Neseniai „Megoje“ esančioje „Rimi“ parduotuvėje buvo taikomos nemažos nuolaidos kai kurioms prekėms ir produktams.

Kaunietis Tadas Smetona (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinoma) apžiūrinėjo vaikišką chalatą ir nusprendė atidžiau pastudijuoti etiketę su kaina.

„Ją nulupti sugalvojau, nes esu matęs tokių vaizdelių, kur užklijuotos kainos, tai nutariau ir aš pasitikrinti.

Chalatą pamėginau nusipirkti, bet kasoje vis tiek išmušė 12,99 Eur, tad nepirkau. Tą dieną buvo taikoma 40 proc. nuolaida vaikiškiems rūbams, bet kadangi prekė jau nukainuota nuo 16,99 Eur iki 12,99 Eur, tai ir nuolaidos negavau. O kitų prekių etikečių kažkaip nežiūrėjau, bet nuo šiol tikrai žiūrėsiu“, – DELFI pasakojo skaitytojas.

Kaip matyti iš telefonu jo nufilmuoto siužeto, pradinė vaikiško chalato kaina ant etiketės buvo 6,7 Eur.

Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė pripažino, kad dėl kainų etiketėje įsivėlė klaida:

„Iš tiekėjo gavome dalį vaikiškų drabužių (vaikiški chalatai su „Cars“ ir „Mickey Mouse“ personažais) su neteisingai atspausdintomis kainomis etiketės, tad Lietuvoje užklijavome tas, kurios yra teisingos.

Labai atsiprašome, jeigu užklijuotas lipdukas su teisinga kaina suklaidino pirkėją. Jeigu pažvelgtume į kitus greta kabančius chalatus, jų kainos atspausdintos teisingai – jie kainuoja nuo 14,99 Eur su širdelėmis iki 16,99 Eur su animacinio filmo „Frozen“ personažais“.

Klaidinanti reklama draudžiama

Užsukus į parduotuvę, beveik visada susiduriame su įvairiomis parduodamų prekių nuolaidų akcijomis: nuo „įprastinės“ ar „ankstesnės“ kainos siūloma įsigyti prekių su tam tikra viliojančia nuolaida.

„Pasitaiko atvejų, kai ta „įprastinė“ ar „ankstesnė“ kaina net neegzistavo arba ja buvo prekiaujama vos kelias dienas“, – pastebėjo advokatų kontoros „Triniti“ advokatė Edita Ivanauskienė.

Jos teigimu, ne vienerius metus Konkurencijos taryba (KT) kovoja su tokiu verslininkų elgesiu. Šiemet baudų sulaukė įmonės, kurių reklaminiai teiginiai buvo pripažinti klaidinančia reklama, t.y. neatitinkantys teisingumo ar išsamumo, ar pateikimo kriterijaus.

Pvz., birželį KT pripažino klaidinančia vienos internetinės parduotuvės vykdytą akciją „Vidurvasario išpardavimas“. Šia akcija vartotojai buvo raginami įsigyti kvepalų ir buitinės technikos net iki 80 proc. pigiau.

Vis dėlto reklamoje nurodyta maksimali nuolaida buvo taikoma vienos rūšies kvepalams iš 171 dalyvavusių akcijoje ir tai sudarė vos 0,58 proc. kvepalų, kurie buvo siūlomi su nuolaida. Buitinės technikos prekių kategorijoje didžiausios nuolaidos buvo taikomos vaisių džiovintuvams ir vakuumatoriams – iki 58 proc., o 80 proc. nuolaidos buitinės technikos prekėms išvis nebuvo.

KT pripažino šią reklamą klaidinančia, argumentuojant tuo, kad „vidutinis vartotojas, pamatęs reklamoje didžiausios nuolaidos ribą, tikisi, kad ši nuolaida bus taikoma ne vienai prekei iš viso asortimento, o reikšmingai prekių daliai.“

„Tame pačiame sprendime paaiškinta, kad KT nelaikytų tokios reklamos klaidinančia, jeigu pačioje reklamoje, skleistoje internetu, būtų pateikta aktyvi nuoroda, kurią paspaudus, būtų galima sužinoti išsamias akcijos sąlygas, o iš pačios nuorodos turinio būtų aišku, kokia informacija yra prieinama paspaudus nuorodą. Tad įmonėms vertėtų nepamiršti apie pareigą tinkamai informuoti vartotojus“, – komentavo E. Ivanauskienė.

Minimali tokio pažeidimo baudos suma siekia 289 Eur. Tačiau advokatės teigimu, realiai skiriamos baudos įmonėms už klaidinančią reklamą lyginant su minimalia bauda yra gerokai didesnės.

„Pavyzdžiui, šiemet KT įmonėms skyrė baudas nuo 4,9 tūkst. Eur iki 8,6 tūkst. Eur. Baudos dydis nustatomas pagal mažiausios ir didžiausios baudos vidurkį ir atsižvelgiant į nustatytas lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes, pažeidimo pobūdį, trukmę ir mastą. Pakartotinai per vienerius metus gali būti skiriama didesnė bauda iki 34,7 tūkst. Eur“, – aiškino E. Ivanauskienė.

Parduotuvėje pastebėjote jus nustebinusią kainą? Siųskite nuotrauką mums el. paštu pilieciai@delfi.lt su prierašu „Kaina“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (186)