Pirmas žingsnis

Įstatinis kapitalas – pagrindinė problema pradedant steigti įmonę, nes paprastai 10 tūkst. litų, reikalingų įmonės steigimui, dažnas žmogus neturi. Banko paskola taip pat nėra išeitis dėl palūkanų naštos, kuri ekonominės krizės ar tiesiog nesėkmės atveju gali tapti nepakeliama.

Anot pradedančių verslų vystymo programų kūrėjo iš JAV Jonathano Bradfordo, matydami šią problemą, Europos verslininkai surado jos sprendimo būdą.

„Patyrę verslininkai ėmė steigti pradedančių verslo akseleravimo programas, investuojančias į jaunuosius verslininkus ir teikiančias nuolatines konsultacijas bei darbui reikalingas priemones. Patirties neturintis verslininkas tokiose programose ilgainiui įgyja reikalingų žinių ir toliau su patyrusių verslininkų pagalba vysto savo produktą arba paslaugą", - tvirtina J. Bradfordas.

Antras žingsnis

Tiesa, patekimas į pradedančių verslų vystymo programą negarantuoja visų reikalingų pinigų atsiradimo - pradedančiam verslininkui reikės pritraukti ir kitų investuotojų - jiems pristatyti savo produktus ir paslaugas, megzti kontaktus bei kalbėtis apie investavimo galimybes.

"Esame sukūrę skaitmeninio turinio pardavimų platformą, leidžiančią menininkams, fotografams, dizaineriams ir kitokio skaitmeninio turinio kūrėjams kontroliuoti turinio sklaidą ir užtikrinančią didesnes pajamas. Pirmąsias investicijas gavome „StartupHighway“ programoje. Vėliau sulaukėme dar keturių papildomų investicijų iš privačių asmenų, tarp kurių „Skype“ bendrakūrėjas estas Toivo Annus ir Estijos prezidento patarėjas Sten Tamkivio", - pasakoja „Sellfy“ bendraįkūrėjas iš Latvijos Maris Dagis.

Pasak jo, svarbiausias dalykas kalbantis su investuotojais – įrodyti, jog gali realizuoti idėją ir pristatyti rezultatus.

"Idėjos perspektyvumas galėtų būti grindžiamas pritraukiant internetinio puslapio vartotojus, generuojant pajamas, nors ir mažas, ir žingsnis po žingsnio auginant verslą. Investuotojas turi matyti progresą. Gavus investiciją, patarčiau pasitikėti savimi ir argumentuotai komunikuoti investuotojams apie pasiekimus ir verslo augimą. Kai sulaukėme investicijų, išaugo ne tik atsakomybė, bet ir spaudimas dirbi daugiau", - sako M. Dagis.

Ar verta ieškoti investicijų

Gyvenamųjų namų energijos suvartojimo duomenis Lietuvoje ir Estijos skelbiančios „Utilimon“ bendraįkūrėjas iš Estijos Rando Pikneris sako, jog yra abejojančių, ar geroms idėjoms reikia investuotojų.

"Kalbant apie investicijas, turime skirtingą požiūrį. Bostone pažįstu keletą rizikos kapitalo grupių, kurių vadovai teigia, jog 95% sėkmingų „startup‘ų“ neturėtų pulti ieškoti investicijų pradiniame vystymosi etape. Siūloma koncentruotis į vidinį kompanijos augimą vietoj to, kad pametus galvą medžioti investicijas. Be abejo, mano teiginys – „neieškoti investicijų“, turėtų būti suprastas netiesiogiai. Investicijų ieškoti reikia, bet tuo metu, kai verslas daugiau ar mažiau „įsisukęs”.
Pats negaliu tiksliai pasakyti, kaip pritraukti investicijas, nes mūsų komanda nesulaukė didelio investuotojų dėmesio, galbūt dėl to, jog per daug stengėmės. Tik po to supratau, jeigu visą dėmesį sutelksi į klientų poreikių tenkinimą ir palaikysi entuziazmą komandoje, investuotojai patys pradės tave medžioti", - sako jis.