Napoleono armijos karių kapavietę nori filmuoti BBC ir "Discovery"

 (26)
Pastarosiomis dienomis net dvi garsios užsienio televizijos kompanijos - BBC ir "Discovery" - išreiškė didžiulį susidomėjimą Vilniaus Šiaurės miestelyje atrasta Napoleono armijos karių kapaviete, pranešė Vilniaus savivaldybė.
Napoleono karių palaikai
© BNS foto

Abi televizijos kreipėsi į Vilniaus merą Artūrą Zuoką, prašydamos leisti dalyvauti tolimesniuose archeologiniuose kasinėjimuose ir parengti išsamią filmuotą medžiagą specialioms televizijos laidoms.

"Kaip žinote, unikalus masinės Napoleono armijos karių, dalyvavusių kare su Rusija 1812 metais, kapavietės atradimas sulaukė nepaprastai didelio Europos žiniasklaidos susidomėjimo. Mūsų manymu, šis moksliniu atžvilgiu reikšmingas radinys yra vertas pasaulinio dėmesio. Vertingi archeologiniai radiniai, rasti pavasarį vykusių kasinėjimų metu, ir Lietuvos vaidmuo svarbiu istorijos momentu yra puiki tema naujam įspūdingam "Discovery" laidų ciklui, pavadintam "Moments in Time" ("Laiko momentai"). Ši programa bus transliuojama Amerikos, Europos ir Azijos žiūrovams, ir mes tikime, kad tai taps puikiu Vilniaus pristatymu",- rašoma JAV televizijos kompanijos "Discovery" laiške.

Didžiosios Britanijos televizija BBC taip pat norėtų filmuoti didžiausią iki šiol rastą Napoleono armijos kapavietę Vilniuje garsiam savo laidų ciklui "Meet the Ancestors" ("Sutikime protėvius"). Šis laidų ciklas skirtas didžiulio Vakarų Europos ir Amerikos dėmesio sulaukiančiai temai - žmonių palaikų radiniams ir jų suteikiamoms istorijos žinioms. Programa bus transliuojama Didžiojoje Britanijoje ir bus parengta platinti Europoje bei visame pasaulyje. BBC prodiuserio Tim Robinson teigimu, ši programa daugybę žmonių supažindins su įdomybėmis Vilniuje - mieste, kurį verta aplankyti.

Kaip paramos ženklą būsimiems archeologiniams kasinėjimams, abi televizijos kompanijos siūlo filmuoti didžiąją dalį archeologinių tyrimų - kasinėjimų ir laboratorinės analizės - darbų. Televizijos teigia, kad, neatlikus papildomų kasinėjimų, gali būti prarasti reikšmingi moksliniai ir istoriniai duomenys, apie kuriuos nori žinoti tarptautinė akademinė ir viešoji bendruomenė.

Meras A. Zuokas, atsakymo laiškuose kviesdamas didžiųjų pasaulio kompanijų žurnalistus, pažadėjo suteikti visą reikiamą pagalbą. Artimiausiu laiku numatoma rengti susitikimus su Šiaurės miestelio investuotojais ir parengti detalią veiksmų programą.

www.DELFI.lt
Registruoti (0) Anonimiški (26)
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Media

Lietuvos žiniasklaidos kanalai susivienijo, kad himnas Valstybės dieną suskambėtų dar stipriau (7)

Liepos 6-ąją dieną Lietuvos himnas skambės garsiai, vieningai ir visuotinai. Šiam tikslui jau antrus metus iš eilės, pamiršę savo interesus ir konkurenciją, apsijungė absoliuti dauguma Lietuvos žiniasklaidos kanalų.

R. Jasiulionis ves laidą apie nepaklusnius paauglius (4)

Aktorius ir Žinių radijo veidas Ridas Jasiulionis sako, kad savaime gerais tėvais netampama. Todėl pasiryžo stoti prie mikrofono ir kartu su specialistais tiesioginėje Žinių radijo laidoje "Tėvų akademija" išsiaiškinti, kaip auklėti vaikus-paauglius.

BBC mažins darbuotojų skaičių (5)

Britų visuomeninis transliuotojas BBC pranešė, kad yra priverstas atleisti daugiau nei tūkstantį darbuotojų, nes nesurenka pakankamai pajamų iš abonentinio mokesčio.

Birželį DELFI skaitytojai įvertino tūkstančius naudingų straipsnių, reportažų ir nuotraukų (25)

Birželį DELFI grupė išspausdino 10 507 tekstus ir vaizdo reportažus, iš jų 9059 – vien DELFI portale. Skaitytojai įvertino DELFI tyrimus, specialiuosius projektus, tekstus socialine tematika, verslo, mokslo, sporto, sveikatos, pramogų ir kitas naujienas. Vien DELFI TV pasirodė 605 reportažai, skaitytojams per mėnesį pasiūlėme 28 620 nuotraukų.

Moterys dažniau naudojasi „Facebook“, vyrai – „Youtube“

„Facebook“ išlieka populiariausiu kasdieniu socialiniu tinklu Lietuvoje. Prie savo „Facebook“ paskyros kasdien prisijungia beveik 37 proc. 15-74 m. amžiaus šalies gyventojų. „Youtube“ dienos auditorija kiek mažesnė – 29 proc., tačiau per mėnesį šis socialinis tinklas pasiekia daugiau vartotojų nei “Facebook”. Abiem platformomis kasdien naudojasi 21 proc. šalies gyventojų. Tai parodė rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atliktas socialinių tinklų tyrimas.