Banko poelgis įvarė baimės: nežinojo, kas vyksta

 (86)
Šalies bankai nuolat įspėja niekam neperduoti jokios asmeninės informacijos ir saugoti prisijungimo prie elektroninių sistemų duomenis. Tačiau vienas klientas buvo šokiruotas sužinojęs, kad prisijungti prie paskyros negali dėl to, kad paties banko darbuotoja jo duomenis perdavė kitam asmeniui.
SEB
SEB
© DELFI (K. Čachovskio nuotr.)

Bankas pripažįsta savo darbuotojos klaidą, atsiprašo kliento ir tikina, kad jis nenukentėjo, nes trečiajam asmeniui buvo perduota tik dalis duomenų, kurių svetimam žmogui neužtenka prisijungti prie jo paskyros.

Prisijungti negali antra savaitė

Į DELFI kreipęsis vilnietis Vitalij Kulik neslėpė pasipiktinimo dėl to, kaip su juo pasielgė SEB bankas.

„Prieš geras pusantros savaitės pamačiau, kad niekaip negaliu prisijungti prie savo elektroninės bankininkystės. Kiek skambinau jų trumpuoju numeriu, visą savaitę niekas dorai negalėjo paaiškinti, kas nutiko. Tiesa ėmė aiškėti tik tada, kai pradėjau kelti skandalą praėjusį ketvirtadienį“, – pasakojo vyriškis.

Pasirodo, sostinės Švitrigailos gatvėje įsikūrusio banko skyriaus darbuotoja kažkokiam pašaliniam asmeniui perdavė jo duomenis.

„Visus duomenis – asmens kodą, atpažinimo, prisijungimo, slaptažodį, viską. Ketvirtadienį vakare paskambino darbuotoja ir pasakė, kad man perskambins penktadienį. Na, o penktadienį paskambino to skyriaus vedėja. Ir, žodžiu, ji pareiškė, kad viskas čia įvyko, tokia klaida, dėl darbuotojo aplaidumo. Dėl to neva ir buvo užblokuotas prisijungimas“, – piktinosi V. Kulik.

Pasak jo, skyriaus vedėja dabar jam nuolat skambina, siūlo tapti privilegijuotu klientu ir susitarti, kad jis niekam nereikštų jokių pretenzijų.

„Aš pasakiau, ką jūs man siūlot. Ji man apie kažkokias privilegijuotas paslaugas kalba ar dar kažkas tokio. Man tos privilegijuotos paslaugos reikalingos kaip arkliui penkta koja. Aš nieko noriu, tik kad viskas būtų paviešinta ir ta darbuotoja ir vedėja būtų atleistos, nes čia konfidencialių duomenų atskleidimas“, – niršo vilnietis.

Jis teigia iki šiol negalintis prisijungti prie elektroninės bankininkystės ir patikrinti, ar jo vardu nebuvo sudarinėjami kokie nors sandoriai, ar nepaimti kokie nors greitieji kreditai ir kt.

Tiesa, pripažino, kad gali išsiimti grynųjų pinigų, ir kiek mato informacijos bankomato ekrane, be nuskaičiuoto mokesčio už elektroninę bankininkystę ir pensijų įmokos, daugiau pinigai lyg nebuvo nuskaityti nuo sąskaitos.

Skaitytojas taip piktinosi, kad policija atsisakė pradėti tyrimą dėl galimai nusikalstamos veikos atskleidžiant konfidencialius asmens duomenis.

„Sakė, va, kada pinigai dings ar tavo vardu kas paskolą paims, tada kreipkis“, – kalbėjo banko klientas.

Tiesa, internetu užpildžius pranešimą apie galimą nusikaltimą, kitą dieną, kaip pranešė V. Kulik, policija tyrimą pradėjo ir jo parodymus užfiksavo.

Situacija ypač reta

SEB banko atstovė žiniasklaidai Ieva Dauguvietytė – Daskevičienė pripažino, kad banko darbuotoja padarė klaidą.

„Nuoširdžiai apgailestaujame dėl įvykusios situacijos, kai dalis kliento prisijungimo prie interneto banko duomenų dėl žmogiškosios mūsų darbuotojo klaidos buvo atiduoti kitam klientui (trečiajai šaliai) banko skyriuje“, – komentavo ji.

Atstovė pabrėžė, kad dalies duomenų nepakanka prisijungti kito asmens vardu prie interneto banko ir pamatyti kito asmens informacijos, susijusios su sąskaitomis, lėšomis banke ir pan., ir klientai nepatiria jokios žalos.

„Bankas, nustatęs tokią ypač retą situaciją, blokuoja kliento, kurio dalis duomenų galėjo patekti trečiajai šaliai, prieigą prie interneto banko. Tokių klientų nuoširdžiai atsiprašome dėl nesusipratimo ir kviečiame patogiu metu sudaryti naują elektroninės bankininkystės sutartį bei nemokamai suteikiame visus naujus prisijungimo prie interneto banko duomenis“, – paaiškino I. Dauguvietytė – Daskevičienė.

Jos teigimu, bankas taip pat imasi veiksmų, kad užtikrintų, jog trečioji šalis nepanaudotų dalies kito kliento prisijungimo prie interneto banko duomenų.

„Apgailestaujame, kad klientas gali patirti nepatogumų dar kartą apsilankydamas banko skyriuje, kad sudarytų naują elektroninės bankininkystės sutartį ir gautų naujus prisijungimo prie interneto banko duomenis“, – sakė atstovė.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Mano eurai

Meluojantys apie automobilio kainą gali skaudžiai nudegti (390)

Pirkdami automobilį žmonės vis dar dažnai sutinka su pardavėjų prašymu deklaruoti kur kas mažesnę sumą nei realiai sumoka. Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) įspėja, kad taip elgdamiesi žmonės smarkiai rizikuoja ir gali nukentėti, tačiau psichologas Tomas Lagūnavičius abejoja, kad kažką galima pakeisti.

Klaidą išdavė „auksinis“ česnakas (276)

Žinomo prekybos tinklo parduotuvėje apsipirkusi panevėžietė tik dėl savo akylumo išaiškino, kaip kasoje ant svarstyklių prekė gali staiga pasunkėti net keliais šimtais gramų. Kokios kainų pinklės gresia neatidiems pirkėjams?

„Senukai“ pirkėjams pasiūlė kreditinę kortelę (14)

Statybos, remonto ir buities prekių tinklas „Kesko Senukai“ pristato naujieną – „MasterCard“ kreditinę mokėjimo kortelę susietą su tinklo lojalumo programa.

Bankų paslaugos pinga: ar tikrai? (71)

Bankų paslaugų sektoriuje sujudimas – Lietuvos bankas riboja komercinių bankų teikiamų paslaugų privatiems klientams įkainius nuo 2017 m. vasario 1 dienos.

Pirkėjai tampa detektyvais: prekybos centruose vis sunkiau išsiaiškinti tikrąją prekės kainą (220)

Pirkėjai vis dažniau įsitikina, jog prekybos centruose turi būti itin atidūs, nes skelbiamos prekės kainos neretai yra nurodomos taip, kad vartotojas gali apsigauti ir už pirkinį sumokėti brangiau nei planavo.