Minėta „Omnitel“ reklama, kuriame be dizainerio veikia ir būrys kitų herojų, sukasi jau keletą savaičių. Marketingo specialistas Dovydas Kiauleikis atkreipia dėmesį į stiprius stereotipus veikėjų charakteriuose.

„Pagal nusistovėjusias rinkodaros taisykles, „Omnitel“ įtraukia kuo platesnį ratą veikėjų, kad atspindėtų ir kalbėtų su visais visuomenės komponentais. Štai, juk būtina įdėti gėjų. O jei gėjus, tai dizaineris su moteriška rankine ant rankos, ekstravagantiška kailine apykakle ir super manieringas“, – prieš kurį laiką išplatintame viešame laiške dėstė D. Kiauleikis. Jo pastebėjimu, jei vaizduojama mama, tai būtinai bus namų šeimininkė, apsėsta grožio procedūrų ir kalorijų skaičiavimo, o policininkas pateikiamas kaip mužikas.

Marketingo specialisto nuomone, „Omnitel“, būdamas vienas didžiausių šalies reklamdavių, užtvindo televizijos eterį ir miesto kolonas reklama, įtvirtinančia senuosius stereotipus. Jo teigimu, reikėtų atspindėti visuomenę, kokia ji yra iš tikrųjų, o dar geriau – modernią, laisvą, įvairią ir be kompleksų.

V. Simonko reklamoje savęs neatpažįsta

Vladimiras Simonko
„Tai – stereotipinis dizaineris. O toliau – nežinau. Pavyzdžiui, aš savęs su šia reklama neidentifikuoju. Klausimą kelčiau taip – ko buvo siekta kuriant tokią reklamą, į kokią auditoriją ji adresuota? Jeigu kuriant šią reklamą buvo galvota, kad užkabins gėjų segmentą, manyčiau, tai sunkiai tikėtina“, – sako Lietuvos gėjų lygos (LGL) valdybos pirmininkas Vladimiras Simonko.

Jis prisipažino, kad kai reklamą išvydo per televiziją, aliuzijos į homoseksualus nepastebėjo. Tačiau kai iš arti pamatė reklamą nuotraukose, kilo prielaidų, kad galbūt ji orientuota į homoseksualus kaip į tam tikrą tikslinę grupę. V. Simonko nuomone, norint taikytis į gėjus, reikia aiškesnės žinutės.

Pavyzdžiui, tokią žinutę Vakarų šalyse savo reklama siuntė „Ikea“.

LGL vadovo nuomone, dar reikės palaukti, kol Lietuvoje sulauksime tikslinės, į homoseksualų bendruomenę nukreiptos reklamos.

„Omnitel“: tai pretenzingas mados ir dizaino pasaulio atstovas

„Omnitel“ viceprezidentė privatiems klientams Lina Galatiltė DELFI aiškino, kad naujoji reklama kurta Lietuvoje ir skirta mūsų šalies rinkai. Pasak L. Galatiltės, vaikinas su tigriniu rankinuku – „pretenzingas mados ir dizaino pasaulio atstovas“.

„Šeima, pretenzingas mados ir dizaino pasaulio atstovas, senjoras – visi jie atspindi įvairiapusę, spalvingą mūsų šalies visuomenę. Vienuolika personažų, ryškių asmenybių, atstovaujančių skirtingoms profesijoms, pomėgiams, gyvenimo būdui“, – sako L. Galatiltė. Jos tvirtinimu, visus šiuos ir būsimus bendrovės reklamų personažus vienija tai, kad jie yra reiklūs kokybei mobiliųjų paslaugų vartotojai. Jie kurti kartu su kūrybinėmis ir dizaino bei tyrimų agentūromis. Proceso metu siekta, kad tai būtų ryškios asmenybės, patraukiančios klientų dėmesį. Pasak „Omnitel“ viceprezidentės, kartu nevengta šiek tiek reklaminės intrigos.

L. Galatiltės teigimu, net pačius optimistiškiausius lūkesčius viršijo tai, kaip klientai priėmė naująjį reklamos stilių ir personažus. Pasak jos, sprendžiant iš tyrimų duomenų ir klientų atsiliepimų, matyti, kad reklamos stilius, personažai ir jų charakteriai bei žiūrovų simpatijas pelnęs šeškas vertinami labai teigiamai.

DELFI primena, kad prieš pusantrų metų daug diskusijų sulaukė „Danske Bank“ reklama, paskaninta dviejų moterų bučiniu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (335)