Šiandien verslo aplinkos pasikeitimų sparta, nuožmi konkurencija ir nuolat kintantis vartotojų poreikiai keičia ir verslo kūrimo bei vystymo taisykles. Todėl verslas privalo nuolatos eksperimentuoti, ieškoti ir, svarbiausia, taikyti naujas ir prasmingas rinkodaros taktikas, kurios leistų efektyviai konkuruoti ir padėtų pasiekti sėkmės.
Andrius Gricius
© Asmeninio archyvo nuotr.

Įdomu tai, kad šių dienų įmonės privalo išmoningai valdyti rinkodaros procesus ir taikyti efektyvias rinkodaros taktikas ne tik dėl to, kad sėkmingai pasiektų užsibrėžtų tikslų, bet ir tam, kad tiesiog išgyventų nuolat kintančioje aplinkoje. Šiandien rinkos keičiasi taip greitai, kad gebėjimas keistis ir prisitaikyti tampa reikšmingu raktu į Jūsų įmonės sėkmę. Nuolat įmonėms eksperimentuojant ir ieškant naujų, efektyvesnių komunikacijos būdų, formuojasi naujos rinkodaros tendencijos. Kiekvienais metais atsiranda naujų rinkodaros galimybių, kanalų, įrankių bei technikų, kurias verslas bando adaptuoti savo veiklai. Išanalizavęs Lietuvos bei užsienio įmonių veiklos praktikas, pateikiu rinkodaros tendencijų įžvalgas 2014 metams.

Turinio rinkodara

Visiems senai žinoma, kad informacija yra svarbus rinkodaros elementas, kuris vartotojams rūpi labiausiai. Verslas po truputį tą supranta ir nuo banalaus prekių ar paslaugų piršimo, bandymų parduoti tiesiog akcijas ar nuolaidas, pereina prie kur kas efektyvesnės strategijos – turinio rinkodaros, kurios esmė – naudingos, aktualios ir vertę kuriančios informacijos teikimas vartotojams: patarimai, įžvalgos, konsultacijos, mokymai, renginiai, vebinarai ir kt. Turinio rinkodaros veikloje tiesioginis pardavimas išlieka antrame plane, pagrindinis tikslas – dalinantis naudinga informacija, vartotojams save parduoti kaip savo srities ekspertą, suformuoti reikiamą reputaciją bei sukelti pasitikėjimą.

Įmonės, vykdančios turinio rinkodarą, vidutiniškai naudoja 10 skirtingų komunikacijos kanalų, kuriais skleidžia vertingą ir aktualų turinį:
-Socialiniai tinklai;
-Naujienlaiškiai;
-Renginiai, mokymai;
-Tinklalapiai;
-Video;
-Apps‘ai;
-Žaidimai;
-Blog‘ai;
-Vebinarai;
-Ir kt.

Šiais metais pamatysime vis daugiau įmonių, siekiančių sukurti vertingą, aukštos kokybės turinį ir bandančių išnaudoti turinio rinkodarą iš esmės.

Sisteminė rinkodara

Šiandien, pasauliniame kontekste, ne išimtis ir Lietuva, galima pamatyti ne vieną veržlią įmonę ar organizaciją, kuri nuo standartinio rinkodaros valdymo modelio perėjo prie sisteminės rinkodaros modelio, kai įmonės rinkodarą vykdo ne vienas žmogus, ar skyrius, o visas įmonės personalas. Įmonės persiorientavusios į šį veiklos modelį, numatytą rinkodaros politiką sėkmingai integruoja į visus skyrius ir visą įmonės veiklą.

Sisteminės rinkodaros būtinos sąlygos:

-visas personalas privalo žinoti aiškią įmonės krypti: kur einame?, kodėl einame?, kokiais būdais?, kokiu greičiu?

-kiekvienas darbuotojas ir kiekvienas skyrius turi individualiai žinoti už ką yra atsakingas.

Sisteminė rinkodara suformuoja teigiamą įmonės kultūrą, kuri skatina verslo efektyvumą, darbuotojų produktyvumą, strateginių tikslų įgyvendinimą bei harmoningus ir stiprius darbuotojų santykius. Nors daugelis Lietuvos įmonių yra konservatyvios ir nedrąsiai ryžtasi išbandyti naujoves, šiais metais galėsime stebėti įmones, kurios energingai bandys pralaužti ledus ir užsiims sisteminės rinkodaros adaptacijomis.

Kintanti rinkodara

Viena iš potencialiausių rinkodaros tendencijų, į kurią orientuosis verslas – kintanti rinkodara, nuolatinis geresnių būdų ieškojimas klientų poreikiams tenkinti. Rinkodara negali stovėti vietoje, nes rinkos keičiasi pernelyg greitai, todėl būtina ją nuolatos veikti sau naudinga linkme arba prie jos prisitaikyti. Taip pat, jeigu Jums pasisekė sėkmingai įgyvendinti naują strategiją ar idėją, ją tuoj pat pastebi konkurentai ir pradeda Jus kopijuoti. Dėl šių priežasčių įžvalgūs verslininkai nuolatos gerina savo įmonės, produktų ar paslaugų savybes, kurios iš esmės efektyviau sprendžia kliento problemas ir padeda išlikti konkurencingiems.

