Populiariausios Lietuvos Y kartos medijos – TV ir internetas

 (4)
Vadinamoji Millenium arba Y karta (18-34 m.) Lietuvoje, kuriai bene daugiausiai dėmesio skiria tiek gamintojai, tiek reklamdaviai, su medija kanalais praleidžia daugiau laiko nei vidutinis gyventojas – 7 val. 50 min. Iš beveik 8 valandų, praleistų su įvairiais medija kanalais, 3 val. 41 min. Y karta skiria televizijai ir 3 val. 14 min. internetui.
© Fotolia nuotr.

Be to, abi šias medijas vienu metu (angl. multitasking) Y karta vartoja vidutiniškai 31 min. per dieną. Tai parodė rinkos tyrimų kompanijos TNS LT atliktas medijos kanalų vartojimo tyrimas „Media day“.

„Medija kanalai, kurie per parą pasiekia daugiausiai Y kartos žmonių, yra televizija ir internetas. Jais naudojasi atitinkamai 85 proc. ir 83 proc. 18-34 metų gyventojų. Kiek mažesnį šios kartos pasiekiamumą turi radijas. Jo per parą klausosi apie 62 proc. Nenuostabu, jog ši karta, kuri aktyviai kasdieniame gyvenime naudoja internetą, mažiausiai dėmesio skiria tradicinei spaudai. Ją skaito tik šiek tiek daugiau nei ketvirtadalis (26 proc.)“, – pranešime cituojama TNS LT Media departamento projektų vadovė Justina Tauginienė.

Y karta išsiskiria ne tik tuo, kad daugiausiai laiko praleidžia prie interneto, bet ir tuo, jog yra labiausiai linkusi naudoti išmaniuosius įrenginius norint pasiekti medijas – 81 proc. šios kartos atstovų naudojosi kompiuteriais ir planšetėmis ir 40 proc. naudojosi mobiliuoju telefonu. Lyginant su statistiniu mūsų šalies gyventojų vidurkiu, šis rodiklis atitinkamai yra 57 proc. ir 22 proc.

Y kartos atstovai, kurie medijas vartoja kompiuteriu arba planšete, 12 min. per parą praleidžia žiūrėdami TV, 17 min. klausydamiesi radijo. Tačiau daugiausiai laiko – 50 min. šios kartos atstovai per parą praleidžia socialiniuose tinkluose, 42 min. skaitydami naujienų portalus, o 1 val. 12 min. užsiiminėdami kita veikla internete.

Y kartai priskiriamas jaunimas mobiliaisiais telefonais naudodami medijas 20 min. skiria socialiniams tinklams, 11 min. naujienų portalams, o 28 min. kitai veiklai internete. Radijui ir TV naudojantis mobiliuoju telefonu 18-34 metų gyventojai skiria atitinkamai 5 ir 3 min. per parą.

Medijoms priskiriamos tokios informavimo ir laisvalaikio praleidimo priemonės kaip TV, radijas, spauda, naujienų portalai, socialiniai tinklai, kita veikla internete.

TNS LT „Media Day“ tyrimą atliko 2014 m. vasario-balandžio mėnesiais. Tyrimo metu buvo apklausiami 1.780 15-74 m. Lietuvos gyventojai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Medija

„Financial Times“ atleis 3 proc. redakcijos darbuotojų (1)

Verslo dienraštis „Financial Times“ (FT), kurį 2015 metais už 1,29 mlrd. dolerių sutiko įsigyti Japonijos leidėjas „Nikkei“, naikina 20 redakcijos darbo vietų, siekdamas sumažinti išlaidas, nes pastaruoju metu pastebimai mažėja pajamos iš spausdinimo darbų, informuoja „Bloomberg“, remdamasi šaltiniais, artimai susipažinusiais su situacija.

Dinamiškas trileris: profesionalios DELFI žurnalistų komandos darbo užkulisiai

Pagrindinis naujienų portalas DELFI savo skaitytojams pristato naują vaizdo klipą, kuriame atsiskleidžia profesionalios žurnalistų komandos darbo užkulisiai.

Už I. Valinskienės koncerto reklamą LRT laidoje - beveik 2 tūkst. eurų bauda (15)

LRT laidai „Auskinis balsas“ dėl eteryje transliuotos informacijos apie atlikėjos Ingos Valinskienės koncertą pažeidžiant įstatymus skirta 2 tūkst. eurų bauda.

Konkurencijos taryba apskundė teismo sprendimą dėl „Eesti Meedia“ veiksmų (2)

Konkurencijos taryba apskundė teismo sprendimą, kuriuo buvo įpareigota atlikti papildomą tyrimą dėl bendrovės „Eesti Meedia“ veiksmų, dėl kurių, kaip įtariama, Lietuvos skelbimų rinka galėjo būti monopolizuota.

Rusijos transliuotojo TVC paprašyta pasiaiškinti (63)

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) Rusijoje registruoto transliuotojo TVC prašo pasiaiškinti dėl sausį parodytos laidos, kurioje tendencingai pateikiami 1991 metų sausio įvykiai Lietuvoje, įžvelgiamas galimas neapykantos kurstymas.