„Esu pasipiktinęs, atrodo, kad išpardavimas vyksta visus metus. Vasarą įsigijau batus už 180 Lt, nes jiems buvo siūloma 70 Lt nuolaida. Visai neseniai užsukau į tą pačią parduotuvę, ten batai vis dar kainuoja 180 Lt, tad kokia gi ten buvo akcija? Man atrodo, normali kaina yra 180 Lt, o žmonės tiesiog suviliojami menama nuolaida“, - DELFI rašė vilnietis Marius.

Jaunuolis sako, kad dabar į akcijas žvelgia su įtarimu ir žada vien dėl didelės nuolaidos daiktų nepirkti.

Prekybininkai, savo ruožtu, tikina, kad per nuolaidų akcijas jie kainas iš tiesų mažina, nes kitaip nepavyktų parduoti sezoninių prekių, o jas sandėliuoti – brangu.

Birutė Kalanovaitė
Mados sektorius - drabužiai, avalynė, aksesuarai - vidurio sezono išpardavimą mūsų prekybos centre jau pradėjo, nuolaidos rudens kolekcijoms siekia iki 40 – 50 proc., tačiau didžiausių nuolaidų rudens-žiemos kolekcijoms (iki 70 proc.) reikės laukti tik sausio mėnesį, po Šv. Kalėdų”, - DELFI komentavo sostinės prekybos centro „Panorama“ generalinė direktorė Birutė Kalanovaitė.

Ji sako, kad prekybos centre nuolat vyksta įvairios pardavimų skatinimo akcijos tam tikroms prekių kategorijoms.

„Praeitą savaitgalį „Panorama“ vyko jau tradicija tapusi populiari akcija avalynei „Batų fiesta“, jos metu nuolaidos avalynei siekė iki 30 proc. Artėjantį savaitgalį organizuojame interjero dienas, kuomet interjero prekėms taikomos nuolaidos numatomos iki 30 proc. Lapkričio mėnesį taip pat planuojame nemažai įvairių pardavimo skatinimo akcijų, tad mėgstantiems medžioti nuolaidas ir planuoti pirkinius iš anksto progų rasti laimikį už geresnę kainą tikrai bus”, - vardijo pašnekovė.

Vilniaus prekybos centro „Ozas“ vadovė Inga Navickaitė situaciją apibūdina analogiškai: akcijos paskatinti vidurio sezono pardavimus jau yra prasidėjusios, o lapkritį pirkėjų dar laukia keli specialūs kelių dienų renginiai, kurių metu prekėms bus siūlomos nuolaidos.

„Spalį tradiciškai bus minimas prekybos centro gimtadienis, o lapkritį vyks pirkinių maratonas“, - sakė ji.

Mažesnės kainos jau pradėtos siūlyti ir Kauno „Megoje“. Šį Kauno prekybos centrą valdančios bendrovės „Baltic RED“ rinkodaros vadovė Rasa Vyšniauskienė DELFI kalbėjo, kad kol kas nuolaidas siūlo pavieniai prekybininkai.

“Kai kurie prekybininkai atskiroms prekių grupėms jau pradėjo taikyti nuolaidas, didieji išpardavimai rudens sezono prekėms prasidės lapkričio viduryje. Be to, dabar akcijos yra trumpalaikės – dienai ar dviem, nuo lapkričio vidurio išpardavimai bus ilgesni, jose dalyvaus daugiau mažmenininkų“, - kalbėjo pašnekovė.

Pasak R. Vyšniauskienės, dabar siūlomos 10-40 proc. nuolaidos, lapkritį nuolaidos turėtų augti.

„Akropoliuose“ išpardavimai vyksta du kartus per metus, sausį ir liepą, papildomai gegužę ir lapkritį vieną šeštadienį vyksta nuolaidų diena „Jamam“. Be to, prekybos centre veikiančios parduotuvės daro atskiras nuolaidų akcijas ar išpardavimus.

„Šiuo metu tokie sezono vidurio išpardavimai vyksta ne vienoje „Akropolio“ parduotuvėje – „Lindex“, „H&M“, „Mango“, „Mohito“ ir kai kuriose kitose. Nuolaidos šių išpardavimų metu siekia nuo 30 iki 70 proc.“, - sakė bendrovės „Akropolis LT“ Nuomos skyriaus vadovė Virginija Semsienė.