Kintančios rinkodaros strategija siekiama nuolatos vykdyti įvairios apimties pasikeitimus, siekiant sukelti kuo didesnį pasitenkinimą įmone, jos produktais ar paslaugomis.

Socialinė rinkodara

Šiandien dalis įmonių, kurdamos rinkodaros strategijas, pradeda galvoti apie visuomenės interesus. Nauju, šių dienų, verslo modeliu tapo – korporacinis pilietiškumas. Įmonės siekia prisidėti prie vartotojų socialinės gerovės: mažinti taršą, užsiimti edukacija, įgyvendinti visuomenei naudingus projektus.

Įmonių, kurios savo veiklos strategijoje yra numačiusios korporacinio pilietiškumo veiklą, investicijos grįžta dėl išaugusio vartotojų lojalumo ir dėl prekinio ženklo vertės padidėjimo.

Rinkodara įdomi savo dinamiškumu, nuolat vykstančiais reikšmingais pasikeitimais, kai atrodo jau perpratai visus rinkodaros principus, ji ima ir pakeičia savo kryptį. Norint veikti efektyviai, būtina nuolatos sekti tendencijas, analizuoti naujoves ir gebėti keistis bei prisitaikyti.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

DELFI startuoja naujas kanalas Būstas (6)

Pagrindinis naujienų portalas DELFI skaitytojams pristato dar vieną gerą žinią. Jau nuo...

DELFI skaitytojams – patogesnis ir inovatyvesnis portalo dizainas (183)

Pagrindinis naujienų portalas DELFI savo skaitytojams šiandien pristato naują portalo dizainą,...

„Eltos“ direktore paskirta ją perkanti G. Markovičienė (4)

Naujienų agentūros „Elta“ direktore paskirta buvusi „Respublikos leidinių“ komercijos...

„Žinių radijas“ – pirmoji radijo stotis Lietuvoje, savo laidas pritaikiusi kurtiesiems (4)

Iki šiol radijas buvo kurtiesiems nepritaikyta žiniasklaidos priemonė. „ Žinių radijas “...

„Disney“ atsisako „Netflix“ ir žada pati teikti analogiškas paslaugas

JAV pramogų pasaulio milžinė „ Disney “ paskelbė ketinanti pašalinti visus savo kino...

Top naujienos

Teroristinis išpuolis Barselonoje: mažiausiai 13 žuvo sunkvežimiui įsirėžus į minią, praneša apie įkaitų dramą nuolat pildoma (301)

Turistų pamėgto Ramblos rajono pagrindinėje gatvėje Barselonoje, į žmonių minią įvažiavo...

Išpuolis Barselonoje: įtariamasis suimtas (31)

Ispanijos saugumo tarnybos paskelbė įtariamojo, kurio vardu išnuomotas incidente panaudotas...

Liudininkas apie kraupų išpuolį Barselonoje: jis per žmonių minią lėkė visu greičiu, nė nebandė stabdyti (4)

Ketvirtadienio vakarą Barseloną sukrėtė kraupi teroro ataka – į minią žmonių įsirėžė...

Barselonos centre gyvenantis lietuvis: nejauku ir pikta, bet tenka priimti tokią realybę (5)

Apie šešerius metus Katalonijos sostinėje Barselonoje gyvenantis kaunietis Eduardas Žigunovas...

V. Adamkus: mes buvome matomi, o dabar tos lyderystės nebejaučiu (151)

Tarpusavio ginčai, smulkių, nereikšmingų skirtumų pabrėžimas, vienybės ir lyderystės stoka....

Siūbuojantis Vilniaus tiltas įvarė siaubo: manė, kad jis sugrius (30)

Vingio parko tiltas ne juokais išgąsdino žmones, kai po didžiulio Robbie Williamso koncerto...

Vilniaus centre ant vejos nakvoja nuo sekmadienio: užsienio darbininkai pateko į nepavydėtiną padėtį (113)

Jau kelias dienas vilniečiai parkelyje prie Prancūzijos ambasados atkreipė į neįprastą...

R. Karbauskis nusitaikė į draudimą išlaidauti: dėl to išvažiuoja dešimtys tūkstančių (339)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininkas Ramūnas Karbauskis krizės metu priimtus...

Kelionė po Lenkijos pilis, kuriose buvo rezgami planai prieš Lietuvos kunigaikščius (7)

Kas gali būtų romantiškiau už pilis ? Ir kas gali būti įdomiau už kryžiuočių pilis? Pilis,...