„Įkurta bendra komisija, dalyvaujant ir ekspertams, kurie nustatė tikslų suskystintų gamtinių dujų kiekį ir pradėtas pirmas etapas - būtent SGD laivo-terminalo atšaldymas. Jis buvo sėkmingai baigtas šią naktį - šiuo metu jau yra atšaldytos visos talpyklos, visi įrenginiai, ir ryte pradėtas pačių suskystintų gamtinių dujų perpylimas, kuris, numatoma, bus vykdomas dar dvi-tris dienas“, - LRT radijui ketvirtadienį sakė Mantas Bartuška.

Anot jo, procesas vyko pagal grafiką - prisišvartavus dujovežiui, buvo apjungtos visos komunikacijos, surengtas įgulų susitikimas bendram veiksmų planui aptarti.

Pasak M.Bartuškos, pirmiausiai reikėjo atšaldyti SGD laivą-saugyklą, kad būtų galima jame talpinti dujas.

„Pats SGD terminalas, talpyklos buvo šiltos, ir pirmas etapas buvo pačių įrenginių atšaldymas. Buvo purškiamos suskystintos gamtinės dujos, kurios yra minus 160 laipsnių šalčio ir jos savo šalčiu atšaldo pačias talpyklas. (...) Vėliau pradedamas pačių suskystintų gamtinių dujų perpumpavimas“, - aiškino „Klaipėdos naftos“ vadovas.

Laivas-saugykla „Independence“ į Klaipėdą atplaukė pirmadienį, o laivas „Golar Seal“ su terminalo bandymams skirtomis „Statoil“ dujomis – antradienį.

Iš viso per metus į Klaipėdos uostą turėtų atplaukti 6-7 dujovežiai, kurie iš „Statoil“ per metus atgabens 540 mlrd. kubų dujų. jei dujų poreikis bus didesnis, Lietuva pirks jų iš kitų tiekėjų, su kuriais yra pasirašyta 12 neįpareigojančių sutarčių.

SGD terminalas veiklą pradės kitų metų sausį - pirmaisiais metais jo pajėgumai sieks apie 1 mlrd. kubų, vėliau - 4 mlrd. kubų.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (14)