K. Vyšniauskas. Nenuvertinkime „urodų ir jų kiaunių“ arba kas iš tikrųjų klausosi Jazzu?

 (585)
Kas nutinka, kai esi labiausiai pervertintas atlikėjas šalyje? Į koncertą bilietus nusipirkusius žmones išvadini „neišprususiais daunais“ ir „apsimyžusiomis kiaunėmis“, o save pradedi lyginti su pasaulinėmis žvaigždėmis. Nusileiskime ant žemės. Ir palikime ramybėje dauno sindromą turinčius vaikus.
Justė Arlauskaitė-Jazzu
© DELFI (R.Achmedovo nuotr.)

Dar nemačiusiems – Justės Arlauskaitės-Jazzu įrašas asmeniniame viešame „Facebook“ profilyje sekmadienio vakarą. Kalba netaisyta:

„Vakar buvo labai geras koncertas,kur buvo labai daug graziu zmoniu,aciu labai organizatoriam uz viska ir uz ispildyta nora dainuoti tikroje koncertu saleje. Taip,bilietas i musu koncerta kainuoja tiek pat kiek i pasauliniu zvaigzdziu koncerta-ir man atrodo ,kad mes to verti.Kaip ir sakiau vakar-zmones turi koncerto klausyt ,o ne triauskint cipsus ,kalbetis ir gert.Vakar koncertas buvo nu a lia kongresu rumuose.Ir is simtu zmoniu vistiek atsirado desimt urodu ,kurie jautesi labai svarbus ir del kuriu koncertas truko trumpiau. As be proto myliu musu klausytojus,as myliu zmones is esmes.Bet...Paskutini karta sakau: URODAI ,NEISPRUSE DAUNAI,NEIKIT MANES KLAUSYT,MAN NEREIKIA JUSU MORDU IR JUSU BABKIU,EIKIT GRAUZT SAVO CIPSUS I RAJONA IR VESKITES SAVO APSIMYZUSIAS KIAUNES I BERNELIU UZEIGA-MANO KONCERTAI JUM NE VIETA, AS JUSU NELAUKIU,O DAUNES KIAUNES ,KURIOS SEDI SU I PHONES IR POSTINA KOKIOS JOS GRAZIOS IR KAD YRA KUL BUTI MANO KONCERTE-EIKIT N... KARTU SU SU SAVO URODAIS.JUS NEGRAZIOS. TIE 10 ZMONIU -JUS NEGRAZUS.NEIKIT I MANO KONCERTUS.PRASAU. tai tiek. as kuriu pasauliui ir gerbiu visus tuos ,kurie gerbia mane ir mano kuryba.Myliu jusu sirdis ir ausis,jusu sielas.O visi kiti galit eiti ...jau pasakiau kur“

Šitai yra oho. Pasidariau ekrano nuotrauką ateities kartoms – jiems tokių dalykų matyti nebeteks, jei jau tikime teorija, kad „su laiku viskas gerėja“ (spoiler alert: iš tikro negerėja, nebent ką nors dėl to darome).

Karolis Vyšniauskas (M. Jovaišaitės nuotr.)
Karolis Vyšniauskas (M. Jovaišaitės nuotr.)

Jazzu yra modernios Lietuvos pop kultūros fenomenas. Atlikėja, kuri sugebėjo visus apgauti, kad jos, kartu su prodiuseriu Leonu Somovu kuriama muzika yra įdomi ir vakarietiška. Taip, jų rūbai šiuolaikiški, fotosesijos tvarkingos, o 80-ųjų stilistiką menantys sintezatoriai dabar yra madingi nostalgija gyvenančiose britų ar amerikiečių scenose. Tai jiems leidžia gauti daugiausia statulėlių save svarbiausiais įvardinančiais muzikos apdovanojimuose Lietuvoje, o už įėjimą į koncertą prašyti 140 Lt – DELFI žiniomis, tiek kainavo bilietas į atlikėjų pasirodymą Londone, po kurio Jazzu šį „Facebook“ įrašą ir paskelbė.

O dabar paklausykime muzikos ir įvertinkime objektyviai. Leonas Somovas yra gerų idėjų turintis prodiuseris, bet retai jas išvystantis iki vakarietiško standarto. Absoliuti dauguma jųdviejų dainų yra nuobodžios ir klausytojo niekur nevedančios (gal dėl to žmonės koncerto metu ir valgo čipsus?), tik rimtais veidais atliktos. Laiku, kai kasdien galime rinktis iš kalno naujos muzikos, pasaulio prodiuseriai stengiasi sukurti kažką, kas būtų originalu ir viliasi, kad publika atkreips dėmesį. Tuo metu „Leon Somov & Jazzu“ sukuria pusfabrikatį, kurį pateikia kaip meno kūrinį.

