Drąsiausi moksleiviai nuo kalbų pereina prie darbų – kuria mokomąsias bendroves. Šį penktadienį prekybos ir pramogų centre „Ozas“ nuo 11:00 iki 15.30 val. keturiasdešimt penkios Junior Achievement mokomosios mokinių bendrovės (MMB) iš visos Lietuvos pristatys lankytojams savo sukurtus produktus ir paslaugas ir kovos dėl galimybės atstovauti Lietuvai Europos konkurse Šveicarijoje, į kurį kelionę dovanoja „Small Planet Airlines“, rašoma pranešime spaudai.

Pirmoji Junior Achievement mokomoji mokinių bendrovė (MMB) Lietuvoje buvo įsteigta 1993 metais. Per 23 programos veikimo metus moksleiviai įsteigė 2 198 MMB visoje Lietuvoje, kurių bendra apyvarta greitai pasieks 700 000 eurų, o bendrasis pelnas jau perkopė 50 000 eurų. Programoje dalyvavo per 30 000 mokinių, kurių dalis kuria darbo vietas Lietuvoje ir šiandien.

MMB programoje mokiniai mokosi socialinių ir profesinių įgūdžių ne klausydami, bet darydami – ši programa mažina atotrūkį tarp švietimo ir verslo.

MMB programos alumni išeina į darbo rinką puikiai suvokdami, kuo ji kramtoma.

Nacionalinės MMB mugės vertinimo kriterijai – ne tik efektyvi veikla, pajamos ir pelningumas, bet ir tokie komponentai kaip socialinė atsakomybė, gamtosauga, tvarumas visoje tiekimo grandinėje – yra iš ko pasimokyti ir tikriems suaugusiųjų verslams.

Ką moksleiviui duoda MMB programa savo laiku patyrė ir Andrius Kontrimavičius, skaitmeninės agentūros UAB „digitouch!“ vadovas, šiandien buriantis aplink save 37 žmonių komandą.

„MMB bendrovę buvome įsteigę 11-toje klasėje, per keletą mėnesių jos veiklos verslumo patirties įgavau daugiau nei iki tol buvau sužinojęs ar įgavęs anksčiau. Minčių ir ambicijų, ką daryti ir kaip vykdyti MMB veiklą turėjome daug, pirminė idėja buvo organizuoti moksleivių ekskursijas, tačiau galiausiai jau MMB veiklos metu persiorganizavome ir vykdėme pradinukų kompiuterinio raštingumo pamokas. Tiek ši, tiek kitos LJA programos padėjo suprasti ir žengti pirmus verslumo žingsnius ir apsispręsti kuo noriu būti užaugęs.“ - dalinosi Andrius.

Nacionalinėje mokinių bendrovių mugėje galima bus rasti ir įsigyti net 45 mokinių realizuotas verslo idėjas, tarp kurių: iš gilzių gaminamos ausinukės, mobilioji aplikacija miestui, viešojo transporto bilietai-apyrankės, fotografavimo su dronu paslaugos, iš tradicinių lietuviškų žolelių chemijos laboratorijoje maišomi muilai-kremai ir daug kitų.

Geriausia MMB išrinktos vadovas bus nominuotas (-a) „Jaunuoju metų CEO” kasmetinio „Lietuvos verslo lyderiai” projekto apdovanojimų metu Valdovų rūmuose birželį.

Pasak pranešimo, Junior Achievement" - pasaulinis tinklas, veikiantis per 120 šalių visame pasaulyje, 1919 metais kelių verslininkų iniciatyva įkurtas JAV. Šiandien "Junior Achievement" - didžiausias finansinio raštingumo, pasirengimo karjerai ir verslumo ugdymo programų tiekėjas Europoje. Šių programų išskirtinis bruožas yra mokyklinių žinių pritaikymas praktikoje.

Všį Lietuvos Junior Achievement" - pasaulinio Junior Achievement" tinklo narė, ekonominio švietimo ir verslumo ugdymo programų lyderė Lietuvoje. Mūsų šalyje Junior Achievement" programos kasmet pasiekia per 20 tūkst. mokinių iš daugiau nei 300 mokyklų.

Antrus metus iš eilės skaitytojams duodama galimybė balsuoti už savo mėgstamiausią bendrovę DELFI konkurse. Konkursui internete save pristato 29 mokinių bendrovės. Savo balsą kviečiame atiduoti čia.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)