Ji numato bendrosios įmonės „Blue LNG“, įgyvendinsiančios SGD transportavimo laivo projektą, steigimą.

Šis projektas leis Klaipėdos uoste sukurti kertinį SGD logistikos, transportavimo ir prekybos mazgą Baltijos jūros regione.

Hamburge įsikūrusi „Bomin Linde LNG“ valdys 80 proc. naujos įmonės akcijų, o „Klaipėdos nafta“ per savo antrinę įmonę UAB „SGD logistika“ valdys 20 procentų.

„Blue LNG“ tikslas – eksploatuoti SGD transportavimo laivą, kuris pradės veiklą 2017 m. ir atliks tris pagrindines funkcijas:

- Aprūpins SGD degalais „Bomin Linde LNG“ klientus jūroje ir Klaipėdos uoste;
- Pasiūlys saugų ir lankstų SGD transportavimą iš Klaipėdos SGD terminalo į SGD paskirstymo stotį Klaipėdos uoste;
- Transportuos SGD į terminalus Šiaurės ir Baltijos jūroje.

Galimybes kurti infrastruktūrą laivininkystei skirtų SGD perkrovai ir transportavimui į kitus Baltijos jūros uostus AB „Klaipėdos nafta“ svarstė dar įgyvendinant SGD terminalo projektą.

Tokia galimybė atsirado suvienijus jėgas su Europoje pirmaujančia SGD degalų tiekėja „Bomin Linde LNG“.

„Sutartis reiškia, kad SGD degalų rinkos lyderis „Bomin Linde LNG“ ir vieno moderniausių Europoje SGD terminalų operatorius „Klaipėdos nafta“ sujungia pajėgas Klaipėdos uoste kuriant vieną svarbiausių regiono SGD rinkos centrų. „Blue LNG“ valdomas dujovežis sujungs jau veikiantį SGD terminalą ir netrukus pradedamą statyti SGD paskirstymo stotį. SGD transportavimo laivo atsiradimas Klaipėdoje – didelis laimėjimas, nes tokiu būdu užtikrinsime papildomas pajamas SGD terminalui, o tai reiškia, kad atitinkamai mažės infrastruktūros išlaikymo sąnaudos Lietuvos dujų vartotojams“, – pranešime spaudai pažymėjo „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

„Dujovežis išsiskirs naujausiomis technologijomis, tenkins aukščiausius saugumo standartus ir išsiskirs savo pajėgumu“, – kalbėjo „Bomin Linde LNG GmbH KG“ generalinis direktorius Mahinde Abeynaike.

Pasak pranešimo, bendrosios įmonės steigimo sutartis pasirašyta dešimčiai metų. „Klaipėdos nafta“ sutarties įgyvendinimui garantavo 14 mln. JAV dolerių (13,17 mln. eurų) investicijas.

Antžeminės SGD paskirstymo stoties statybos bus pradėtos dar šių metų pabaigoje arba 2016 metų pradžioje. Šis projektas kainuos iki 27 mln. eurų. „Klaipėdos nafta“ jo įgyvendinimui skirs bendrovės, skolintas ir iš ES gautas lėšas. „Klaipėdos nafta“ paskirstymo stoties pajėgumus ir SGD transportavimo iš terminalo į paskirstymo stotį paslaugas siūlys visiems rinkos dalyviams.

Energetikos ministras Rokas Masiulis tvirtina, kad naujasis laivas nedidins SGD terminalo išlaikymo sąnaudų.
Rokas Masiulis

„Klaipėdos naftos“ investicijos nedarys jokios neigiamos įtakos dujų vartotojų mokamiems tarifams. Kadangi ši sutartis didina suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo naudotojų skaičių, papildomos SGD terminalo pajamos tik mažins infrastruktūros išlaikymo sąnaudas vartotojams“, - komentuoja ministras.

Pasak jo, „Klaipėdos nafta“ nuosekliai siekia tikslo sukurti Lietuvoje SGD infrastruktūrą, pritaikytą tiek įprastų dujų vartotojams, tiek laivams, tiek sausumos transportui.

„Statoma suskystintųjų dujų paskirstymo stotis sausumoje, planuojama kurti SGD kompetencijų centrą Klaipėdoje. Tokiu būdu Lietuvoje sudaromos sąlygos plėtoti su SGD susijusius verslus. Visa tai leis Klaipėdai užimti regioninio lyderio pozicijas sparčiai augančioje SGD rinkoje“, - tvirtina R. Masiulis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (170)