Reklamos agentūrų darbo pobūdis kinta – jeigu anksčiau šis verslas kurdavo reklamas, dabar reklamos specialistai vertinami kaip verslo vystymo partneriai, sugebantys analizuoti bendrą aplinką ir įžvelgti konkretaus verslo potencialą.
© Shutterstock nuotr.

Tai neišvengiamai kelia kartelę ir reklamos specialistų kompetencijai – šiandien nebeužtenka kūrybiškumo gyslelės ir žinojimo, kaip perteikti klientų suformuotą žinutę, vis svarbesniu tampa gebėjimas įsigilinti į kliento verslo specifiką, be kurio idėjų generavimą galima būtų prilyginti tiesiog laiko švaistymui.

Paulas Burnsas
Paulas Burnsas
© Asmeninio albumo nuotr.

Beveik ketvirtį amžiaus teko praleisti „Saatchi & Saatchi“ reklamos agentūroje Londone, kurioje buvau atsakingas už bendravimą su klientais, tačiau man prireikė 10 metų, per kuriuos turėjau galybę susitikimų su įvairiausiais klientais, kad suprasčiau, kad nelabai nutuokiu, ką iš tiesų daro mano klientai. Žinoma, žinojau, kokioje rinkoje jie dirba ir kokie jų iškelti tikslai mums, tačiau į fundamentalius įmonės principus nesigilindavau. Supratus tai, viskas kardinaliai pasikeitė: mano, kaip reklamos kūrėjo tikslu, tapo ne sukurti reklamą klientui, bet siekti kartu tobulinti jo verslą bei kurti reputaciją.

Kita vertus, anksčiau reklamos verslas būdavo paprastesnis – sukuri reklamą, ištransliuoji ją per televiziją ar radiją ir darbas baigtas. Tačiau dabar egzistuoja šimtai kitų faktorių, į kuriuos agentūros turi atsižvelgti. Privalu žinoti, kas vyksta socialinėje žiniasklaidoje, kas darosi pačioje parduotuvėje, kur pardavinėjama prekė, ar kokios nuotaikos apskritai šiuo metu vyrauja visuomenėje ir t. t. Reklamos verslas tapo kompleksiniu dariniu, susidedančiu iš daugumos elementų, tad ir reklamos specialistui tenka sunki užduotis: jis turi turėti platų supratimą apie kliento verslą ir jo rinką, tačiau tuo pačiu metu išlaikyti specifines ir gilias profesines žinias.

Reklamos rinkoje neretai ne retai atlikto darbo tikimasi jau valandų bėgyje, ir, kas be ko, jis turi būti padarytas tinkamai iš pirmojo karto. Per skubėjimą nėra įsigilinama į tai, su kuo iš tiesų yra dirbama, tad retai kada klientas pirminį pasiūlymą priima. Agentūros grįžta ir pergalvoja savo projektą dar ir dar kartą, taip atlikdama tą patį darbą 3-4 kartus. Tad tikrasis iššūkis dažniausiai atrodo taip: kaip geriau suprasti užduotį, kad pateiktas pasiūlymas iš pirmojo karto būtų „tiesiai į dešimtuką“?

Šiam iššūkiui įveikti reikia pradėti nuo esminio dalyko – kliento. Nuodugniai neišsiaiškinus, su kuo dirbama, tiesiog švaistomas laikas tokioms kūrybinėms idėjoms, kurios niekada netaps realybe. Būtina suprasti kaip kliento verslas atrodo už marketingo ribų, kadangi kiekvienas klientas yra unikalus, pradedant nuo specifinės terminologijos, baigiant tuo, kad kiekviena kompanija skirtingai vertina sėkmę ir nesėkmę.

Problema dažniausiai iškyla dėl to, kad nemažai agentūrų koncentruojasi tik į ledkalnio viršūnę, nesuprasdami giliau esančių fundamentalių kliento veiklos principų ir tikslų. Tarp šių tikslų gali būti prekės kainos pokyčiai, pardavimų ar klientų skaičiaus augimas ir pan.

