Populiariausios Lietuvos Y kartos medijos – TV ir internetas

 (4)
Vadinamoji Millenium arba Y karta (18-34 m.) Lietuvoje, kuriai bene daugiausiai dėmesio skiria tiek gamintojai, tiek reklamdaviai, su medija kanalais praleidžia daugiau laiko nei vidutinis gyventojas – 7 val. 50 min. Iš beveik 8 valandų, praleistų su įvairiais medija kanalais, 3 val. 41 min. Y karta skiria televizijai ir 3 val. 14 min. internetui.
© Fotolia nuotr.

Be to, abi šias medijas vienu metu (angl. multitasking) Y karta vartoja vidutiniškai 31 min. per dieną. Tai parodė rinkos tyrimų kompanijos TNS LT atliktas medijos kanalų vartojimo tyrimas „Media day“.

„Medija kanalai, kurie per parą pasiekia daugiausiai Y kartos žmonių, yra televizija ir internetas. Jais naudojasi atitinkamai 85 proc. ir 83 proc. 18-34 metų gyventojų. Kiek mažesnį šios kartos pasiekiamumą turi radijas. Jo per parą klausosi apie 62 proc. Nenuostabu, jog ši karta, kuri aktyviai kasdieniame gyvenime naudoja internetą, mažiausiai dėmesio skiria tradicinei spaudai. Ją skaito tik šiek tiek daugiau nei ketvirtadalis (26 proc.)“, – pranešime cituojama TNS LT Media departamento projektų vadovė Justina Tauginienė.

Y karta išsiskiria ne tik tuo, kad daugiausiai laiko praleidžia prie interneto, bet ir tuo, jog yra labiausiai linkusi naudoti išmaniuosius įrenginius norint pasiekti medijas – 81 proc. šios kartos atstovų naudojosi kompiuteriais ir planšetėmis ir 40 proc. naudojosi mobiliuoju telefonu. Lyginant su statistiniu mūsų šalies gyventojų vidurkiu, šis rodiklis atitinkamai yra 57 proc. ir 22 proc.

Y kartos atstovai, kurie medijas vartoja kompiuteriu arba planšete, 12 min. per parą praleidžia žiūrėdami TV, 17 min. klausydamiesi radijo. Tačiau daugiausiai laiko – 50 min. šios kartos atstovai per parą praleidžia socialiniuose tinkluose, 42 min. skaitydami naujienų portalus, o 1 val. 12 min. užsiiminėdami kita veikla internete.

Y kartai priskiriamas jaunimas mobiliaisiais telefonais naudodami medijas 20 min. skiria socialiniams tinklams, 11 min. naujienų portalams, o 28 min. kitai veiklai internete. Radijui ir TV naudojantis mobiliuoju telefonu 18-34 metų gyventojai skiria atitinkamai 5 ir 3 min. per parą.

Medijoms priskiriamos tokios informavimo ir laisvalaikio praleidimo priemonės kaip TV, radijas, spauda, naujienų portalai, socialiniai tinklai, kita veikla internete.

TNS LT „Media Day“ tyrimą atliko 2014 m. vasario-balandžio mėnesiais. Tyrimo metu buvo apklausiami 1.780 15-74 m. Lietuvos gyventojai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Medija

Prie naujienų portalo DELFI komandos jungiasi D. Plikūnė (75)

Pirmadienį naujienų portalo DELFI politikos naujienų žurnaliste pradeda dirbti Dalia Plikūnė.

Alkoholio reklamos draudimas: į neigiamas pasekmes neatsižvelgta (61)

Žiniasklaidos priemonių savininkai neturės kaip kompensuoti dėl alkoholio reklamos prarastų pajamų, o valdžia į šią problemą žvelgė pro pirštus. Taip portalui LRT.lt sako Vilniaus universiteto Žurnalistikos instituto direktorius Deimantas Jastramskis. Jo teigimu, Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimai buvo svarstyti tik visuomenės sveikatos kampu, o į galimas pasekmes žiniasklaidos rinkai – neatsižvelgta.

„The Guardian“ ir „The Observer“ bus leidžiamas mažesnio formato

Didžiosios Britanijos dienraštis „The Guardian“ nuo 2018 metų pradžios pereis prie mažesnio – „bulvarinio“ ( tabloid/compact) – formato, vykdant jo „trejų metų transformacijos programą“, antradienį pranešė žiniasklaidos įmonė „Guardian Media Group“ (GMG).

JAV leidybos bendrovė „Time Inc.“ masiškai atleidžia darbuotojus (6)

JAV leidybos bendrovė „Time Inc.“, leidžianti tokius žurnalus kaip „Time“, „People“, „Life“ ir „Sports Illustrated“, paskelbė apie planuojamus masinius darbuotojų atleidimus, praneša „The Wall Street Journal“.

A. Žakas: kodėl reklama socialiniuose tinkluose nervina? (5)

Kodėl žmonės jungiasi prie socialinių tinklų? Kodėl nėra gerai „daryti feisbuką“? Kodėl Facebook postukų dėliojimas netenka prasmės?