Keliaujantys po Lietuvą su dviračiais gali susidurti su kliūtimis, kai dalį maršruto norės įveikti tarpmiestiniu transportu.
© DELFI / Valdas Kopūstas

Šiuo metu dviratininkai turi kelis pasirinkimus: mokamą vežimą geležinkeliais, 40 „Kautros“ ir 3 “Toks” autobusus, turinčius įrangą dviračiams vežti, kai papildomas mokestis už tokį bagažą neimamas, bei neužtikrintas galimybes dviračius gabenti autobusų bagažinėse, kai su vairuotoju teks tartis priklausomai nuo kitų keleivių bagažo.

Lietuvos dviratininkų bendrijos vadovas Linas Vainius pasakoja, kad kol kas daugiausiai pervežimo galimybių dviratininkams sudaro dvi bendrovės: vežimo autobusais „Kautra“ ir „Lietuvos geležinkeliai“.

„Manau, šiandien geriausias sąlygas dviratininkams siūlo bendrovė „Kautra“, nes jie labai aiškiai deklaruoja, kad teikia dviračių pervežimo paslaugą ir gerina šios paslaugos kokybę. Esame pastebėję, kad padaugėjo „Kautros“ maršrutų, kurie pritaikyti keliauti ir dviratininkams. O pagrindinis privalumas tas, kad perki bilietą, o dviratį veža nemokamai. Aišku, „Lietuvos geležinkelių“ dviračių pervežimo paslauga irgi yra gera, bet ji labai brangi – dviratį vežti į miesto apylinkes gali kainuoti pusę keleivio bilieto. Kol kas tai yra dvi pagrindinės galimybės gabenti dviračius. Aišku, yra ir papildomų, pavyzdžiui, turizmo bendrovės, organizuojančios keliones dviračiais, stengiasi įsigyti priekabas jiems vežti, tačiau tokią paslaugą reikia užsisakyti“, - pasakoja L. Vainius.

Pasak jo, dėl dviračių vežimo galima susitarti ir su kitų autobusų bendrovių vairuotojais, tačiau derybos gali užtrukti ir ne visuomet baigiasi dviratininko naudai.

„Kai bendrovės nėra aiškiai įvardijusios, ar dviračių pervežimas yra teisėta paslauga, ar jie ją teikia, ar neteikia, priklausai nuo situacijos ir vairuotojo malonės. Nesmagu būti prašytojo ir nelegalo vaidmenyje – nežinai, ar vežti dviratį yra bendrovės politika, ar ne. Į Lietuvos dviratininkų organizaciją žmonės kreipiasi įvairiais klausimais, būna sulaukiame ir skundų dėl autobusų bendrovių, - dėsto L. Vainius. - Dviratininkai pasakoja, kad dviračius veža ir kitų įmonių vairuotojai, bet pasigendame, kad ši paslaugą būtų vykdoma aiškiai ir skaidriai, būtų įsirengti kabliai dviračiams pervežti.“

Anot dviratininkų bendrijos atstovo, žmonėms, norintiems vežti autobusu dviratį gali tekti ir primokėti – kai dviratis netelpa, jo šeimininkui gali būti pasiūlyta dviratį įteisinti kaip siutą.

Kuo važiuoti renkasi pagal maršrutą

Linas Vainius
Linas Vainius
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Kuo dalį maršruto vežti dviračius – traukiniu ar autobusų – dviratininkai pasirenka pagal susidarytą maršrutą ir suplanuotą keliavimo laiką.

Anot L. Vainiaus, kai kelionė yra iš anksto planuojama, galima susitarti dėl papildomų sąlygų su pervežimo įmonėmis. Jis prisimena, jog nors paprastai „Lietuvos geležinkeliai“ numato ribotą kiekį vietų dviračiams, tačiau žygio po Lietuvą metu, kai keliavo 20-50 dviratininkų, iš anksto įspėtas „Lietuvos geležinkelis“ pasirūpino papildomu vagonu - kad visi tilptų.

„Už tai galima „Lietuvos geležinkelius“ pagirti - jie reagavo į žmonių prašymus ir lanksčiai pasižiūrėjo į situaciją, bet tai, kad įmonė nekeičia kasdieninio važiavimo situacijos ir kainodaros yra keista“, - sako jis.

Pasak jo, šiuo metu autobusais yra patogu dviračius vežti į pajūrį, Druskininkus ar kitus kurortus, tačiau „Lietuvos geležinkeliai“ kol kas neišnaudoja nišos skatinti žmonės dviračius naudoti susisiekimui, pavyzdžiui, gyvenantys šalia Kauno ar Vilniaus galėtų iki traukinių stoties atvykti su dviračiu, o vėliau su traukiniu vykti į darbą ar atvirkščiai. Esą dabar tam trukdo per didelė kaina ir per mažai vietų dviračiams vagone.