Galima nertis iš kailio, mėginant sukurti kūrybiškiausią reklamą pasaulyje, tačiau rezultato pasiekti nepavyks, jeigu problemos slypi pamatuose, pavyzdžiui, produkto kokybėje, netinkamoje pakuotėje arba, jeigu produktas pardavinėjamas visiškai ne ten, kur tai daryti būtų tikslinga. Paradoksalu, bet skiriant daugiau laiko kliento pažinimui, dažniausiai jo sutaupoma, nes nebereikia keletą kartų derinti to paties projekto.

Paul Burns – vienos Europoje reklamos, komunikacijos bei marketingo agentūras konsultuojančių įmonių „The Burns Unit tlc“ įkūrėjas, praeityje dirbęs ir “Reklamos praktikų institute“ (IPA) Jungtinėje Karalystėje, kuriame buvo vadybos forumo vadovu ir apdovanojimais įvertinto IPA internetinio mokymų sertifikato autoriumi. Daugiau nei 30 metų reklamai atidavęs profesionalas šį rudenį atvyksta į lietuviškos reklamos festivalį „ADrenalinas“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

DELFI skaitytojams – patogesnis ir inovatyvesnis portalo dizainas (125)

Pagrindinis naujienų portalas DELFI savo skaitytojams šiandien pristato naują portalo dizainą,...

„Eltos“ direktore paskirta ją perkanti G. Markovičienė (4)

Naujienų agentūros „Elta“ direktore paskirta buvusi „Respublikos leidinių“ komercijos...

„Žinių radijas“ – pirmoji radijo stotis Lietuvoje, savo laidas pritaikiusi kurtiesiems (4)

Iki šiol radijas buvo kurtiesiems nepritaikyta žiniasklaidos priemonė. „ Žinių radijas “...

„Disney“ atsisako „Netflix“ ir žada pati teikti analogiškas paslaugas

JAV pramogų pasaulio milžinė „ Disney “ paskelbė ketinanti pašalinti visus savo kino...

Mobilusis DELFI vasarą viršija skaitomumo rekordus (8)

Šią vasarą Lietuvos gyventojai leidžia kartu su mobiliuoju DELFI. Jau birželį DELFI...

Top naujienos

Atpildo valanda artėja: tirs, kiek Lietuvoje pabrango mobilusis ryšys (19)

Mobilusis ryšys tiek Lietuvoje, tiek kitose Europos Sąjungos šalyse turi kainuoti tiek pat –...

Koalicijai braškant per siūles – neskelbtas Seimo vadovo ir V. Landsbergio susitikimas (251)

Trečiadienio ryte pas Seimo pirmininką Viktorą Pranckietį apsilankė Tėvynės sąjungos –...

Girtas vairavęs „Oro navigacijos“ skrydžių valdymo viršininkas tikisi įspūdingos išeitinės (127)

Visiškai girtas prie vairo pagautas valstybės valdomos įmonės „ Oro navigacija “ Vilniaus...

A. Milašius. Naujas pavojus Lietuvai – gali atsirasti vidurinioji klasė (160)

Politikams baigiant žiemos politinį sezoną nuskambėjo bent pora įdomių naujienų, kurios nulems...

Ukrainos gynybos ministras pranešė apie pasirengimą galimam Rusijos įsiveržimui (27)

Ukrainos gynybos ministras Stepanas Poltorakas pranešė, kad šalies ginkluotųjų pajėgų...

S. Skvernelis: tikrai bus siūlymas pasitraukti iš koalicijos prabilo apie padarytas klaidas (270)

Premjeras Saulius Skvernelis teigė esąs tikras, kad iš socialdemokratų nuskambės siūlymas...

Vilniuje porą metų stovi nenaudojamas automobilis: ką daryti? (20)

Vilniuje, prie Narduvos g. 24 individualaus namo sklypo ribos jau porą metų stovi apleistas ir...

Gavę sąskaitas pakraupę gyventojai apgulė savivaldybę (244)

Kėdainių rajono savivaldybėje – tikras chaosas. Šį kartą savivaldybės administracija ir jos...

Palangoje ieškojo suknelės vestuvių šventei: norėjosi apsisukti ir grįžti atgal į Vilnių (13)

Palangoje yra nemažai drabužių parduotuvių su nemenku prekių asortimentu. Pasidarė įdomu, ar...