Vienas žymiausių Europos teatro grandų, italų režisierius-novatorius Romeo Castellucci jau trečią kartą Lietuvos publikai pristatys įvairių žymiausių Europos teatro festivalių žiūrovams pažįstamą spektaklį „Apie Dievo Sūnaus veido koncepciją“.
Romeo Castellucci (You Wei Chen nuotr.)

Spalio 6,7 dienomis Vilniuje, Nacionaliniame dramos teatre vienų mylimas, kitų nekenčiamas, bet abejingų nepaliekantis režisierius ne tik pristatys radikaliųjų katalikų „mišiomis išmatoms“ tituluojamą spektaklį, bet ir susitiks gyvam pokalbiui su žiūrovais.

- Prancūzijoje rodomas spektaklis, kurį pristatysite ir „Sirenų“ publikai buvo nutrauktas ant scenos lipančių protestuotojų. Viena iš išsakytų nuomonių buvo tokia, jog visas šiuolaikinis menas yra krikščionybės fobijos išraiška. Kaip galėtumėte tai pakomentuoti?

- Žmonės, kurie gali taip teigti yra tie, kuriems kultūra visuomet bus pavojinga. Kultūrai reikalingas mąstymas, ji mums suteikia minčių laisvę, kuri mums leidžia peržengti ribas, gyventi ir matyti toliau, nei leidžia dogmos. Tie žmonės to daryti akivaizdžiai negali, todėl vadina tai šėtoniškais darbais. Jiems apskritai visi artistai turėtų atrodyti satanistais. Tikrai.

- Pagrindine scenografijos detale tampa Jėzaus Kristaus portretas, tapytas italų renesanso dailininko Antonello da Messinos. Ar šiame spektaklyje yra gausu religinių nuorodų?

- Mes žiūrime į Kristaus portretą, bet iš esmės juk tai yra tiesiog vyro portretas, jame nėra likę nė vieno krikščioniško ženklo, simbolikos, kas yra pas Messiną. Mes žinome, kad jie yra Messinos paveiksle. Bet dabar tai yra vyro veidas. Mes sakome „Jėzaus“ vien dėl to, kad žinome, kaip atrodo visa likusi paveikslo dalis. Tokių religinių detalių spektaklyje yra daug.

- Kaip atsirenkate aktorius savo spektakliams?

- Kartais fundamentaliu keliu atrasti tinkamą žmogų man gali tapti paties kūno formos. Taip, pats fizinis kūnas gali būti svarbiausiu ieškant ir renkantis. Žinoma, viskas priklauso nuo dramaturgijos, kuri yra svarbiausia mano disciplina: visi sprendimai remiasi tik ja, priklauso tik nuo jos.

- Kaip manote kada teatras yra įdomesnis, kai jį kuria ar kai jį stebi ypatingi žmonės?

- Na, man teatras visų pirma yra dviejų pusių susitikimas. Ypatingas susitikimas. Aš labai tikiu, pasitikiu, ir tikiuosi žiūrovo dalyvavimo, įsitraukimo, laukiu jo kūrybos indėlio. To visuomet reikia. Juk teatras tai nėra objektų paroda. Tai susitikimas, kurio metu mes turime susikurti sau erdvę, kurioje ieškosime tiesos, kelio. Mes kuriame aplinkui objektus, toje laisvoje, sakykime išnaudoti tinkamoje, erdvėje. Mes (kūrėjai) ties tuo dirbame ilgai, ieškome, o žiūrovo kelionės momentas yra žymiai trumpesnis. Jis pats pasirenka, formuoja ir suformuluoja tai, ką pamato. Dėl to manau, kad teatras yra visų pirma dviejų pusių susitikimas, ir iš jų abiejų reikia tikėtis daug naujo ir ypatingo, tam, kad tas kelias būtų nueitas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dievo žodį turėtų girdėti visi – Lvove mišios yra laikomos ir gestų kalba (1)

Daugumai kurčiųjų ar silpnai girdinčiųjų pamaldos vyksta spengiančioje tyloje. Dvasininkas iš...

Aktorė N. Varnelytė: kadaise teko išprašyti draugę iš namų...

Profesionalus komedijos teatras „Domino“ pristato karščiausią rudens sezono naujieną –...

Buvusiame žiemgalių kariniame centre Tervetėje - tvirtovės šturmas

Latvijos Tervetės gyvenvietėje vyko didžiausia šalyje atkuriamosios istorijos šventė.

Užutrakyje nuskambės tikra muzikos retenybė

Nauja – tai pamiršta sena. Tačiau šis naujumas gali tapti ne tik malonia staigmena, priminimu,...

Žinomi fotomenininkai ir vėl susivienys bendram tikslui (2)

Aštuntus metus iš eilės uostamiestyje pristatomo fotografijos projekto „KITI“ pagrindinis...

Top naujienos

Ispanijoje įvykdyta dar viena ataka: nušauti penki teroristai, vilkėję mirtininkų liemenes sužeisti septyni žmonės (147)

Ispanijos pajūrio kurorte Kambrilse penktadienį paryčiais automobiliui „Audi“ įsirėžus į...

Antiglobalizmas – naujasis kvailių socializmas (43)

Remiantis nusistovėjusia ekonomikos teorija, globalizacija „pakelia visas valtis“ ir turi...

Orai: po tikros karščio bangos vėl teks ieškotis megztinio (16)

Vasara tempo nemažina ir jau artimiausiomis dienomis vėl sulauksime tikros karščio bangos: oras...

Lėktuvnešio apsauga kelia abejonių: ant jo nutūpęs dronas liko nepagautas (28)

„HMS Queen Elizabeth“ lėktuvnešis – naujas, modernus ir didelis Jungtinės Karalystės...

Apklausa: konservatoriai jau lenkia valstiečius

Opoziciniai konservatoriai pagal populiarumą aplenkė valdančiąją Lietuvos valstiečių ir...

Įtampa Vokietijoje auga: prieš rinkimus – spaudimas automobilių gamintojams (3)

Vokietijos pastangos atsitiesti po vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo gali labai greitai virsti...

Vilniaus oro uoste po rekonstrukcijos nusileido pirmasis keleivinis lėktuvos (9)

Vilniaus oro uoste po daugiau nei mėnesį trukusios kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos...

Teroristinis išpuolis Barselonoje: 13 žmonių žuvo, apie 100 sužeisti sunkvežimiui taranavus minią atnaujinta 6:54 (805)

Turistų pamėgto Ramblos rajono pagrindinėje gatvėje Barselonoje, į žmonių minią įvažiavo...

Siūlo iššūkį: 30 dienų be cukraus ar kavos ką galima pasiekti (52)

30 dienų be cukr aus, miltų ar kav os. 30 dienų iš eilės nueiti po 8 tūkst. žingsnių ar...