Lietuvius juodinantį straipsnį išspausdinęs „Kurier Wilenski” savo nuomonę ketina ginti teisme

 (289)
Pirmadienio Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos komisijos (LŽLEK) posėdyje darkart buvo siekiama nagrinėti lenkų kalba Lietuvoje leidžiamo dienraščio „Kurier Wilenski” publikaciją „Koks lenkui atrodė lietuvis tarpukario laikotarpiu”. Komisija jau yra nusprendusi, kad šis straipsnis pažeidė etiką, tačiau dienraščio atstovai reikalauja pakeisti arba atšaukti komisijos sprendimą, o to nepadarius ketina kreiptis į teismą.
Teismas, teisingumas, svarstyklės
© Corbis/Scanpix
Kaip DELFI sakė LŽLEK pirmininkė Edita Žiobienė, šįkart į posėdį atvykę leidinio redaktorius Robertas Mickevičius ir straipsnį rašęs žurnalistas Jan Sinkevič prašė komisijos sprendimą persvarstyti iš naujo ir nesutiko su nuomone, kad publikacija kursto tautinę nesantaiką, tačiau pripažino, kad išspausdindami tokią publikaciją elgėsi neprofesionaliai.

Pirmajame komisijos posėdyje dienraščio atstovai nedalyvavo.

Ankstesnį komisijos sprendimą, kad minėta publikacija pažeidė Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso nuostatas, kuriomis draudžiama kurstyti tautinę nesantaiką bei šaipytis iš žmogaus tautybės, išspausdindamas dienraštis nurodo, kad šis LŽLEK sprendimas yra sugrįžimas į cenzūros laikus.

Kaip DELFI pirmadienį sakė R. Mickevičius, šis komisijos sprendimas įžeidžia dienraštį, nes „Kurier Wilenski” savo publikacija nesiekė kurstyti tautinės nesantaikos ar ką nors įžeisti.

DELFI primena, kad minėtoje publikacijoje rašoma, jog lietuviams svetimi tokie jausmai kaip nesavanaudiškumas, dėkingumas ar draugiškumas. Tačiau valstietiškam lietuvių mentalitetui priskiriamas godumas ir savanaudiškumas.

„Lenkas yra toks lietuvis, kuris niekad gyvenime žąsų neganė, o lietuvis yra toks lenkas, kuris žąsis ganė arba dar tebegano“, - rašoma straipsnyje.

Dienraščio redaktorius TV3 laidai „Savaitės komentarai“ anksčiau sakė, kad dienraštis išspausdino istorikų konferencijos, vykusios Vilniuje, vieną iš pranešimų. Straipsnyje cituojamas Bialystoko istorijos instituto darbuotojas Kžystofas Bukovskis, kurio specializacija – lenkų ir lietuvių santykių istorija. Ponas Bukovskis net ir knygą apie tai yra išleidęs – “Ponai ir žmogusai”.

Ponai – lenkai, o žmogusai – paniekinama pravardė, kuria tarpukariu lenkai vadino lietuvius. Lietuviai čia vaizduojami kaip pirmykščiai apžėlę laukiniai su vyžom, vilkintys kailius ir naminės drobės apdarus. Vaizdavo lietuvius ir šunimis, šernais, lokiais, o dažniausiai – užsispyrusiais asilais.

„Kurier Wilenski” kasmet iš Lenkijos senato gauna 120 000 litų dotaciją, už kurią perka popierių bei dengia dalį spausdinimo išlaidų. 4 tūkst. litų „Kurier Wilenski” kas mėnesį skiria ir Vilniaus miesto savivaldybė, už tai leidinyje gaunanti keturis puslapius reklaminio ploto.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 
Naujienų prenumerata

Medija

Latvijos priežiūros institucijai užkliuvo „Rossija 24“ turinys (16)

Latvijos Nacionalinė elektroninės žiniasklaidos taryba nusiuntė Latvijos kabelinės televizijos operatoriams laišką, kuriame perspėja dėl pažeidimų Rusijos televizijos kanalo „Rossija 24“ transliuojamame turinyje, pranešė tarybos atstovai.

„Medipresa“ žengia į elektroninės prekybos rinką – veiklą pradeda knygynas internete Perkuknyga.lt (5)

Ilgametę periodinės spaudos ir knygų prekybos patirtį turinti UAB „Medipresa“ žengia į internetinę prekybą – patraukliomis kainomis ir įvairesnių knygų ieškantys pirkėjai jų jau gali įsigyti internetiniame knygyne Perkuknyga.lt, rašoma pranešime spaudai.

„15min“ savininkai stoja prieš Konkurencijos tarybos sprendimą (39)

Klasifikuotų skelbimų portalus ir naujienų portalą „15min” valdanti Estijos bendrovė „Eesti Meedia“ teismuose bando panaikinti ir stabdyti Konkurencijos tarybos nutarimą neduoti leidimo vykdyti koncentracijos klasifikuotų skelbimų rinkoje. Bendrovės bandymas stabdyti Konkurencijos tarybos nutarime numatytus įsipareigojimus nepavyko.

BBC pakeitė meteorologus po beveik 100 bendradarbiavimo metų (2)

Didžiosios Britanijos visuomeninis transliuotojas BBC pakeitė bendrovę, teikusią jam orų prognozes 94-erius metus, apie tai informuojama transliuotojo BBC tinklalapyje.

„RTR Planeta“ išjungė kanalą „Viasat“ platformoje (98)

LRTK atšaukus sankcijas rusiškiems kanalams ir pasikeitus situacijai, su „RTR Planeta“ derėjomės dėl naujų sąlygų klientams. „RTR Planeta“ kanalas siekdamas daryti įtaką deryboms, šiandien netikėtai nusprendė vienašališkai išjungti kanalą, pranešime spaudai informuoja „Viasat“ atstovai.