Anksčiau sovietinės cenzūros, dabar nepriklausomo „padarykim pigiai, greitai ir daug“ šou verslo suformuota vietos publika tai ir priima kaip meno kūrinį. Nes jų, kaip klausytojų savivertė yra sumenkinta iki minimumo. Juos sužavi bet kas, jei tik skamba geriau už Žvagulį. „Na taip, užsienyje yra geresnių grupių, bet čia vis tiek jau nebe „Kelias į žvaigždes“, – sako jie. „Čia beveik „Morcheeba“!“, – prideda kas nors daugiau girdėjęs.

Žmonės, kai perkate naują „iPhone“, jūs norite jo tokio pat, kokį turi visas pasaulis. Nesakote: „Na taip, suprantu, kad nors atrodo kaip „Apple“, iš tikro tai čia kiniškas perdirbinys. Bet vis geriau už seną „Nokią“.“ Kodėl iš muzikos reikalaujate tiek mažai?

Ši nekritiška, televizijos ir žurnalų viršelių manipuliuojama auditorija ir yra tie žmonės, kurie surenka šimtus tūkstančių perklausų Jazzu dainoms „YouTube“ ir atiduoda pinigus už šių atlikėjų koncertą. Didelė dalis jų gyvena rajonuose ir valgo „Bernelių užeigoje“. Žmonės, kuriuos Justė vadina – nebekartosiu tų žodžių – ir yra tie, kurie jos dainų klausosi. Nes kiti turi per mažai laiko ir randa per daug vertingesnės muzikos, kad tai darytų.

Bet juk užsienyje Jazzu muzika yra gerai vertinama – štai ir Londone koncertuoja, ar ne? Vėl gi, grįžtame į realybę: ir Cicinas ten koncertuoja, ir grupė „Čilinam“. Londone gyvena per 40 tūkst. lietuvių. Jiems atlikėjai ir pasirodo. Tikras laimėjimas būtų šiame muzikos persisotinusiame mieste patraukti vietos klausytojų ir žiniasklaidos dėmesį. Kaip jiems tai sekasi? Į „Google“ paiešką įveskite „Jazzu, Leon Somov, London, Review“. Nieko neradote? Būtent.

Anksčiau savo „Facebook“ paskyroje Jazzu yra rašiusi, jog į tarptautinę muzikos rinką jai nepavyksta prasimušti todėl, kad gyvena Lietuvoje – šalyje, kuri yra muzikos provincija, kurioje dirbantys vadybininkai neturi reikiamų kontaktų. Tai tiesa tik iš dalies.

Net jei Lietuva būtų antra Islandija, masiškai eksportuojanti nacionalinę muziką, sunku įsivaizduoti žmogų, pavyzdžiui, Prancūzijoje, kuris Jazzu dainų klausytųsi ne tiriamaisiais tikslais. Kodėl jis turėtų tai daryti, kai tą patį žanrą tik daug įdomiau atlieka šimtai kitų dainininkių – Jessie Ware, „Bat for Lashes“, Emeli Sandé ir t.t.? Nebent dėl atlikėjos vardo – Jazzu skamba komiškai, panašiai, kaip muzikantas, nusprendęs pasivadinti „Rocky“ ar „Rappy“. Taip, „Metallicai“ pavyko išsisukti. Tačiau jie karjerą pradėjo 81-aisiais. Ir jie yra „Metallica“.

Visa tai nereiškia, kad Jazzu neturi teisės į pagarbą būdama scenoje. Visi turi. Jeigu publika koncerto metu tave žemina, tai yra baisu. Bet klausimas – kodėl būtent tokie žmonės į tavo koncertą ateina. Ir ar be tokių žmonių dėmesio Jazzu būtų tapusi tokia populiari, kokia tapo.

Pasiųsdama tuos žmones N..., Jazzu jų neatsikratys, priešingai. Ji perėjo į jų lygą. Nenustebkim, jei kitą kartą jie tyčia nusipirks bilietus į atlikėjos koncertą vien tam, kad padarytų ką nors blogesnio. Nes dabar yra padrąsinti ir jaučiasi svarbūs.

