Kaina yra vienas svarbiausių pirkėjo apsisprendimą lemiančių veiksnių. Nors renkantis drabužius, avalynę ar aksesuarus tik į tai, kiek teks išleisti, paprastai neatsižvelgiama retas pirkėjas apsipirkdamas nesidairo pigesnių variantų. Kai kurie jų reiškia, kad daiktą teks įsigyti kitos spalvos nei norėta. Nors Lietuvoje drabužiais ir galanterija prekiaujantys pardavėjai sako tokių kainodaros priemonių netaikantys, kai kurie iš jų pripažįsta, kad su tokia praktika yra tekę susidurti užsienyje.

Visgi, apsiperkantiems virtualiai, tokių pasiūlymų gausu, tad iškeitus geltonos spalvos rankinę į juodą, galima sutaupyti kad ir dešimt litų. Lietuvoje mažiau populiarių, bet standartinių dydžių drabužius ar batus nešiojantys žmonės gali džiūgauti tik išpardavimų metu – tada parduotuvėje pigiau galima rasti ir tam tikros spalvos ar dydžio daiktą.

Avalynės spalvos vertė – ir du šimtai litų

Saulius Rubėnas
Pasak Sauliaus Rubėno, „Utenos trikotažas“ rinkodaros ir pardavimo direktoriaus, pagaminti įvairių spalvų gaminius kainuoja skirtingai. „Iš tiesų, žvelgiant iš gamybinės pusės kaina nuo spalvos priklauso: kuo spalva tamsesnė, tuo ji brangesnė, bet gamintojas rinkai pateikia vidutinę gaminio kainą, nepriklausomai nuo spalvos. Kitaip tariant, pirkėjas pirkdamas gaminį šiek tiek permokama už šviesias spalvas, tačiau neprimokama už tamsias“, - kalbėjo S. Rubėnas.

Apsilankius keliose virtualiose parduotuvėse ir palyginus tokių pat modelių, tačiau skirtingų spalvų daiktus, kainos skirtumas, bent jau taikant nuolaidas, iš tiesų matyti. Pavyzdžiui, internetinėje parduotuvėje 6pm.com akivaizdus kainos skirtumas buvo tarp kai kurių gamintojų modelių batų, kurie skiriasi tik savo spalva – palyginus rudų, pilkų ir juodų kainą, pastarieji gali kainuoti apie 10 – 20 litų pigiau.

Tokio pat modelio „Lassen“ gamintojų juodų ir rudų zomšinių aukštakulnių kainų skirtumas dėl skirtingo dydžio nuolaidos, taikomos skirtingos spalvos batams, siekė net apie 100 litų. Gamintojas „Kellsi Dagger“ brangiau pirkėjams siūlė įsigyti pilkus batus – vieno modelio šios spalvos aukštakulnių kaina siekė 80 litų daugiau nei tektų sumokėti už juodus ar rudus batus. Endless.com internetinėje parduotuvėje „Badgley Mischa“ juodi aukšta pakulne nuotakai skirti bateliai už baltus buvo pigesni bene dviem šimtais litų.

Dėl skirtingų nuolaidų dydžių skiriasi ir aksesuarų kainos. Pavyzdžiui, virtualioje parduotuvėje „Cole haan“ siūlomi įvairiaspalviai rankinukai skiriasi ne tik spalvomis, bet ir kaina – rausvas kainuoja brangiau už geltoną, šis – už juodą. Pigiau galima įsigyti ir skirtingų spalvų pirštines – pavyzdžiui, kaštoninės „Emu Australia“ kainuos dešimčia dolerių pigiau už pilkas.

Lietuvoje spalva prekės neatpigina

Lietuvos pardavėjų teigimu mūsų šalyje tokie kainų skirtumai neegzistuoja. Skirtingos spalvos daiktų kaina skiriasi tik tuomet, kai parduotuvė klientams siūlo prekes su nuolaida išpardavimų metu.

„Spalva kainos nelemia. Kainą lemia modelis, dydis, forma, raštas, bet tikrai ne spalva, nebent rankinė susiūta iš atskirų gabalėlių, ją pagaminti reikia papildomų pastangų. Išpardavimo metu gali būti ir kitaip. Tendencijos kasmet skiriasi, priklausomai nuo to, kokia spalva tais metais yra madinga. Paskutiniu metu žmonės drąsesni, ryškesni, tačiau per išpardavimą tikrai nepastebime, kad pirkėjai rinktųsi vieną konkrečią spalvą“, - sakė R. Barkauskaite. Jos teigimu, tam tikros spalvos daiktai išpardavimų metu gali būti pigesni, tačiau nebent tuomet, jei sezono metu jie buvo mažiau populiarūs.

