventes labiau nei paprastai pastebimos buvo reklamos, skelbiančios nuolaidas ir akcijas prekybos centruose. Labiausiai šoktelėjo prekybos centro "Iki" akcijų pastebimumas. Taip pat pastebėtos ir įsimintos buvo proginės reklamos, susietos su artėjančiomis šventėmis.
© Corbis/Scanpix
Tarp jų išsiskyrė "Tele2" reklama - ypač "Tele2 Pildyk" reklamos kampanija-serialas, kurio paskutinėse "serijose" jaunieji reklamos herojai kalbasi apie dovanas bei kalėdinę nuotaiką.

Tai parodė reprezentatyvi Lietuvos didžiųjų miestų (Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių) 18-74 m. amžiaus gyventojų apklausa telefonu, kurią gruodžio 15-16 d. atliko specializuota rinkos tyrimų įmonė "Reklamos tyrimai" kartu su skambučių centru "Fonitel".

Ši apklausa yra tęstinio projekto – Lietuvos vartotojų reakcijos į reklamą monitoringo – dalis. Apklausa vykdoma kiekvieną mėnesį, jos metu apklausiama apie 500 gyventojų.

Minėtąją bei kitas "Tele2" reklamas tarp trijų įsiminusių pastarojo meto reklamų nurodė 5,5 proc. apklaustųjų (13 proc. tarp jauniausių, 18-29 m. amžiaus, gyventojų).

Pastebėtos buvo ir kitos proginės reklamos – pvz., kasmetinė "Coca-Cola" reklama su Kalėdų seniu bei kitais šventiniais atributais (4,6 proc. tarp jauniausių, 18-29 m. amžiaus, gyventojų).

Šių metų sausio 12-13 d. "Reklamos tyrimų" kartu su "Fonitel" atliktoje kitoje analogiškoje apklausoje taip pat buvo aiškintasi, kokie TV reklamų bruožai Lietuvos gyventojams labiausiai nepatinka, kas TV reklamoje sukelia neigiamą žmonių reakciją.

Du dažniausiai gyventojų minėti neigiamai nuteikiantys TV reklamų bruožai: "kai ta pati reklama labai ilgai ir dažnai kartojama" (minėjo 49,6 proc. apklaustųjų) ir "kai reklama man atrodo kvaila, beprasmė" (32,4 proc.). Šie bruožai buvo dažniausiai minimi praktiškai visose apklaustųjų socialinėse-demografinėse grupėse.

Kitos dvi dažniausiai minėtos neigiamos TV reklamos savybės: "kai reklama labai ištęstą" (17,2 proc.) ir "kai reklama prieštarauja mano vertybėms bei įsitikinimams" (12,0 proc.). Tiesa, pastaroji savybė turi palyginti menką svarbą jauniausiems, 18-29 m. amžiaus, gyventojams.

Įdomu, kad gyventojai labiau akcentuoja pramoginius TV reklamos aspektus. Mažiau svarbos teikiama pačiai žinutei apie prekę: "kai reklama nepasako nieko svarbaus ir/ar įdomaus apie produktą" (tik 4,2 proc.); "kai reklamuojamas produktas man yra neaktualus" (tik 2,8 proc.).

Emocinės, pirminės ("patinka" / "nepatinka") žmonių reakcijos į reklamą svarba – tai vienas vyraujančių klausimų pastarojo meto reklamos specialistų bei tyrėjų diskusijose. Naujausi moksliniai tyrimai šio rodiklio svarbą reklamos efektyvumui vis labiau patvirtina.

Lietuvos vartotojų reakcijos į reklamą monitoringas pradėtas 2006 m. rudenį, siekiant plėtoti Lietuvos reklamos rinkos infrastruktūrą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Delfi“ savininkė „Ekspress Grupp“ perka likusias „Adnet media“ akcijas (8)

Populiariausią Lietuvos naujienų portalą delfi.lt valdanti Estijos žiniasklaidos grupė...

A. Siaurusevičius: tai turėtų būti vienas įsimintiniausių LRT sezonų (32)

„Esminis dalykas yra tai, kad mums teko garbė, o kartu ir didelė atsakomybė gyventi ir dirbti...

Dviem rusiškiems kanalams Radijo ir televizijos komisija grasina griežtesnėmis sankcijomis (57)

Lietuvos radijo ir televizijos komisija ( LRTK ) pripažino du rusiškus kanalus kursčius karą ir...

Radijo ir televizijos komisijos akiratyje – du rusiški kanalai (245)

Į Lietuvos radijo ir televizijos komisijos ( LRTK ) akiratį dėl pažeidimų vėl pateko rusų kalba...

Azerbaidžanas įšaldė vienintelės nepriklausomos šalies naujienų agentūros banko sąskaitas (3)

Azerbaidžanas įšaldė vienintelės nepriklausomos šalies naujienų agentūros banko sąskaitas,...

Top naujienos

Plikai nusikirpusi K. Dūdaitė: aš noriu tokių pačių užduočių kaip vaikinai (324)

„Gyvename neramiais lakais. Manau, kad kariuomenei reikia žmonių, kurie turėtų smegenų ir noro...

Individualių statybininkų įkainiai priartėjo prie įmonių tarifų (82)

Būsto rinkos aktyvumas didina statybininkų darbo įkainius. Nors individualiai dirbantys meistrai...

Metė gerai apmokamą darbą Škotijoje ir grįžo į Lietuvą: nežinau, kur žmonės mato tiek negatyvo (89)

Agnė Butautaitė iš emigracijos grįžo pernai ir iškart ėmėsi veikti – Panevėžio centre,...

Atsarginį variantą jau paruošęs D. Adomaitis pyko: taip ir įvyksta kvailos traumos (8)

Sausakimšoje „Šiaulių“ arenoje Lietuvos rinktinė be didesnio vargo 84:62 susitvarkė su...

Be susižeidusio L. Lekavičiaus likusi Lietuvos rinktinė pranoko Islandiją (203)

Europos čempionatui besirengianti Lietuvos krepšinio rinktinė kontrolinėse rungtynėse Šiauliuose...

Jaunasis filosofas įvardijo, ko trūksta šiuolaikinei kartai

Klasikinių mokslų magistro studijas Kembridže ( Jungtinė Karalystė ) su pagyrimu baigęs ir šiuo...

Nustebsite pamatę: dizaineris sukūrė išskirtinius vandens mylėtojų kostiumus

Žmonėms, kuriems vanduo, jūros bangos ir smėlis yra visas gyvenimas, mados dizaineris Thomas...

Tikroji elegancija: grožio konkurse pristatytas įspūdingas koncepcinis „Mercedes-Maybach“ (17)

Į šia savaitę Kalifornijos valstijoje vykusį dailiausių transporto priemonių konkursą „...

Šį bruožą turintys žmonės labiau linkę į neištikimybę (22)

Visi, kurie būna neištikimi savo antrajai pusei, turi vieną bendrą bruožą. Tokią išvada...

Baltijos kelio metinių proga į Vilnių dviračiais atmynė svečiai iš Švedijos (1)

Dešimt tarptautinės telekomunikacijų bendrovės vadovų trečiadienį baigia tris dienas trukusį...