Lietuvos gyventojai dar tik mokosi atpažinti prekės ženklus juslėmis. Tačiau jusles vis dažniau išnaudoja šalies rinkodaros specialistai, kurių dauguma – beveik 90 proc. mano, kad tokia taktika pasiteisintų.
"Coca-Cola"
© Reuters/Scanpix
Beveik 18 proc. rinkodaros specialistų teigia, kad per pastaruosius metus jų įmonė reklamai naudojo ne vien tik vaizdo ir garso priemones, bet bandė sužadinti ir kitus žmogaus jutimus.

Tokios tendencijos paaiškėjo tyrimo, kurį specialiai Vilniuje vyksiančiam pasaulinio ženklotyros guru Martino Lindstromo simpoziumui „BRANDsense“ atliko rinkos tyrimų bendrovė „TNS Gallup“, metu. Iš viso buvo apklausta daugiau kaip 250 šalies gyventojų ir 56 rinkodaros specialistai.

„Esant milžiniškai konkurencijai, vien tik gero produkto nebeužtenka. Žmonės neretai negali racionaliai paaiškinti, kodėl jie perka vieną ar kitą prekę“, – sako reklamos agentūros „Astos dizainas-McCann-Ericsson“ vykdantysis direktorius Tomas Bartninkas. Jo manymu, būtent dėl to, norint geriau parduoti, stengiamasi išnaudoti kuo daugiau juslių.

Kaip vieną iš prekinio ženklo stiprybių M.Lindstromas nurodo galimybę prekę atpažinti be etiketės ar logotipo. Su tokia prielaida, vertindami savo įmonės pristatomas prekes, sutiko net 41,1 proc. apklaustų Lietuvos rinkodaros specialistų.

Tiriant atskirų prekės ženklų atpažįstamumą, didžiausia dalis rinkodaros specialistų – 12,5 proc. – pripažino, kad atskirtų „United Colors of Beneton“ drabužius, 8,9 proc. – „Adidas“ sportinius kostiumus, net jei ant jų nebūtų įprastų prekės ženklų. Iš lietuviškų prekės ženklų geriausiai įvertinti dizainerės Ramunės Piekautaitės darbai – jos modelius be etikečių teigia atpažįstantys 5,4 proc. respondentų.

Šalies gyventojai lengvai atskiria įvairių gėrimų pakuotes - net 30 proc. respondentų vien apčiuopę atskirtų pamėgtos degtinės, po beveik 22 proc. – populiaraus gėrimo „Coca-Cola“ ir alaus, o 13 proc. – šampano butelį. „Maxima“ prekybos centrus pagal juose skambančią muziką atskiria 11,5 proc., „Iki“ - 8,3 proc., o „Rimi“ – 5,1 proc. apklaustų gyventojų. Vertindami kavos rūšis, net 54,9 proc. gyventojų vadovaujasi skoniu ir net 27,7 proc. – kvapu.

Įdomiausioje tyrimo dalyje respondentams buvo parodyti skirtingi mėlyni atspalviai, iš kurių reikėjo atsirinkti spalvos simbolizuojamą „prekės ženklą“. Net 52 proc. respondentų atpažino Europos Sąjungos vėliavos spalvą.

M.Lindstromo 13 pasaulio šalių atliktų tyrimų duomenimis, net 72 proc. žmogaus emocijų yra paremti būtent uosle, o ne rega ar klausa. Šiuo metu juslinės ženklotyros principus savo prekės ženklams taiko apie 10 procentų pasaulio kompanijų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Radijo ir televizijos komisijos akiratyje – du rusiški kanalai (241)

Į Lietuvos radijo ir televizijos komisijos ( LRTK ) akiratį dėl pažeidimų vėl pateko rusų kalba...

Azerbaidžanas įšaldė vienintelės nepriklausomos šalies naujienų agentūros banko sąskaitas (3)

Azerbaidžanas įšaldė vienintelės nepriklausomos šalies naujienų agentūros banko sąskaitas,...

E. Jakilaitis: paskutinė mano laida, kurią rekomendavau pažiūrėti šeimai, buvo su R. Karbauskiu (343)

Trečius metus iš eilės DELFI vykdomame projekte „Lietuvos įtakingiausieji 2017“...

DELFI startuoja naujas kanalas Būstas (6)

Pagrindinis naujienų portalas DELFI skaitytojams pristato dar vieną gerą žinią. Jau nuo...

DELFI skaitytojams – patogesnis ir inovatyvesnis portalo dizainas (187)

Pagrindinis naujienų portalas DELFI savo skaitytojams šiandien pristato naują portalo dizainą,...

Top naujienos

Didžiausi atlyginimai: dešimtuke – netikėti naujokai (41)

Birželio mėnesį buvo tik viena įmonė, kurios darbuotojų atlyginimų vidurkis buvo...

Gyvai / Lietuvos įtakingiausieji 2017: DELFI TV tiesiogiai su vienu įtakingiausių Lietuvos ekonomistų G. Nausėda (7)

Tęsdamas išskirtinį projektą „Lietuvos įtakingiausieji 2017“, DELFI pristato įtakingiausių...

N. Vasiliauskaitė. Terorizmas pasaulį jau pakeitė (29)

„Net jeigu islamistai sugebėtų surengti Europoje po teroristinį aktą kiekvieną dieną, tai...

Barselonos teroristo medžioklė: jis gali būti bet kur Europoje (8)

Ispanijos policija pirmadienį paskelbė nustačius asmens, praeitą ketvirtadienį nukreipusio...

Artėja visiškas Saulės užtemimas: milijonai plūsta jo stebėti (7)

Į Jungtinių Valstijų miestus, įskaitant Čarlstoną Pietų Karolinoje, suplūdo milijonai...

D. Kuprys paliko NŽT vadovo pareigas (6)

Daugiau nei metus Nacionalinei žemės tarnybai ( NŽT ) vadovavęs Danielius Kuprys paliko tarnybą....

G. Žiemelis investuoja į tūkstančio vietų bendrabutį (73)

Gediminas Žiemelis investuoja į daugiau kaip tūkstančio vietų bendrabutį darbininkams.

Lietuva apsisprendė – pažadas NATO bus įgyvendintas, bet džiaugsmą lydi nerimo signalai (1737)

Kitąmet Lietuva pirmą sykį per pastaruosius du dešimtmečius gynybai skirs 2 proc. BVP –...

Išbandymas alkotesteriu: kodėl pareigūnai vengia antro karto (142)

Socialiniuose tinkluose garsiai nuskambėjo istorija, kai viena vairuotoja pasiskundė, jog policijos...