Šiuo metu dviračio vežimo kaina geležinkeliais priklauso nuo atstumo, pavyzdžiui, vežti dviratį 10 km, priklausomai nuo vagono klasės, kainuoja 2-4 litus, o 251-300 km nuo 10 iki 13 litų.

"Lietuvos geležinkelių" Keleivių vežimo direkcijos Rinkodaros skyriaus viršininkas Andrius Petrušis teigia, kad žmonės gali ir geležinkeliais dviračius vežti nemokamai, jei jie yra rankinis bagažas: "Dabartinės kainodaros artimiausiu metu keisti neplanuojame. O dviračius vežti nemokamai galimybės yra, tačiau dėl vietos trūkumo jie turi būti išardyti ir supakuoti, kad jų matmenys ir svoris neviršytų nustatytos rankinio bagažo normos."

Pernai „Lietuvos geležinkelių“ paslauga vežti dviračius pasinaudojo apie 10 tūkst. keleivių, per pirmąjį šių metų pusmetį – apie 5,5 tūkst. Keleiviai, gabenantys dviračius traukiniais, „Lietuvos geležinkelių“ duomenimis, yra apie 0,3 proc. palyginti su visais keleiviais.

Papildomomis paslaugomis vilioja klientus

„Kautros“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas pasakojo, jog bendrovė prieš trejetą metų nemokamą dviračių vežimą pasiūlė siekdama daugiau žmonių sudominti kelionėmis autobusais.

„Visi skriaudžia dviratininkus. O kaip galima žmogų pritraukti? Suteikiant papildomą paslaugą - juk jis susimoka už savo kelionę. Nors ir anksčiau neatsisakydavome vežti dviračių, ir šiandien, jei nėra laikiklių, juos vežame bagažinėse, bet kai nori keliauti didesnė grupė, visų dviračių į bagažinę nesudėsi, todėl kilo mintis autobusų gale montuoti laikiklius, sukurti infrastruktūrą. Šiuo metu turime apie 40 autobusų su laikikliais, yra investuota nemažai pinigų ir mes tikimės, kad bus kuo daugiau keliautojų“, - dėsto įmonės vadovas.

Tačiau jis atvirauja, jog kol kas keliavimas dviračiais nepasiekė aukštumų, bet palaipsniui važiuojančių su dviračiais daugėja.

„Mes stengiamės, kad tarpmiestinis transportas būtų kuo patrauklesnis, kad žmonės dažniau pasirinktų kelionę autobusu, juk nereikia vairuoti, gali knygą paskaityti, pasnausti, o dar ir dviratį pasiimti, WI-FI sistemos veikia, - pasakojo L. Skardžiukas. - Šiais metais yra naujovė, kad dviračių laikiklius pradėjome montuoti ir ant mikroautobusų. Anksčiau būdavo problema, kad žmogus ateina susiruošęs važiuoti, o ta kryptimi dėl nedidelio srauto vyksta mikroautobusas ir būdavo problema dviratį įtalpinti, o dabar ant jų paprastai telpa po tris laikiklius.“

Pasak įmonės vadovo, dviračiai papildomai neapmokestinami kaip ir bagažas, nebent jie keliauja be dviratininko – tuomet tai jau būna siunta.

Daugiausiai dviračių – į pajūrį

„Kautros“ ir vežimo autobusais bendrovės „Toks“ vadovai tvirtina, kad vasara dažniausiai dviračiai gabenami į pajūrį, todėl bendrovės didelę dalį autobusų, pritaikytų tokiam vežimui, siunčia šia kryptimi.

„Dabar daugiau autobusų su dviračių laikikliais stengiamės išsiųsti į pajūrį, ši kryptis yra aktuali sezono metu, taip pat pat jie vyksta ir į kurortinius miestus“, - dėstė L. Skardžiukas, skaičiuojantis, kad vieno reiso metu autobusu pavyksta sutalpinti 10-15 dviračių.

„Toks“ vadovas Arūnas Indrašius pasakoja, kad antrus metus dviračių vežimo paslaugą siūlanti įmonė šiuo metu turi tris autobusus, ant kurių sumontuota dviračių vežimui skirta įranga, ir jie taip pat keliauja į pajūrį.

„Dviratininkus vežame, ypač į pajūrį, tik ne visuose autobusuose turime specialius kablius, bet dažnai žmonės nesiveža daug bagažo, o važiuoja komfortabiliais autobusais su didelėmis bagažinėmis, tai dedame dviračius į bagažines. Ir į mikroautobusą galima dviratį įdėti, tiesa, būna atvejų, kai paprašome priekinį ratą nuimti, kad tilptų, - pasakoja „Toks“ vadovas. - Aišku, geriausia būtų, kad keleiviai mus įspėtų pirkdami bilietus apie norą vežti dviratį. Laikomės nuostatos, kad tai yra mūsų keleivis ir stengiamės padėti.“

Kai nėra prietaisų dviračių vežimui lieka vairuotojo geranoriškumas

Autobusų vežimo įmonės „Busturas“ eksploatacijos direktorius Silvas Gedaminskas pasakojo, kad šiuo metu įmonė neturi galimybių keleiviams pasiūlyti nemokamą dviračių transportavimą.

