„Visai nebloga ir garbinga pamaina Jovitai Vaškevičiūtei, - juokiasi VCO meno vadovė Dalia Ibelhauptaitė, - Operos pasaulyje įprasta, kad vienus solistus pakeičia kiti. Nesame etatinis, repertuarinis teatras, todėl praktiškai neįmanoma susiderinti pasirodymo datų taip, kad visi pirmoje premjeroje dainavę atlikėjai susitiktų ir po kelių mėnesių.

Labai džiaugiamės, kad puikiai Azučenos vaidmenį atlikusi J. Vaškevičiūtė yra vertinama ir tarptautiniu mastu. Šiuo metu ji yra Ispanijoje, Sevilijoje, kur ruošia Pasqualitos vaidmenį J. Adamso operoje „Doctor Atomic“. Tai – įdomi, Lietuvoje niekada neatlikta muzikinė medžiaga, todėl Jovita turi puikią galimybę plėsti savo talento horizontus.

Na o mūsų pagrindinis uždavinys buvo Azučenos vaidmeniui rasti kaip įmanoma aukštesnės muzikinės klasės solistę. Labai apsidžiaugėme, kai pavyko įtikinti Mzią Nioradzę atvažiuoti į Vilnių. Ji turi ilgamečius, tamprius ryšius su Metropoliteno opera. Ir dabar į Vilnių iš Niujorko ji atvažiuos po P. Čaikovskio „Jolantos“ premjeros. Neabejojama, kad Metropolitenas yra operos solistų Olimpas, todėl Vilnius City Opera trupei dirbti su aukštai įvertintu menininku yra didelė garbė, o Lietuvos žiūrovui – puiki dovana.“

M. Nioradze studijavo Tbilisio konservatorijoje, vėliau baigė studijas Osimo muzikos akademijoje Italijoje. Ji dalyvavo ir pateko į finalus tarptautiniuose Elenos Obrascovos ir Rimskio – Korsakovo vardo konkursuose Sankt Peterburge bei Belvedere Hans Gabor Vienoje.

Nuo 1996 metų solistė – kviestinė Marinskio teatro viešnia Sankt Peterburge, čia yra sukūrusi visus pagrindinius mecosoprano vaidmenis Verdžio operose bei pagrindinę – Karmen – rolę. Vėliau sekė tokios scenos kaip Nacionalinė opera Paryžiuje, Hiustono didžioji opera, San Francisko opera, Liono ir Marselio operos teatrai bei daugelis kitų.

Pirmąjį kartą M. Nioradze debiutavo Metropolitene operose „Karas ir taika“ bei „Rigoletas“, vėliau sekė „Aida“ bei ypatinga sėkmė „Kaukių baliuje“. Be G. Verdi repertuaro, solistė yra itin vertinama už Dalilos partiją „Samsone ir Daliloje“, – vienas ryškiausių jos pasirodymų šiame vaidmenyje vyko Sankt Peterburge, diriguojant maestro Valerijui Gergijevui. Jie bendradarbiavo ir Amsterdame 2005 m. vykusiame Verdi „Requiem“ įraše, tapusiame didžiule Amsterdamo televizijos sėkme.

Azučenos partija – viena iš solistės vizitinių kortelių. Ją M. Nioradze jau yra atlikusi Bolonijoje ir Modenoje (Italija), Marselyje, Tulone, Massy, Avinjone (Prancūzija). 2007 metais Orange festivalyje Lozanoje (Šveicarija), Manriko partiją atliekant žymiajam Roberto Alagna, buvo daromas „Trubadūro“ įrašas, o 2010 kito „Ttrubadūro“ filmavimo metu jos partneriu Parmos (Italija) scenoje tapo Marcelo Alvarezas.

M. Nioradzės sėkmę žymi ne tik vardai ir pavardės, gerbėjų dėmesys, bet ir kritikų įvertinimai: „Operos esminis vaidmuo – čigonė Azučena, kurios partiją aksominio jautrumo balsu atliko mecosopranas iš Gruzijos Mzia Nioradze. Klausydamas „Stride la vampa“, aistros jos balse nesumaišysi su niekuo kitu, o arijos „Ai nostri monti“ metu žavi tikro sapno atmosfera ir puiki atlikimo kokybė.“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją