Vyras tikrina ne tik nuolaidas – jis ieško geltonų etikečių, kurios klijuojamos ant maisto prekių, kai šių galiojimo data yra beveik pasibaigusi.

„Jei 4 svarus kainuojančio faršo kaina sumažinta iki 1 svaro, tuomet aš ypač apsidžiaugiu, gal net ir neįprasta suaugusiam žmogui taip džiaugtis faršo kaina. Pripažinsiu, turiu problemą – esu priklausomas nuo nuolaidų ir nukainotų prekių“, pasakojo vyras.

Kartą londoniečiui pavyko nusipirkti maisto, kuris įprastai kainuoja 30 svarų, tačiau su nuolaidomis vyras išleido vos 7.50 svaro.

Tad faktą, kad vyras nuolat ieško prekių su geltonomis etiketėmis, visai galima suprasti.

Nuolaidos svyruoja nuo kelių pensų iki daugiau kaip 90 proc. Tačiau skirtingai nuo įprastų išpardavimų, sunku sužinoti, kada ir kur galima rasti tų nupigintų prekių.

Geltonos etiketės nėra reklamuojamos, tačiau jos gali pasirodyti ant bet kokių maisto prekių ir bet kuriuo metu, bet kuriame prekybos centre.

Kai kada daugybė produktų yra nupiginti, tačiau pasitaiko ir tokių dienų, kuomet tokių nupigintų prekių ir nebūna.

Ely mieste (Kembridžas) gyvenanti 28-erių Emma Drew yra tikra nupigintų prekių medžiotoja: „Anksčiau gyvenome prie pat „Co-op“ parduotuvės, tai kas vakarą 19.30 val. galėdavome rasti duonos už 10 pensų“, - pasakojo moteris.

Harlow miestelyje gyvenanti 28-erių Katy Stevens sako, kad nupigintų prekių su geltonomis etiketėmis galima rasti ir kiek anksčiau: „„Sainsbury‘s“, „Marks and Spencer“ ir „Waitrose“ parduotuvėse ieškoti nupigintų prekių geriausias laikas yra 17-19 val. Nuolaidos dažnai būna tikrai didelės – 75-90 proc.“

Kada geriausia ieškoti geltonomis etiketėmis pažymėtų maisto prekių?

Parduotuvė „Asda“ tvirtina, kad šviežias maistas, kuris vargiai bus parduotas, yra nukainojamas ryte, priklausomai nuo jo galiojimo datos. Kepiniai nukainojami yra vėliau.

„Co-op“ sakė, kad daugumą prekių nukainoja ankstyvą popietę, jei jų vis tiek nenuperka, kaina dar kartą sumažinama.

„Marks and Spencer“ taip pat sumažina kainas iki trijų kartų, remiantis prekių galiojimo terminu, o „Morrisons“ ir „Tesco“ parduotuvėse nukainotų prekių galite rasti bet kuriuo dienos metu.

Kaip prekybos centrai nusprendžia, kurias prekes pažymėti geltonomis etiketėmis?

Visuose prekybos centruose naujausios maisto prekės yra padedamos lentynos gale, o seniausios – priekyje. Įprastai salės darbuotojas nuskenuoja brūkšninius kodus tų prekių, kurio galiojimo data tuoj pasibaigs.

Skaitytuvas nustato du dalykus – kiek prekių yra likę ir kaip greitai jas išperka. Jei greičiausiai prekės nenupirks, skaitytuvas pasiūlys sumažinti kainą. Štai dėl to geltonomis etiketėmis pažymėtų prekių galima daugiau rasti vakare. Tik tada būna aišku, kad tam tikrų prekių nenupirks.

Visi prekybos centrai tvirtina, kad jų prioritetas – maisto švaistymo mažinimas. Ir jei geltona etiketė nepadeda parduoti prekės, ši nebūtinai yra išmetama.

„Tesco“, pavyzdžiui, naudoja mobilią programėlę, padedančią bendradarbiauti su vietinėmis labdaros organizacijomis. Kompanijos teigimu, joks maistas nebus išmetamas jų parduotuvėse iki 2017 metų pabaigos.

„Morrisons“ kas mėnesį paaukoja 200 tūkst. produktų labdarai.