Betgi, sakysite, po mūšio kardu nemojuojama. Žiūrovai ir vertinimo komisija taip nutarė, ir viskas. Gal ir taip, bet mąstyti, svarstyti ir ginti savo produktą, kaip sąžiningai tai daro Mia, šį kartą galima, nes yra dėl ko.

Visų pirma apie televizijos žiūrovus. Atrankos pusfinalio metu jie tiesiog demonstratyviai rodė menką susidomėjimą, rekordiškai žemą aktyvumą. Ką reiškia tie 1429 balsai iš visos Lietuvos, skirti „geriausiai“ nacionalinės atrankos dainai? Matyt, žiūrovams kažkas nepatiko – nusibodo tas dėl nieko laidos vedėjų pumpuojamas didelis triukšmas ir reklamiškas susireikšminimas, pasirodė nepriimtina ir keista, tik atrankos organizatoriams suprantama iš dainininkų ir iš dainų sudaryta rinkimo maišalienė. O gal apskritai pojūčius klampino prastas nieko nereiškiančių dainų muilas.
Kazimieras Šiaulys

Sunku suprasti, kokia konjunktūra veikia vertinimo komisijos narius, kokios aplinkybės juos verčia iškreipti savo supratimą. Juk, atrodo, žiuri ložėje būna žmonių, kurie išmano popmuziką ir roką. Tačiau kai Rosita Čivilytė po dainos „This Time“ Vaidui Baumilai sušunka, kad ši daina esanti „pasmerkta sėkmei“ – nieko nebesuprantu. Patyrusi, turtingos išraiškos dainininkė giria banalią, vienodos intonacijos, vienodo tono ir vienodo ritmo dainelę. Originalumo – nė krislelio. Tokie kūrinėliai „Eurovizijoje“ vis rečiau pasirodo ir nieko nebepeša. Gal tik Kipras ar Malta su jais vis dar atvažiuodavo.

V. Baumila, nepasiduodamas Miai, medijose siūlo pasiklausyti britų grupės „Mumford and Sons“ dainą „I‘m On Fire“. Esą į nacionalinę atranką jo atsinešta daina „This Time“ esanti ne blogesnė, panašios kilmės ir taip pat madinga, kaip britų. Deja, pasiklausius tai, ką siūlo V. Baumila, galima pasakyti, kad bluegrass stiliaus dainos „I“m On Fire“ įspūdis – ne „This Time“ dainos naudai. Ten visai kas kita, ten žemiškai mąstanti muzika, akustinių instrumentų spalvos, realus žmogaus balsas – priešingybė tam, kas pas mus dažnai vadinama „popsu“.

Mia – didžioji šių metų „Eurovizijos“ dainų konkurso nacionalinės atrankos strategė. Manyčiau, ji pajuto (ir ne tik ji viena), kad vertinimo komisija į finalą stumte stumia Moniką Linkytę. Simpatiška mergaitė, tačiau kuo toliau, tuo labiau ėmė išsikvėpti. Kas jos globėjams beliko daryti? Sumanė sudaryti M. Linkytės ir V. Baumilos duetą. O tiedu iš džiaugsmo prie dainos „This Time“ dar ir bučinuką pridėjo.

Tada Mia, pasitelkusi instrumentinę merginų grupę „Night Life“, pusfinaliui parengė naują, išskirtinę, dainos „Dangerous“ versiją. Viskas, kas šioje atrankoje galėjo būti – buvo: nenuobodi daina, nemigdantis atlikimas, paveiki aranžuotė, patrauklus Miai padedančių merginų sceninis įvaizdis. Juk ne visada gali pamatyti gitaristes, grakščiai judančias su aukštakulniais!

Mia pasirodė su šioje atrankoje geriausia jai būdinga balso ekspresija ir artistiškumu. Atrodo, kad jos nuoširdumo raiška neišsemiama, o muzikiniu profesionalumu taip pat galima visiškai pasitikėti. Tačiau staiga vėl išdygsta vertinimo komisijos narys! Zilnys rimtu veidu priekaištauja, kodėl merginos groja gyvai, nes „Eurovizijoje“ gyvai groti neleidžia, turįs būti įrašas. Ak, Viešpatėliau, galvoju. Juk dar yra laiko, ims tą akompanimentą ir įrašys, ir nusiveš. Svarbiausia neviršyti „Eurovizijoje“ nustatyto pasirodančios atlikėjų grupės skaičiaus.

Taigi siūlyčiau finaliniame atrankos koncerte žiūrovų ir komisijos vertinimui pateikti dvi dainas: „This Time“, kurią atliktų M. Linkytės ir V. Baumilos duetas ir naują „Dangerous“ versiją, atliekamą Mios ir grupės „Night Life“. Juk praėjusį kartą tyčia ar netyčia buvo surėdyta, kad Mios pasirodymas būtų paskutinis ir greitai augantys jos dainai palankių žiūrovų balsai niekaip nebegalėtų pasivyti ir pralenkti pirmąją vietą laimėjusios dainos balsus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją