Populiariausios Lietuvos Y kartos medijos – TV ir internetas

 (4)
Vadinamoji Millenium arba Y karta (18-34 m.) Lietuvoje, kuriai bene daugiausiai dėmesio skiria tiek gamintojai, tiek reklamdaviai, su medija kanalais praleidžia daugiau laiko nei vidutinis gyventojas – 7 val. 50 min. Iš beveik 8 valandų, praleistų su įvairiais medija kanalais, 3 val. 41 min. Y karta skiria televizijai ir 3 val. 14 min. internetui.
© Fotolia nuotr.

Be to, abi šias medijas vienu metu (angl. multitasking) Y karta vartoja vidutiniškai 31 min. per dieną. Tai parodė rinkos tyrimų kompanijos TNS LT atliktas medijos kanalų vartojimo tyrimas „Media day“.

„Medija kanalai, kurie per parą pasiekia daugiausiai Y kartos žmonių, yra televizija ir internetas. Jais naudojasi atitinkamai 85 proc. ir 83 proc. 18-34 metų gyventojų. Kiek mažesnį šios kartos pasiekiamumą turi radijas. Jo per parą klausosi apie 62 proc. Nenuostabu, jog ši karta, kuri aktyviai kasdieniame gyvenime naudoja internetą, mažiausiai dėmesio skiria tradicinei spaudai. Ją skaito tik šiek tiek daugiau nei ketvirtadalis (26 proc.)“, – pranešime cituojama TNS LT Media departamento projektų vadovė Justina Tauginienė.

Y karta išsiskiria ne tik tuo, kad daugiausiai laiko praleidžia prie interneto, bet ir tuo, jog yra labiausiai linkusi naudoti išmaniuosius įrenginius norint pasiekti medijas – 81 proc. šios kartos atstovų naudojosi kompiuteriais ir planšetėmis ir 40 proc. naudojosi mobiliuoju telefonu. Lyginant su statistiniu mūsų šalies gyventojų vidurkiu, šis rodiklis atitinkamai yra 57 proc. ir 22 proc.

Y kartos atstovai, kurie medijas vartoja kompiuteriu arba planšete, 12 min. per parą praleidžia žiūrėdami TV, 17 min. klausydamiesi radijo. Tačiau daugiausiai laiko – 50 min. šios kartos atstovai per parą praleidžia socialiniuose tinkluose, 42 min. skaitydami naujienų portalus, o 1 val. 12 min. užsiiminėdami kita veikla internete.

Y kartai priskiriamas jaunimas mobiliaisiais telefonais naudodami medijas 20 min. skiria socialiniams tinklams, 11 min. naujienų portalams, o 28 min. kitai veiklai internete. Radijui ir TV naudojantis mobiliuoju telefonu 18-34 metų gyventojai skiria atitinkamai 5 ir 3 min. per parą.

Medijoms priskiriamos tokios informavimo ir laisvalaikio praleidimo priemonės kaip TV, radijas, spauda, naujienų portalai, socialiniai tinklai, kita veikla internete.

TNS LT „Media Day“ tyrimą atliko 2014 m. vasario-balandžio mėnesiais. Tyrimo metu buvo apklausiami 1.780 15-74 m. Lietuvos gyventojai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Medija

„Samsung“ tęs perėmimų ir susijungimų politiką (1)

Pietų Korėjos bendrovė „Samsung Electronics“ toliau ieškos susijungimo ir perėmimo galimybių, pareiškė technologijų milžinės vadovas, nes įmonė siekia pagerinti pasiūlą siūlydama vartotojams naują programinę įrangą ir paslaugas, informuoja „Reuters“.

Feisbuko žvaigžde tapęs pardavėjas: žmonės tikrai myli garažus (16)

Televizijoje dirba kūrybingi žmonės. Šio fakto įrodymas – laidos „TV pagalba“ montuotojas kaunietis Juozas Surblys. Jo parašytas skelbimas apie parduodamą garažą, nors ir trumpam, tapo tikra interneto sensacija.

Mirė vienas „Fox News“ įkūrėjų R. Ailesas (4)

Eidamas 78-uosius metus mirė Rogeris Ailesas, vienas televizijos „Fox News“ įkūrėjų ir ilgametis žiniasklaidos magnato Ruberto Murdocho patikėtinis, pranešė amerikiečių televizija.

Atliekų tvarkytojai apžiojo auksinį kąsnį (106)

Klaipėdos miesto planai nuo liepos 1-osios pakeisti komunalinių atliekų išvežimo kainos skaičiavimo metodiką suerzino uostamiesčio verslo bendruomenę.

EK nubaudė „Facebook“ už apgaulę perkant „WhatsApp“ (5)

Europos Komisija (EK) ketvirtadienį nubaudė JAV socialinį tinklą „Facebook“ 120 mln. JAV dolerių bauda už tai, kad ši suteikė melagingą informaciją pirkdama bendrovę „WhatsApp“, teikiančią susirašinėjimo išmaniaisiais telefonais paslaugą, informuoja BBC.