Taip pat vykdomos atskirų prekių grupių pardavimus skatinančios akcijos – praėjusį savaitgalį „Akropoliuose“ buvo taikomos nuolaidos avalynei, anksčiau – sporto ir laisvalaikio prekėms.

Ne visi prekybos tinklai anonsuoja, kada siūlys patrauklesnes kainas. Pavyzdžiui, sostinės prekybos centro „Europa“ rinkodaros vadovė Eglė Juškienė žadėjo, kad pagal įprastą praktiką pirkėjai apie nuolaidas sužinos likus kelioms dienoms iki akcijos.

„Vertinant istoriškai, tokios akcijos organizuojamos lapkritį, bet atsižvelgiama ir į tai, kaip vyksta prekyba, nes akcijų laikas gali keistis“, - teigė ji.

Prekybininkai: šiemet situacija įtempta

Rimantas Perveneckas, "Aprangos" vadovas
„Aprangos“ grupės generalinis direktorius Rimantas Perveneckas kalbėjo, kad bendrovė šiuo metu išpardavimų nevykdo, bet prekybos centruose skatinami vidurio sezono pardavimai. Pasak jo, „Aprangos“ grupė taip pat gali organizuoti įvairias akcijas.

„Mes nesiruošiame keisti savo tvarkos, išpardavimus turime du: rudens – žiemos sausį ir pavasario – vasaros liepą. Vienkartinės akcijos dažniau yra siejamos su prekės ženklo politika ir sprendimais pasaulio mastu, pavyzdžiui, kaip „Mango“ atveju“, - teigė R. Perveneckas.

Pašnekovas atkreipė dėmesį ir į tai, kad šiemet prekybininkai susiduria su didesniais iššūkiais nei įprastai, o tai apsunkina prekybą.

„Dabar yra ypatingai nepastovios ir netradicinės yra oro sąlygos, tai atitinkamai verčia prekybininkus koreguoti savo sprendimus, kad jie išvengtų likučių susikaupimo. Įtakos turi ir geopolitinė įtampa bei galimi vartotojų sprendimai. Šiuo metu prekyboje yra gana nervinga situacija. Sunku pasakyti, kaip jaučiasi pirkėjai, bet jų lūkesčiams neramumai daro poveikį“, - teigė R. Perveneckas.

Konsultacijų bendrovės „Nielsen“ prekybos analizės vadovas Rytų Europai Artūras Urbonavičius abejoja, ar Lietuvos prekybininkų skelbiamos akcijos ir nuolaidos dažnu atveju rodo mažesnes kainas.

„Manau, kainodara ne visuomet yra sąžininga: išpardavimas naudojamas kaip masalas pirkėjui. Praėjusią savaitę buvau dideliame prekybos centre ir ten naujai žieminių batų kolekcijai jau taikoma 15 proc. nuolaida – tai kas čia yra? Tai yra rinkodaros triukas, skatinantis pirkti nuolaidą: nors perki už normalią kainą tau sako, kad perki su nuolaida“, - mano A. Urbonavičius.

Specialistas laikosi nuomonės, kad Lietuvoje drabužiai, batai ir kitos pramoninės prekės yra brangios.

„Net ir turtingi žmonės perka užsienyje, bet ne todėl, kad jie pinigų neturi, paprasčiausiai ten kainos kitokios ir asortimentas didesnis. Aš ir pats, kai tik turiu galimybę, apsiperku užsienyje, nes esu garantuotas, kad ten kainos bus sąžiningesnės. Lietuvoje yra bėdų su kainodara, tai – mažos rinkos specifika“, - apibendrino jis.

DELFI primena, kad dėl ne visuomet teisingai keičiamų kainų ir melagingų išpardavimų Lietuvoje priemonių ėmėsi ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Pavyzdžiui, prieš keletą metų tarnyba nubaudė bendrovę „Jysk Baltic“.

Konstatuota, kad įmonė reklaminiuose leidiniuose pateikė apgaulingos informacijos apie tikrąją prekės kainą. Tuomet į tarnybą kreipėsi gyventojas, kuris nurodė, kad bendrovės reklaminiuose leidiniuose daugiau nei metus laiko nurodoma biuro kėdės kaina yra 149,99 Lt, tačiau parduotuvėje prie minėtos prekės pridedamame reklaminiame lankstinuke nurodyta: „Puikus pasiūlymas!”, „sena kaina“ – 299 Lt“ taip pat teigiama, kad vartotojas, pirkdamas šią prekę sutaupys 150 Lt.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (175)