Negana to, kitiems klausytojams, tarp kurių yra ir daug paauglių, ji parodo, kad yra normalu kalbėti būtent taip: skirstant žmones į „gražius“ ir tuos, kurie „gyvena rajonuose“ – fanai Fabijoniškėse ploja. Kad yra tvarkoje chamiškai besielgiančius žmones vadinti daunais. Lietuvoje kasmet gimsta virš 20 vaikų, turinčių dauno sindromą. Tai yra baisi liga. Vakarietiška visuomenė yra ta, kuri šią ligą turinčius žmones bando integruoti. Jazzu yra vakarietiška atlikėja? Aha.

„Taip,bilietas i musu koncerta kainuoja tiek pat kiek i pasauliniu zvaigzdziu koncerta-ir man atrodo ,kad mes to verti.“ Jei kas nors sužinosite, apie kokį pasaulį ir jo žvaigždes kalbama – praneškite.

Pirmadienio rytą Jazzu „Facebook“ parašė atsiprašanti dauno sindromą turinčių žmonių, bet kitų žodžių neatsiimanti.

Daugiau naujienų – „Facebooke“.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Muzika

TLC paskutinio albumo išleidimą finansavo grupės gerbėjai visame pasaulyje

Popgrupė TLC pristato savo penktąjį ir paskutinį albumą, kurio gerbėjai sulauks jau birželio 30 dieną. Nors tai ir paskutinis kartas, kai grupė kartu įrašinėja naują medžiagą, narės Tionne "T-Boz" Watkins ir Rozonda "Chilli" Thomas teigia tiltų nedeginančios ir paliekančios galimybę bendradarbiauti ateityje.

Apie festivalį „Kilkim Žaibu“ BBC kurs dokumentinį filmą (3)

Nacionalinis britų transliuotojas BBC, kuriantis dokumentinių filmų seriją apie ekstremaliausius pasaulio festivalius, atkreipė savo dėmesį į Lietuvą ir nusprendė įamžinti lietuviškąjį senųjų tradicijų ir sunkiosios festivalį „Kilkim Žaibu“.

„Mėnuo Juodaragis“ pristato Lietuvos grupes: visi skirtingi, visi galingi

Savitos muzikos ir šiuolaikinės baltų kultūros festivalis „Mėnuo Juodaragis“ savo jubiliejinėje dvidešimtmečio programoje pristato Lietuvos scenos atstovus, kurių gausa, stilistinė įvairovė ir vasaros pabaigos trenksmui ruošiami išskirtiniai, niekur kitur neskambėję muzikiniai pasirodymai nustebins ne vieną festivalių lankytoją.

„Galapagai“ aušrą pasitikti kvies Cirko palapinėje

„Despotin Beat Club“ nariai tradiciškai okupuos festivalio „Galapagai“ Cirko sceną naktį iš liepos 28-osios į 29-ąją, ir ten surengs savo įspūdingą vakarėlį. Jo vinis – portugalas Branko. Taip pat prie pulto stos Vaiper, Dodo Mundo, DJ JM.

Vilnių sudrebinę amerikiečiai „Kings of Leon“ laiko pliurpalams negaišo (24)

Dažno praėjusio ar šio dešimtmečio jaunuolio grojaraštyje, greta didžiausių to laikotarpio žvaigždžių, aptiksime ir „Kings of Leon“ pavadinimą. Melomanų džiaugsmui, grupė šios vasaros viena iš turo stotelių pasirinko būtent Vilnių ir surengė tūkstančius žmonių sutraukusį pasirodymą, kuriame šėlo grupės gerbėjai iš visos Lietuvos ir kaimyninių šalių.
OKT teatras
W
HAMLETAS
2017 liepos 29 d. 21.30 val.
Režisieriaus Oskaro Koršunovo spektaklis „Vestuvės“, pastatytas atsispiriant nuo vokiečių klasiko Bertoldo Brechto pjesės, tapo vienu sėkmingiausių pastarojo laiko OKT/Vilniaus miesto teatro pastatymų. Jau per pirmąjį sezoną „Vestuvės“ parodytos rekordiškai daug – net 50 kartų. 51-asis kartas aktorių laukė Sankt Peterburge rengiamo festivalio „Raduga“ scenoje.
Oskaro Koršunovo teatro vasara: vestuvės Sankt Peterburge, laidotuvės Madride
2017 birželio 20 d.