Banko poelgis įvarė baimės: nežinojo, kas vyksta

 (85)
Šalies bankai nuolat įspėja niekam neperduoti jokios asmeninės informacijos ir saugoti prisijungimo prie elektroninių sistemų duomenis. Tačiau vienas klientas buvo šokiruotas sužinojęs, kad prisijungti prie paskyros negali dėl to, kad paties banko darbuotoja jo duomenis perdavė kitam asmeniui.
SEB
SEB
© DELFI (K. Čachovskio nuotr.)

Bankas pripažįsta savo darbuotojos klaidą, atsiprašo kliento ir tikina, kad jis nenukentėjo, nes trečiajam asmeniui buvo perduota tik dalis duomenų, kurių svetimam žmogui neužtenka prisijungti prie jo paskyros.

Prisijungti negali antra savaitė

Į DELFI kreipęsis vilnietis Vitalij Kulik neslėpė pasipiktinimo dėl to, kaip su juo pasielgė SEB bankas.

„Prieš geras pusantros savaitės pamačiau, kad niekaip negaliu prisijungti prie savo elektroninės bankininkystės. Kiek skambinau jų trumpuoju numeriu, visą savaitę niekas dorai negalėjo paaiškinti, kas nutiko. Tiesa ėmė aiškėti tik tada, kai pradėjau kelti skandalą praėjusį ketvirtadienį“, – pasakojo vyriškis.

Pasirodo, sostinės Švitrigailos gatvėje įsikūrusio banko skyriaus darbuotoja kažkokiam pašaliniam asmeniui perdavė jo duomenis.

„Visus duomenis – asmens kodą, atpažinimo, prisijungimo, slaptažodį, viską. Ketvirtadienį vakare paskambino darbuotoja ir pasakė, kad man perskambins penktadienį. Na, o penktadienį paskambino to skyriaus vedėja. Ir, žodžiu, ji pareiškė, kad viskas čia įvyko, tokia klaida, dėl darbuotojo aplaidumo. Dėl to neva ir buvo užblokuotas prisijungimas“, – piktinosi V. Kulik.

Pasak jo, skyriaus vedėja dabar jam nuolat skambina, siūlo tapti privilegijuotu klientu ir susitarti, kad jis niekam nereikštų jokių pretenzijų.

„Aš pasakiau, ką jūs man siūlot. Ji man apie kažkokias privilegijuotas paslaugas kalba ar dar kažkas tokio. Man tos privilegijuotos paslaugos reikalingos kaip arkliui penkta koja. Aš nieko noriu, tik kad viskas būtų paviešinta ir ta darbuotoja ir vedėja būtų atleistos, nes čia konfidencialių duomenų atskleidimas“, – niršo vilnietis.

Jis teigia iki šiol negalintis prisijungti prie elektroninės bankininkystės ir patikrinti, ar jo vardu nebuvo sudarinėjami kokie nors sandoriai, ar nepaimti kokie nors greitieji kreditai ir kt.

Tiesa, pripažino, kad gali išsiimti grynųjų pinigų, ir kiek mato informacijos bankomato ekrane, be nuskaičiuoto mokesčio už elektroninę bankininkystę ir pensijų įmokos, daugiau pinigai lyg nebuvo nuskaityti nuo sąskaitos.

Skaitytojas taip piktinosi, kad policija atsisakė pradėti tyrimą dėl galimai nusikalstamos veikos atskleidžiant konfidencialius asmens duomenis.

„Sakė, va, kada pinigai dings ar tavo vardu kas paskolą paims, tada kreipkis“, – kalbėjo banko klientas.

Tiesa, internetu užpildžius pranešimą apie galimą nusikaltimą, kitą dieną, kaip pranešė V. Kulik, policija tyrimą pradėjo ir jo parodymus užfiksavo.

Situacija ypač reta

SEB banko atstovė žiniasklaidai Ieva Dauguvietytė – Daskevičienė pripažino, kad banko darbuotoja padarė klaidą.

„Nuoširdžiai apgailestaujame dėl įvykusios situacijos, kai dalis kliento prisijungimo prie interneto banko duomenų dėl žmogiškosios mūsų darbuotojo klaidos buvo atiduoti kitam klientui (trečiajai šaliai) banko skyriuje“, – komentavo ji.

Atstovė pabrėžė, kad dalies duomenų nepakanka prisijungti kito asmens vardu prie interneto banko ir pamatyti kito asmens informacijos, susijusios su sąskaitomis, lėšomis banke ir pan., ir klientai nepatiria jokios žalos.

„Bankas, nustatęs tokią ypač retą situaciją, blokuoja kliento, kurio dalis duomenų galėjo patekti trečiajai šaliai, prieigą prie interneto banko. Tokių klientų nuoširdžiai atsiprašome dėl nesusipratimo ir kviečiame patogiu metu sudaryti naują elektroninės bankininkystės sutartį bei nemokamai suteikiame visus naujus prisijungimo prie interneto banko duomenis“, – paaiškino I. Dauguvietytė – Daskevičienė.

Jos teigimu, bankas taip pat imasi veiksmų, kad užtikrintų, jog trečioji šalis nepanaudotų dalies kito kliento prisijungimo prie interneto banko duomenų.

„Apgailestaujame, kad klientas gali patirti nepatogumų dar kartą apsilankydamas banko skyriuje, kad sudarytų naują elektroninės bankininkystės sutartį ir gautų naujus prisijungimo prie interneto banko duomenis“, – sakė atstovė.

www.DELFI.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Mano eurai

Nidoje poilsiautojų lauks naujovė, kuri nustebino net vokiečius (155)

Neringos kurortas šį sezoną poilsiautojams parengė daugybė naujovių ir staigmenų. Viena jų – alternatyva įprastiems taksi: elektra varomi vadinamieji tuktukai, kurių net sėdynės yra šildomos.

Palangoje per vasaros sezono atidarymą – net kelios negandos (695)

Palangos verslininkų priekaištai, jog kurorto vasaros sezono atidarymas skelbiamas per anksti, pasitvirtino ir šiemet. Visos lauko kavinės J. Basanavičiaus gatvėje šeštadienio vakarą buvo tuščios, o žmonių buvo gerokai mažiau nei pirmąjį gegužės savaitgalį, kai orai priminė vasarą.

Pamačiusi vandens kainą kavinės lankytoja negalėjo atsitokėti (743)

Ekonomistai dar praėjusių metų pabaigoje įspėjo, kad ilgainiui paslaugų kainos didės. Tačiau realiai brangimą patiriantys maitinimo įstaigų lankytojai jau griebiasi už galvos. Anot jų, nesuvokiama, kaip paprastas stalo vanduo gali kainuoti beveik 3 Eur. Tačiau tam, atrodo, paaiškinimų yra.

Kiek kainuos nakvynė naujame Palangos kempinge? (128)

Vasaros sezono atidarymą šį savaitgalį švenčiančioje Palangoje netrukus atsivers ir ilgai lauktas Palangos pajūrio kempingas.

Prekybos centrų boikotas: turguje kai kurie prekeiviai kainas net pakėlė (377)

„Tikėjomės, jog bent jau didžiųjų prekybos centrų boikoto dienomis turguje daržovės bus gerokai pigesnės, – atviravo Jonavos miesto turguje sutikti pirkėjai. – Deja, kainos panašios, tad perkame čia labiau iš solidarumo...“