Per šį laikotarpį 4 centais pabrango ir A95 markės benzino litras, atitinkamai „Lukoil” iki 4,76 lito, o “Statoil” iki 4,79 lito.

„Neste“ degalinėje dyzelinas pabrango 5 centais, iki 4,56 lito, o A95 markės benzino kaina nepasikeitė ir sudarė 4,69 lito.

DELFI primena, kad sausį baigėsi pereinamasis laikotarpis, kai Lietuva galėjo taikyti sumažintą dyzelino akcizą. Finansų ministerija yra skelbusi skaičiavimus, kad dėl didinamo akcizo vidutinė dyzelino litro kaina degalinėse galėtų padidėti apie 12 centų.

Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentas Lukas Vosylius trečiadienį
LRT radijo laidai „Ryto garsai“ sakė, jog degalinių tinklai savarankiškai sprendė, kaip keisis dyzelino kainos dėl akcizų, todėl kai kuriose degalinėse kainos nekito, o kai kuriose augo 2, 5 ar 7 centais.

„Buvo skaičiuota, kiek turėtų pasikeisti vieno litro dyzelino kaina, jeigu naftos produktų kaina, kuri, kaip žinia, sudaro didžiąją kainos dalį, išliktų tokia pati. Vakar dienai pasaulinė naftos produktų kaina ir „Platz“ indeksas, nuo kurio priklauso mūsų didmeninė kaina, kuria remiasi didmenininkė „Orlen Lietuva“, šiek tiek smuko, dėl to didmenininkas pateikė mums mažmenininkams tik 9 centų pabrangimą“, - teigė L.Vosylius.

Pasak L. Vosyliaus, pastaruoju metu Lietuvoje vyko dyzelizacija, tačiau kitų šalių patirtis rodo, kad dyzelino ir benzino kainos supanašėja, tokia tendencija pastebima ir Lietuvoje. O jeigu būtų nuspręsta sumažinti benzino akcizą iki minimumo, tuomet, pasak jo, dyzelinas galėtų būti ir brangesnis už benziną.

Tačiau „Danske bank“ finansų analitikė Baltijos šalims Violeta Klyvienė primena, jog dyzelino brangimą pajus ne tik vairuotojai, bet ir produktus bei paslaugas perkantys gyventojai, nes dyzelino brangimas padidins infliaciją.

„Kol kas mes matome palaipsnį šito mokesčio (akcizo dyzelinui – DELFI) padidėjimo poveikį galutinei dyzelino kainai, nes kaip ir sako teorija, iš tiesų tų teorinių mokesčių padidinimo poveikį gali pasidalinti gamintojas, pardavėjas ir vartotojas. Tai priklauso nuo rinkos savybių. Mūsų atveju, galiausiai tai yra įskaičiuojama į galutinę kainą ir mokesčių padidėjimo našta tenka vartotojui. Greičiausiai mes ir matysime tokią tendenciją – palaipsnį dyzelino brangimą. Aišku tai turės poveikį vartojimo indeksui – infliacijai“, - radijo laidai sakė ji.

Finansų ministerija yra skelbusi, kad nors Lietuva ir didina akcizą dyzelinui, jis ir toliau liks vienas mažiausių Europos Sąjungoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (176)