Eglė Melninkaitė
Eglė Melninkaitė, bendrovės „Deichmann avalynė“ marketingo vadybininkė sakė, kad jų parduotuvėse spalva batų kainai įtakos taip pat nedaro. „Kartais panašaus modelio gamybai gali būti naudojamos ne tik skirtingų spalvų, bet ir kitokios sudėties medžiagos, dėl kurių gali susidaryti avalynės kainos skirtumas. Kartais kainos skirtumų gali atsirasti ir renkantis klasikinius avalynės modelius, kurie gaminami ir tiekiami ne vieną sezoną. Kai kurie jų, pavyzdžiui, klasikiniai moteriški bateliai, atrodo bemaž identiški, tačiau seniau pagamintos partijos avalynė tokiu atveju bus kiek pigesnė, kadangi jai gali būti taikoma nuolaida“, - sakė ji.

Dydis kainai – rodiklis tik išpardavimo metu

Visgi, norintys įsigyti skirtingų dydžių drabužius ar avalynė tiek virtualioje, tiek realioje parduotuvėje dėl kainos jaudintis neturėtų. Tiesa, ji skirtis gali išpardavimų metu, kai prekės, kurių likutis – didesnis, parduodamos pigiau.

„Kainų skirtumai gali matytis nukainavimų metu, sezono pabaigoje. Populiaresnės prekės yra nukainuojamos mažiau, o tų, kurių likę daugiau neišparduotų – daugiau. Šis skirtumas atsiranda tik nukainuojant prekes, tačiau naujo sezono pradžioje kaina yra ta pati. Pagrindinė to priežastis – ne drabužio dydis, o pats prekių grupės kiekis. Jeigu jis likęs didelis, tuomet jas ir nukainuojame labiau. - kalbėjo „Peek and Cloppenburg“ atstovas Virginijus Gražys. - Mes stengiamės kad kainos būtų vienodos – kad klientas būtų patenkintas ir nekiltų nepasitenkinimo, nes aš manau, kad žmonės tokių dalykų, jei tai būtų dėl dydžio ar spalvos, tikrai nesuprastų“.

S. Rubėnas sakė, jog ne išpardavimų metu kaina skiriasi nebent lyginant kūdikių, vaikiškų ir paauglių drabužių asortimentą. „Priežastis tokia, kad mažiems vaikams skirtiems drabužiams pagaminti sunaudojama mažiau žaliavos nei paaugliams. Bet taip yra tik vaikų drabužių atvejų, ne suaugusiųjų“, - sakė jis.

Jiems pritarė ir batus parduodantys prekybininkai. Batų parduotuvių tinklo „Danija“ vadovė Lina Misiūnaitė pasakojo, kad kainos skirtumas gali atsirasti tik tuomet, kai ieškoma nestandartinių dydžių batų, pavyzdžiui, didesnio nei 41-ojo moterims. Visgi, tuomet nestandartiniai – 42 – 45 dydžio batai – vis tiek kainuoja vienodai.

„Jeigu tai yra speciali avalynė, kai moteriški dydžiai gaminami nuo 42 iki 45, tie batai automatiškai yra brangesni. Tačiau čia – kaip su slidininko batais ar kita specialia avalyne. Mes ja neprekiaujame, tačiau tiekėjai iš kurių perkame, taip pat turi dar vieną liniją, kuri gamina didesnius dydžius. Mūsų šalyje taip pat yra kelios parduotuvės, kurios specializuojasi parduodamos tokius dydžius. Pati avalynė brangesnė, bet tikrai nėra taip, kad 40-as dydis kainuoja pigiau, o 45-as brangiau”, - sakė ji.

Bendrovės „Armitana“ rinkodaros ir pardavimų vadovė Renata Pipiraitė apskritai nusistebėjo galimybe keisti kainą priklausomai nuo dydžio. „Jeigu modelis toks pats, kaina ta pati – nesvarbu, ar batas geltonas, juodas ar baltas. Kaina nesiskiria – žmogus niekuo nėra nusikaltęs, jei jo koja didesnė“, - sakė ji.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (30)