Skundžiasi net dėl aprangos

Galbūt kai kurie klientų nežino, tačiau VMVT pažymi, jog vartotojas turi teisę įsigyti tinkamos kokybės bei saugius maisto produktus ar paslaugas, taip pat gauti teisingą ir visapusišką informaciją valstybine kalba apie produktus ar paslaugas.

„Lankytojai dažniausiai skundžiasi dėl gaminamų patiekalų kokybės ir juslinių savybių, ilgo neaptarnavimo bei bendrų higienos pažeidimų viešojo maitinimo įstaigose. Pavyzdžiui, prastai išplautų indų, nenuvalytų stalų, netvarkos, darbuotojų aprangos, nepatinka padavėjų aptarnavimas ir panašiai“, – pokalbį pradeda specialistas.

Patvirtina tik trečdalį

Tačiau ne visuomet visi skundai būna priimami, anot A. Lipnicko, tarnyba per šį pusmetį iš 1386 pareiškimų patvirtino tik trečdalį – 410. Dažniausiai restoranų lankytojai kreipiasi dėl maisto produktų kokybės. A. Lipnickas tikina, kad pakilus oro temperatūrai, nebuvo fiksuojamas didesnis skundų dėl nekokybiško maisto skaičius nei įprastai. Vasaros sezono metu, nuo birželio 1 d. iki liepos 31 d. tarnyba gavo 491 skundus, iš kurių pasitvirtino 140.

Jei per šalta ar per šilta

„Pagamintas maistas, kuris patiekiamas karštas, turi būti laikomas šilumą palaikančiuose įrenginiuose ne žemesnėje kaip +68 laipsnių temperatūroje, šalti gėrimai ir sriubos pateikiami 7 - 14° C temperatūros“, – teigia pašnekovas. Tad jei jaučiate, jog vieno ar kito produkto temperatūra yra ženkliai nutolusi nuo normos – galite drąsiai atsisakyti patiekalo ir kreiptis į VMVT.

Nėra reglamento

Kai vasaros metu lauko kavines ir terasas nusėda žmonės, pasitaiko, jog į maistą gali patekti musė, lapas ar koks vabalas. Ką tokiu atveju turi daryti klientas?

„Visus nesklandumus abiems pusėms geranoriškai spręsti vietoje, – pataria tarnybos atstovas. – Pagrindinis reikalavimas lauko kavinėms yra užtikrinti tinkamą higienos būklę, kad būtų galima išvengti bet kokio maisto užteršimo, apsaugoti nuo vabzdžių, dulkių, kritulių. Kadangi lauko kavinėse patiekalai ir gėrimai yra atnešami per lauką, jų pateikimas turi būti toks, kad išvengtų bet kokios taršos.“

Tačiau A. Lipnickas pabrėžia, jog teisės akto, kuris nurodytų, kaip patiekalai turi būti atnešami uždengti – nėra. Tiesiog vis tiek privalu vadovautis bendrais higienos principais. Anot pašnekovo, vabalo ar medžio lapo įkritimas į patiekalą jau priklauso force majeure, būtent todėl tarnyba pataria konfliktus spręsti vietoje ir taikiai.

Svarbiausia užtikrinti saugumą

Prie gretimo staliuko sėdintys žmonės ne retai paburba ant kliento su augintiniu – neva šuo per garsiai lova, lenda prie svetimų daiktų ir juos uostinėja, o kartais būna ir be antsnukio. „Dėl aptarnavimo formos sprendžia pati įmonė. Lietuvoje jau atsiranda kavinių, kurios ne tik nedraudžia prisėsti terasoje su augintiniu, bet ir pasiūlo jam vandens ar kažką paskanauti“, – sako A. Lipnickas.

Tačiau svarbiausia žmonėms atėjusiems su augintiniu užtikrinit kitų žmonių saugumą bei stengtis, jog keturkojis draugas neterštų ir netriukšmautų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (17)