Tuo tarpu internetu jau penkerius metus apsiperkanti jauna šeima sako taip įsigyja ir kelis šimtus eurų kainuojantį robotą siurblį, ir automobilio dalių.

Nors pernai Lietuvoje internetu prekes pirko triskart daugiau gyventojų nei 2010 m., šiuo rodikliu Estija ir Latvija mus gerokai lenkia. Tiesa, nusprendusius pabandyti apsipirkti internetu specialistai įspėja rinktis patikimą parduotuvę.

Daug didesnis pasirinkimas

Vilnietis Tadas pasakojo anksčiau ne kartą internetu pirkęs knygų, parfumerijos, bilietų į koncertą ar sporto varžybas. Tačiau taip įsigyti drabužių ir avalynės iš užsienio jis vengė, nes esą ne kartą pastebėjo, kad tokio paties dydžio drabužiai ir batai skirtingose parduotuvėse akivaizdžiai skiriasi.

„Esu normalaus ūgio ir svorio – nei koks kultūristas, nei skruzdėliukas. Bet imi matuotis vienas kelnes – tokio paties dydžio, kokiomis patogiai atėjęs į parduotuvę – kaip maišas. Matuojiesi kitas – negali įlįsti“, – pasakojo ketvirtą dešimtį įpusėjęs paslaugų įmonės vadybininkas.

Nusipirkti drabužių ir batų internetu jis nusprendė dėl vargano pasirinkimo Lietuvoje. Esą čia pasiūla vyrams bene triskart menkesnė nei moterims, ir visiškai juokinga, palyginti su parduotuvėmis Vakarų Europoje. Be to ten ir kainos mažesnės.

„Pirmą kartą visai nenorėjau rizikuoti pirkti kokius nors brendinius brangius dalykus. Pagalvojau, kad jei netiks ir siųsti atgal grąžintų pinigus, negaila bus atiduoti broliui ar tėvui“, – prisiminė Tadas.

Vienoje angliškoje interneto parduotuvėje jis išsirinko odinius laisvalaikio batus, kelnes, du megztinius, marškinius ir striukę. Kaip pats pasakojo, už viską sumokėjo 92,29 Eur, o iš šios sumos 11 Eur kainavo prekių pristatymas į namus.

„Siuntinį gavau po 10 dienų, dieną namie nebuvau, bet be problemų pristatė į darbą. Iš kurjerio supratau, kad jiems tai yra įprasta“, – pasakojo vyriškis, pasidžiaugęs, kad jam tiko visi daiktai, išskyrus kelnes.

Prie siuntinio pridėtuose dokumentuose vilnietis sakė radęs ir paprastą prekių grąžinimo formą. Tačiau esą dar nenusprendęs, ar kelnes siųs atgal, nes pašte nesidomėjo, kiek kainuos registruota siunta į Angliją.

Ir masažuoklis, ir robotas

Trisdešimties neturinti Arūnė pasakojo kartu su vyru Andriumi internetu pradėjusi pirkti prieš kokius penkerius metus. Dabar ji tai daro bent kartą per pora mėnesių, o prieš šventes – gerokai dažniau.

„Iš esmės taip perkame beveik viską. Iš paskutinių pirkinių galiu paminėti kojų masažuoklį, šildomą antklodę, kraujo spaudimo matuoklį, taip pat drabužius, kosmetiką“, – pasakojo moteris.

Anot jos, brangiausi internetu iš užsienio pirkti daiktai buvo du robotai – dulkių siurblys ir grindų valytojas, taip pat atsarginė automobilio detalė. Kiekvienas iš šių pirkinių atsiėjo po kelis šimtus eurų.

Ji neslėpė, kad svarbiausia priežastis, dėl kurios apsiperka internetu – tai kaina. „Kai palyginome lietuviškas su tomis, kurios yra užsienio interneto parduotuvėse, pamatėme, kad skirtumas tikrai didelis. Priklausomai nuo prekės, gali būti ir 3 kartai, ir 10”, – tikino pašnekovė, pripažinusi apsiperkanti ir Vakarų Europos, ir kinų el. parduotuvėse.

Jai esą dar neteko nusivilti pristatytų prekių kokybe, tačiau netikusias prekes yra grąžinusi ir dėl to nepatyrusi jokių keblumų. Tiesa, grąžinti pirkinių į Kiniją dar neteko.

„Vyrui galbūt paprasčiau. Pora kartų per metus nusiperka naujų drabužių ir visus nešioja, nesiskundžia, kad netinka. Ieškodama drabužių sau, pirmiausia užsuku į mėgstamą parduotuvę. Ten gyvai pasimatuoju, įsidėmiu dydžius ir tada užsisakau internetu“, – neslėpė Arūnė.

Jos nuomone, vienintelis trūkumas užsisakant prekes internetu – tai, kad jų gali tekti palaukti. Iš Kinijos siuntinys gali keliauti ir mėnesį.

Galima ir nusvilti

Tiesa, ne visiems pirkimas internetu palieka vien teigiamus įspūdžius. Neseniai DELFI rašė, kad Vilnietė Rūta internetinėje parduotuvėje imuperku.lt nesėkmingai vyrui dovanų pirko raktų rinkinį.

Vos gavusi siuntinį suprato, kad lagaminas, kuriame jie supakuoti pažeistas. Be to, ir viena detalė veikė ne taip, kaip turėtų. Tik po ilgo susirašinėjimo su pardavėjais ir paštu, skaitytojai buvo pažadėta grąžinti pinigus už pirkinį.

Specialistai pataria internetu pirkti tik iš žinomų, giminaičių ar patikimų draugų jau išbandytų parduotuvių, kurios savo interneto svetainėse naudoja saugias žiniatinklio technologijas.

Taip pat patariama niekada neatidarinėti iš nežinomų asmenų gautų laiškų su įtartinais pasiūlymais, ypač jei prašoma suvesti ar pakeisti kokius nors asmeninius ar banko duomenis.

Kad netektų nusivilti, prieš įsigyjant prekes patariama atidžiai perskaityti jų apmokėjimo, pristatymo ir grąžinimo sąlygas.

„Eurostat“ duomenimis, 2015 m. elektroninės prekybos paslaugomis Lietuvoje iš viso naudojosi 32 proc., Latvijoje – 38 proc., Estijoje – 59 proc. gyventojų. O visos ES vidurkis – 53 proc. gyventojų.

Informacinės visuomenės plėtros komiteto duomenimis, 2010 m. Lietuvoje el. prekyba naudojosi 10 proc. gyventojų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (338)