Kodėl reklamose staiga padaugėjo tėčių? „Dove Men+Care“ Rinkodaros skyrius laikosi pozicijos, kad kreiptis į tėčius kaip į vartotojus labiau apsimoka, nes vyrai, ypač tėčiai, apsiperka dažniau. Be to, kai kalbama konkrečiai apie vyrų kosmetiką, vis dažniau vyrai ją sau perka patys, o to nebuvo galima pasakyti prieš penkerius metus. Reklamos, kuriose pagrindinį vaidmenį atlieka tėčiai, alsuoja pozityviu sentimentalumu, labai veikiančiu vartotojus. Dauguma tokių reklamų būna labai efektyvios. Vienas sėkmingiausių atvejų – 2013 m. „Extra“ kramtomosios gumos reklama „Origami“, kurioje vaizduojami tėčio ir dukters santykiai. Dar viena priežastis, dėl ko iš tiesų apsimoka reklamose iškelti tėčius, o ne mamas, yra ta, kad bent jau JAV šeimų, kai vaiką augina vienišos mamos, vidutinės metinės pajamos yra apie 26 tūkst. JAV dolerių, o pajamos tų šeimų, kuriose vaiką augina mama ir tėtis, siekia 84 tūkst. JAV dolerių.

JAV pinigai – į internetą!

Jeigu reklama būtų traukinys, internetas būtų šio traukinio lokomotyvas ir pirmos klasės vagonas. Vis daugiau prekių ženklų investuoja į reklamą internete, JAV šiemet ji augs net 42 procentais. „Borrell Associates“ atliko tyrimą, kuris pademonstravo akivaizdų interneto, kaip reklamos platformos, triumfą prieš kitas medijas. Tyrimas parodė, kad interneto reklamoje sparčiai į priekį veržiasi mobilieji įrenginiai: reklama juose sudaro 38 proc. visos interneto reklamos, o 2019-aisiais ji sudarys net 70 procentų. Dėmesį atkreipti vertėtų ir į tai, kad reklamai televizijoje išleidžiama vis mažiau: 2008 m. JAV jai buvo išleista daugiau kaip 12 mlrd. dolerių, o šiemet žadama, kad išlaidos sieks apie 11 milijardų. Įdomu ir tai, kad sparčiai auga reklama kine: 2008 m. jai buvo išleista tik per 300 mln., o šiemet prognozuojama, kad bus išleista beveik 4 mlrd. JAV dolerių. Drastiškiausią nuosmukį fiksuoja laikraščiai – reklamai juose šiemet bus išleista beveik dvigubai mažiau nei 2008-aisiais. Stabiliausiai JAV išleidžiama lauko reklamai – kiekvienais metais daugiau nei 1 mlrd. JAV dolerių.

Kinų horoskopo reikšmė rinkodaroje

Žengiantiesiems į Kinijos rinką reikėtų atkreipti dėmesį į keletą niuansų, kuriuos jau suprato pasauliniai prekių ženklai. Nors mūsiškiams tai gali nuskambėti kaip pagoniškumo apraiška, viena rinkodaros Kinijoje taisyklių – suprasti, kad garsusis kinų horoskopas sugalvotas ne šiaip sau. Kinai įsitikinę, kad kiekvienas gyvūnas siunčia tam tikrą žinią, tarkim, ožka yra silpna, ją reikia ganyti. Reklamos agentūros „VK35“ įkūrėjas Kenny Changas mano, kad net kiaulė už ožką geriau, nes kiaulė stora, o tai simbolizuoja sėkmę. Kinijoje tikima, kad šie, Ožkos, metai yra vieni nesėkmingiausių ir planuojantiesiems vaikus, todėl net „China Daily“ rimčiausiai prognozuoja, kad gimdymo namų laukia tamsūs laikai. Pernykščiai Arklio metai buvo labai palankūs daugeliui prekių ženklų: arklys simbolizuoja greitį ir sėkmę, todėl „Budweiser“, „Hermès“ ir kiti prekių ženklai reklamavosi įkvėpti būtent šio gyvūno. „Budweiser“ plakatą puošė arklių kinkinys ir šio gyvūno garbei buvo sukurta speciali serija alaus butelių, vaizduojančių arklius. „Pepsi“ pasinaudojo programa „WeChat“ ir leido kinams Naujųjų metų proga sveikinti vieni kitus siunčiant arklio žvengimo garsą. Kita vertus, net ir nelemtąją ožką prekių ženklai bando išnaudoti: nors ožkos nelydi sėkmė, kaip drakono ir arklio, šis gyvūnas jau spėjo įkvėpti „Burberry“ ir „Levi’s“.

Ateities parduotuvė – „iPhone“ ir „Samsung“

JAV el. parduotuves vartotojai dažniausiai lanko naudodami mobiliuosius įrenginius. Anksčiau šioje srityje visą laiką pirmavo planšetiniai kompiuteriai, o dabar juos ruošiasi aplenkti didžiaekraniai išmanieji telefonai. Kaip rašo „Adage“, atsiradus tokiems telefonams kaip „iPhone 6“ ir „iPhone 6+“ bei „Samsung Galaxy Note“ ir „Samsung Galaxy S5“, keičiasi vartotojų apsipirkimo internete įpročiai. Pastebėta, kad per Padėkos dieną, Juodąjį penktadienį ir Kiberpirmadienį el. parduotuvių lentynos buvo tuštinamos naudojant tiek planšetes, tiek išmaniuosius telefonus. Anksčiau planšečių naudojimas apsiperkant gerokai lenkė telefonus, o dabar ši dalis beveik susilygino. Tai demonstruoja tendenciją, kad nauji telefonai, kurių ekranas didesnis nei keturi coliai, keičia ir vartotojų įpročius. Pastebėta ir tai, kad didesnis mobiliojo įrenginio ekranas nulemia ir vaizdo įrašų žiūrėjimo dažnumą. „Pigu.lt“ rinkodaros vadovė Kristina Gumauskienė teigia, kad Lietuvoje žmonės kol kas dažniausiai el. parduotuvėse apsiperka sėdėdami prie kompiuterio, tačiau tiek planšečių, tiek išmaniųjų telefonų naudojimas šioje srityje labai sparčiai auga, todėl tikėtis, kad ateityje lietuviai apsipirks naudodami mobiliuosius įrenginius, labai realu.