Nejaugi George'as Clooney ragino rinktis "Martini" paskutinį kartą? Nejaugi kieti vyrai - širdžių ėdikai - daugiau niekada nebevilios moterų išgerti dar vieną svaigiųjų gėrimų taurę? Tokie klausimai Didžiosios Britanijos laikraščio "The Times" žurnalistams kilo, kai britų kompanijos, gaminančios silpnuosius alkoholinius gėrimus, buvo įpareigotos samdyti savo produkcijos reklamos personažais pilvotus ir plinkančius vyrus - kad nebekiltų jokių asociacijų su moterų girtavimu ir seksu.

© Reuters/Scanpix
Kontroliuojančios institucijos sudarė sąrašą nepageidautinų vyrų bruožų, į kuriuos reklamos kūrėjai turi atsižvelgti, samdydami aktorius, kad nepažeistų naujų, griežtesnių taisyklių, turinčių atriboti viena nuo kitos sampratas "alkoholis" ir "sėkmingas seksas".

"Lambrini", populiarus putojantis vyras, - tapo pirmąja auka. Jo gamintojai padavė skundą, kai kontrolieriai uždraudė naują produkcijos reklamą, kurioje pavaizduotas moterų flirtas su "pernelyg patraukliu "vyru.

"Įžeidžiamame" plakate trys moterys juokais koketuoja su gražiai nuaugusiu jaunu vyru. Nekaltas humoras turi būti pagrindinis vasaros kampanijos akcentas, primygtinai teigia "Lambrini".

Tačiau Reklamos praktikos komitetas atsikirto: "Mes rekomenduojame pakeisti vyrą į mažiau patrauklų - su pilvuku, vidutinio amžiaus, plinkantį, ką nors panašaus į tai".

"Mes manome, jog ši reklama gali formuoti įsitikinimą, jog tam tikras gėrimas užtikrina seksualinę ar socialinę sėkmę, nes šis vyras merginoms atrodo gana patrauklus ir geidžiamas. Jeigu vyras bus atvirai nepatrauklus, mes manome, kad tokios potekstės nebeliks", - sakoma nutarime, kuris buvo priimtas po įspėjimo svaigiųjų gėrimų gamintojams, kad būtina imtis priemonių girtavimui sustabdyti, - priešingu atveju jie bus baudžiami.

Naujas Britanijos reklamos kodeksas, kurį parengė Reklamos praktikos komitetas, skelbia: "Nereikia gretinti alkoholio vartojimo su socialine sėkme, seksualiniu aktyvumu ir seksualiniu pasisekimu".

Romantika ir koketavimas kol kas neuždrausti, bet reklama neturi būti orientuojama į asmenis, jaunesnius negu 18 metų, o įvairios garsenybės joje neturi būti vaizduojamos kaip itin seksualiai patrauklios.

Reklama "Bacardi", kurioje Vinnie Jonesas yra vaizduojamas kaip nuolatinis vakarėlių dalyvis, dabar bus uždrausta. Be to, ši priemonė gali turėti įtakos G.Clooney 2,5 mln. svarų sutarčiai su "Martini".

Toks pat patrauklus Bradas Pittas, kiek žinoma, uždirbo 4 mln. svarų sterlingų už dalyvavimą "Heineken" reklamoje, kuri buvo platinama daugiausia Amerikoje. Užtat "apvailaino veido" Peteris Kay tikriausiai išsaugos savo darbo sutartį su "John Smith".

Johnas Halewoodas, "Lambrini" šeimininkas, teigia, jog kontroliuojančios institucijos priima visiškai suprantamus nutarimus, skatinančius protingai vartoti alkoholį, bet "mes nesame tikri, kad jos įgaliotos už visą šalį spręsti, kas seksualus, o kas ne".

"Galiausiai - kiek žmonių, tiek skonių", - pabrėžė jis.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Radijo ir televizijos komisijos akiratyje – du rusiški kanalai (190)

Į Lietuvos radijo ir televizijos komisijos ( LRTK ) akiratį dėl pažeidimų vėl pateko rusų kalba...

Azerbaidžanas įšaldė vienintelės nepriklausomos šalies naujienų agentūros banko sąskaitas (3)

Azerbaidžanas įšaldė vienintelės nepriklausomos šalies naujienų agentūros banko sąskaitas,...

E. Jakilaitis: paskutinė mano laida, kurią rekomendavau pažiūrėti šeimai, buvo su R. Karbauskiu (303)

Trečius metus iš eilės DELFI vykdomame projekte „Lietuvos įtakingiausieji 2017“...

DELFI startuoja naujas kanalas Būstas (6)

Pagrindinis naujienų portalas DELFI skaitytojams pristato dar vieną gerą žinią. Jau nuo...

DELFI skaitytojams – patogesnis ir inovatyvesnis portalo dizainas (187)

Pagrindinis naujienų portalas DELFI savo skaitytojams šiandien pristato naują portalo dizainą,...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (31)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (19)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (28)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (80)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (85)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1119)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (52)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (83)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (4)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (64)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...