2013 metais tarptautinės konsultacijų kompanijos „Deloitte“ atliktas tyrimas parodė, kad keturi iš penkių personalo atrankos specialistų Jungtinėse Valstijose sako, jog vertinant kandidatus atsižvelgiama ir į jų savanorystės metu įgytus įgūdžius ir patirtį. O Londone įsikūrusio savanorystės centro „TimeBank“ užsakymu „reed.co.uk“ atlikta apklausa atskleidė, kad 80 proc. britų darbdavių vertina kandidatų gyvenimo aprašymuose nurodytą informaciją apie savanoriavimą. Taigi, nebelieka klausimo, ar reikia rašyti apie savanorystę. Svarbiausia yra, kaip ją pateikti.

Pateikite svarbią informaciją

„Sutelkite dėmesį į veiklą, kuri svarbi jūsų karjerai“, – sako buvusi personalo atrankos specialistė Suzanne Lucas, dabar rašanti internetinį dienoraštį „Evil HR Lady“. 

Pavyzdžiui, jeigu esate mokytoja (-as) ir taip pat esate skautų vadovė (-as), parašykite apie tai. „Tai itin svarbu, jei norite įsidarbinti su vaikų veikla susijusioje organizacijoje, – sakė ji. – Bet jei esate buhalterė (-is), atrankos specialistas veikiausiai pagalvos: „O, veikiausiai, dažnai norės anksčiau išeiti iš darbo, kad užsiimtų šia veikla“. Žinoma, toks įrašas būtų svarbus, jei būtumėte atsakingas už skautų iždą. Savo informaciją derinkite prie aplinkybių.“

Būkite konkretūs

Niekam neįdomu skaityti sąrašą organizacijų, kuriose savanoriavote. Kas žino, gal ten tik kokį mėnesį vokus klijavote. „Pateikiate kiek galima daugiau informacijos, – pataria „LinkedIn“ karjeros specialistė Nicole Williams. – Aprašykite, ką darėte ir kaip prisidėjote.“

Savo rezultatus aprašykite skaičiais, rekomenduoja vienai finansinių paslaugų kompanijai Kalifornijos valstijoje vadovaujantis Markas Zafra. Būkite kiek galima konkretesni. Jis pataria vartoti tokias frazes, kaip „padėjau pastatyti du namus, „apmokiau 24 žmones“ ir panašiai.

Atlikite namų darbus

Jeigu žinote asmens, kuris jus vertins, vardą ir pavardę, paieškokite apie jį informacijos internete. Niekada negali žinoti. Gal tas asmuo taip pat savanoriauja ir dirba su tomis pačiomis organizacijomis ir jūsų pomėgiai sutampa.

Vienas N. Williams kolega vertino du kandidatus ir negalėjo apsispręsti, kurį pasirinkti, nes abu turėjo daug patirties ir buvo talentingi. Tuomet ji kolegai patarė pažiūrėti į kandidatų „LinkedIn“ paskyras. Vienas jų nenurodė jokios informacijos apie savanorystę, o kitas nurodė dirbęs su Amerikos kovos su smurtu prieš gyvūnus draugija. Pastarasis ir gavo darbą, nes darbuotojų atrankos specialistas taip pat labai myli gyvūnus.

Tos sąsajos su atrankos specialistu atradimas labai dažnai yra „tai, kas tave kaip kandidatą perkelia į aukštesnį lygį“, sako N. Williams, ir gali padėti užmegzti ryšį „asmeniniame lygmenyje“.

Atrankos specialistai seka viską

Tampoje, JAV Floridos valstijoje, įsikūrusios tarptautinės vadovų paieškos firmos „Webber Kerr Associates“ prezidentas Adamas Lloydas sako, kad vis daugiau darbuotojų atrankos specialistų vertina ir kandidatų skelbiamą informaciją internetinėse socialinėse platformose, kad „apie žmones sužinotų daugiau“.

Todėl informacijos apie savanorystę skelbimas yra protingas žingsnis. „LinkedIn“ net yra sukūręs specialų laukelį „Savanorystės patirtis ir priežastys“, o visai neseniai pridėjo ir specialų „Savanorių turgumi“ pavadintą skyrių, kuriame nepelno siekiančios organizacijos gali rasti savanorių ir atvirkščiai.

„Darbuotojų atrankos specialisto požiūriu, savanorystė yra tarsi asmeninė savybė, kurią galima priskirti prie „asmeninių savybių“ dalies,– sakė A. Lloydas. – Tai tarsi stojimas į universitetą. Ši informacija leidžia susidaryti bendrą vaizdą apie žmogų ir gali padėti karjerai.“

Geriau nei nieko

„Jeigu jūsų gyvenimo aprašyme yra spragų, geriausias būdas jas užpildyti karjerai svarbia informacija apie savanorystę, – sako Paryžiuje įsikūrusios kompanijos „Kennedy Executive Search & Outplacement“ vadovas Jorgas Stegemannas. – Jums po šešių mėnesių vėliausiai reikia ką nors įtraukti į savo CV ar„LinkedIn“ paskyrą. Savanoriškas darbas yra puikus sprendimas.“

Jeigu dirbote finansų direktoriumi, bet dabar esate bedarbis, vis tiek galite „dirbti“ finansų direktoriumi, sako jis. „Gal pakonsultavote draugą dėl jo pasirinktos finansinės strategijos? Sutvarkėte svainio mokesčių reikalus? Jeigu nieko nenurodysite, atrodys, kad tiesiog sėdėjote namie ir žiūrėjote televiziją“, – aiškina J. Stegemannas.

Ir visuomet būkite konkretūs. „Vietoj frazės „geri organizaciniai įgūdžiai“, parašykite konkrečiai“, – pabrėžia jis. Pavyzdžiui, jeigu padėjote vėžiu sergantiems vaikams padedančiam fondui surinkti 10 tūkst. eurų, tai taip ir parašykite.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (14)