Lietuvių kilmės menininko L. Ray parodos „Begalinis paveikslas“ ekspoziciją sudaro beveik šimtas viena su kita sujungtų drobių – tarsi vienas begalinis paveikslas iš, regis, tarpusavyje visiškai nesusijusių fragmentų. Pradėti šį projektą menininką įkvėpė noras atsisakyti tradicinio kvadratinio ar stačiakampio paveikslo formato ir vidinis poreikis kurti didelius darbus.

„Visada norėjau tapyti didelius darbus. Dideli spalvos plotai turi nenusakomos emocinės jėgos“, – savo pasirinkimą argumentavo L. Ray. Tačiau didelio formato drobės netilpo į menininko dirbtuvę, todėl jis rado kitą išeitį – tapyti drobę po drobės tarsi dienoraštį. „Tai bus potencialiai begalinis darbas, su natūralia pabaiga, pauzėmis, be iš anksto numatytos struktūros ar siužeto“, – sako L. Ray.

Paveikslo siužetus menininkas randa ir realiame gyvenime, ir sapnuose, ir prisiminimuose. „Jame yra realių žmonių portretų, išgalvotų personažų, klasikinių paveikslų interpretacijų ar improvizacijų jų tema. Yra tikrų ir išgalvotų peizažų, tarp jų – Vilniaus ir Klaipėdos fragmentų, šunų, katinų, lėktuvų, medžių, krūmų, žolės, vandens, besileidžiančios saulės atspindžių. Yra ir abstrakčių spalvų dėmių, kurios man ne mažiau svarbios. Tekstų, nukopijuotų iš seniai pamestos užrašų knygutės, ir kitų dalykų, kuriuos mėgstu ar kurie tiesiog šovė į galvą“, – vardija L. Ray.

Analizuodama Leo Ray kūrybą, menotyrininkė Hilit Blum pabrėžia neįprastą tapybos tradicijai dvasinę laisvę ir tapybinės ritmikos svarbą: „Šis kūrinys kategoriškai atsisako būti priskirtas kokiam nors apibrėžtam, aiškiam žanrui. Tai drąsus tapybinis koliažas, savo charakteriu ir stiliais besiremiantis į visą tapybos istoriją. Drobės sujungiamos arba siužeto, arba kompozicijos pagrindu“, – teigia menotyrininkė Hilit Blum.

L. Ray gimė 1950 m. Vilniuje, baigė Vilniaus universitetą ir Lietuvos dailės institutą. Nuo 1991 m. gyvena Tel Avive. Šiuo metu menininkas ne tik kuria tapybos ir grafikos darbus, bet ir dėsto tapybą bei kaligrafiją meno kolegijoje CAN (New Artists' Collegium CAN) ir meno mokykloje BASIS.

L. Ray yra surengęs apie 25 personalines parodas Lietuvoje ir Izraelyje, dalyvavo daugelyje grupinių parodų Europos šalyse (Prancūzijoje, Vokietijoje, Austrijoje, Švedijoje ir kt.), Japonijoje ir JAV. Menininkas yra pelnęs Lietuvos medalių meno trienalės žiuri prizą (1987), Buchman-Heyman fondo prizą už tapybą (1998), Mažosios grafikos salono žiuri 1-ąjį prizą Baja Marė, Rumunijoje (2000).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją