Kaip rašoma išplatintame pranešime spaudai, planuojama, kad naujoji bendrovė bus įkurta Lietuvoje jau šiais metais ir SGD aprūpins laivus, mažuosius terminalus Baltijos jūroje ir sunkvežimiais tiektų kurą sausumos klientams.

„Tai yra labai svarbus įvykis Lietuvos energetikos sektoriuje, kuris padės „Litgas“ diversifikuoti veiklą tarptautinėje rinkoje, – sakė „Litgas“ vadovas Dominykas Tučkus. – Padidėjusios apimtys Klaipėdos terminale mažintų infrastruktūros išlaikymo kaštus Lietuvos ir kitų Baltijos šalių gamtinių dujų vartotojams, o Klaipėda taptų viena iš lyderių Baltijos jūroje kuriamoje SGD rinkoje“.

„Tikime, kad mažos apimties SGD rinka Baltijos jūroje turi potencialo tapti komerciškai patrauklia. Mūsų abiejų kompanijų kompetencijos naujajai bendrovei suteiks geras startines pozicijas sėkmingai plėstis šioje rinkoje ir prisidėtų prie švaresnio kuro naudojimo Baltijos regione. Savaime aišku, dar prieš priimant galutinį sprendimą investuoti, turės būti gauti visi atitinkami reguliavimo institucijų ir korporatyviniai patvirtinimai“, – sakė „Statoil“ SGD veiklos plėtros vadovas Geiras Heitmannas.

Skaičiuojama, kad mažos apimties SGD rinka iki 2020 metų išaugs iki 0,5-1 mlrd. kubinių metrų per metus.

Pasak pranešimo, bendra įmonė turėtų geras galimybes aprūpinti šią augančią rinką SGD dėl patogios logistikos struktūros: vienos trumpiausių tiekimo grandinių regione ir tiekimo lankstumo. Tikimasi, kad bendra įmonė tiekimą pradės jau 2017 metų paskutinį ketvirtį ar anksčiau.

Bendros įmonės veiklai yra būtinas SGD gabenimo laivas dujovežis. Siekiant, kad jis būtų patiektas tuo metu, kai bendrovė bus pasiruošusi pradėti veiklą bei gavusi reikalingus reguliatorių patvirtinimus, jau buvo inicijuotos diskusijos su SGD dujovežių tiekėjais.

Galimybė bendradarbiauti bendrai plėtojant nedidelės apimties dujų prekybą buvo numatyta 5 metų tiekimo sutartyje, kurią LITGAS ir „Statoil“ pasirašė 2014 metų rugpjūtį, pagal šią sutartį yra užtikrinama būtinojo gamtinių dujų kiekio tiekimas į Klaipėdos SGD terminalą.