„Kol kas neteikiame tokios paslaugos, kadangi neturime įtaisę specialių laikiklių autobusuose kaip „Kautra“. O į bagažą ne visą laiką pavyksta dviratį įdėti, gal vieną ir galima, bet jei dviračių bus daugiau, o dar keleivių bagažo yra – netilps“, - dėstė S. Gedaminskas.

Tačiau, pasak jo, įmonė gabena išrinktus ir supakuotus dviračius.

„Jei paruošti važinėtis dviračiai netelpa, supakuotų į bagažinę gali tilpti nemažai. Aišku, visą laiką situaciją įvertina vairuotojas – jeigu yra vietos, tikrai veža dviračius, bet mes nesiskelbiame, kad teikiame tokią paslaugą, nes nesame visiškai pajėgus teikti tokią paslaugą“ , - sakė jis, svarstydamas, kad ateityje įmonė galėtų teikti ir tokią paslaugą.

Autobusų bendrovės neskaičiuoja, kiek žmonių autobusais gabena dviračius – esą kai paslauga nemokama, nevedama ir tokio bagažo apskaita.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Tyrimas: lietuviai skiria vaikams kišenpinigių, bet kaip elgtis su pinigais nemoko

„Swedbank“ Finansų instituto užsakymu atlikto tyrimo rezultatai rodo, kad daugiau nei pusė (55...

Demografinis kūjis kirto ir dėvėtų drabužių verslui (194)

Dėvėtų prekių parduotuvių ypatinga gausa pasižyminčiame Panevėžyje šio verslo atstovai...

Turgums vis sunkiau konkuruoti su prekybos centrais (51)

Turgaviečių padėtis dabartinėje rinkoje tampa vis sudėtingesnė, o norint sudominti pirkėją...

Trys vietos Kaune, kur galima pigiai pavalgyti (229)

Kai kavinėse ir baruose kainos stiebiasi į rekordines aukštumas, kauniečiai atranda, kur...

Ieškomas 375 tūkst. eurų Aukso puodo laimėtojas (72)

Gili nežinia – vis dar neatsiimti „ Teleloto “ laimėti 375 274 Eur. Toks solidus Aukso puodo...

Top naujienos

R. Valatka. Pagonišką nuotykių ilgesį aitrina nedegantys kumečių laiškai iš praeities (37)

Aksominis sezonas. Turėjo baigtis su Žoline. Bet nesibaigė. Užplūdusi šiluma ir akivaizdžiai...

Nematyta Anykščių pusė: daug netikėtų atradimų – vos per vieną dieną (18)

Anykščiai – miestas siurprizas. Tarp ežerų ir miškų įsikūręs nedidelis miestelis jau nuo...

Atakas Ispanijoje įvykdžiusi kuopelė „neutralizuota“, aptikti šiurpą keliantys radiniai (214)

Kuopelė, kuri panaudodama automobilius įvykdė atakas Barselonoje ir Kambrilse, buvo...

Savame bute jaučiasi kaimynų įkaitu (7)

Nuo lubų besisunkiantis vanduo, kibirkščiuojantys laidai ir nuolatinė drėgmė jau tapo...

Užsiminė apie galimybę padėti mažiau uždirbantiems, dėl kurios iečių nelaužo jokia partija (72)

Politikai turėtų peštis ne dėl Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatų, o galvoti apie...

Būtina aplankyti bent kartą gyvenime: šie paplūdimiai garsėja visoje Europoje (4)

Keisčiausių formų uolos ir paslaptingos grotos, tarp jų įsispraudę paplūdimiai su Atlanto...

Beprasmė tragedija: pasaulio čempionas Rusijoje pateko į mirtinas muštynes (170)

Rusijos sporto bendruomenė sukrėsta: nuo patirtų sunkių galvos traumų Anapilin iškeliavo...

Atsibodo valdžios diskriminacija – renka parašus (6)

Šiemet įsigaliojęs naujasis Administracinių nusižengimų kodeksas jau kurį laiką neramino...

„Brexit“ žala. Kas laukia tūkstančių darbuotojų iš Lietuvos? (274)

Šimtai tūkstančių darbuotojų iš Europos Sąjungos valstybių nėra užtikrinti dėl savo...

Kvapą gniaužiančios vestuvės: prabanga, 3 metrų šleifas ir seksualus nuotakos šokis (8)

Dainininkė, šokėja bei aktorė Rochelle Pangilinan ištekėjo už aktoriaus bei modelio Arthuro...