Kultūros parko rubrika „Teatro užkulisiai“ lankosi gastroliuojančiuose Panevėžio Juozo Miltinio dramos teatro užkulisiuose. Prieš metus savo gyvavimo 70–metį pažymėjęs panevėžiečių teatro kolektyvas, dar gruodį savo gerbėjams pristatė dviejų veiksmų spektaklį pagal rusų klasiko Nikolajaus Gogolio pjesę „Vedybos“, su kuriuo užsuko ir į Lietuvos nacionalinį dramos teatrą (LNDT).
Spektaklio "Vedybos" užkulisiai
© DELFI / Tomas Vinickas

Pirmą kartą DELFI žvalgėsi po gastrolėse dalyvaujančio teatro užkulisius, kur netrūko savotiškai žavingo chaoso ne tik persirengimo ar grimo kambariuose, bet ir „paskutinės minutės“ repeticijoje.

Šį kartą režisieriaus Rolando Augustino A. subrendęs ir draugiškas aktorių kolektyvas į Vilnių atvyko be vadovo, tačiau pastarojo darbus kruopščiai atliko jo asistentas bei aktorius Gintautas Žiogas.

Į gastroles susiruošusiam teatrui teko atlikti begalę pasiruošimo darbų, kurie užtruko net kelias savaites. Taupant brangų laiką, Panevėžio J. Miltinio dramos teatro 12-os žmonių techninis personalas bei dekoracijos į Vilnių specialiai tam skirtu furgonu atkeliavo jau spektaklio išvakarėse. Nuo pat ankstyvo ryto LNDT vyko intensyvūs pasiruošimo darbai, buvo dėliojamos bei tvirtinamos dekoracijos, reguliuojamas garsas bei scenos apšvietimas.

Kaip ir daugelyje teatrų, dauguma kostiumų bei spektaklio rekvizitų buvo sutalpinta į tam skirtas specialias dėžes, kurios buvo kruopščiai sužymėtos, kad niekas nepasimestų. Šių rekvizitinių dėžių ilgą tarnavimą teatrui patvirtina akimi puikiai matomi įvairūs įlinkimai bei rėžiai.

Spektaklyje „Vedybos“ vaidina 17 patyrusių aktorių. Šie į Vilnių atvyko tos dienos rytą, kai turėjo vykti pats spektaklis. Drauge su jais atvyko ir dvi grimuotojos.

Nors aktoriai tvirtino, jog gastrolės jiems labai patinka, bet kartu pripažino, kad jaudulys vis dėlto didesnis, nei vaidinant tarp savų teatro sienų.

Likus vos porai valandų iki spektaklio pradžios DELFI į šio besisvečiuojančio teatro užkulisius įnešė dar daugiau sumaišties, mėgindami foto ir video objektyvais užfiksuoti paskutinius pasiruošimo darbus. Vieni aktoriai repetavo atskiras scenas, kiti bėgo grimuotis, o kas ieškojo sceninių kostiumų. Buvo ir tokių, kurie bandė suskaičiuoti reikiamus žingsnius scenoje, nes pasirodo, jog LNDT scena yra kur kas didesnė, nei Panevėžyje.

Grimas šiame spektaklyje, anot grimerių, nėra sudėtingas, bet gastrolėse viskas turi vykti greitai ir sistemingai, todėl darbo užtenka ir joms.

G. Žiogas teigė, jog nepaisant chaotiško vaizdo užkulisiuose, kiekvienas aktorius bei techninis darbuotojas žino savo pareigas. Nuolatinis lankstymas po užkulisius, anot vyro, natūralus reiškinys, nes atvykus į svetimą teatro sceną dažnai pritrūksta laiko susigyventi su nauja aplinka per tokį trumpą laiką. „Visi žino, ką jie turi daryti, tik kaip visuomet - pritrūksta laiko. Tokio chaoso namie nebūna“, - teigia J. Miltinio dramos teatro aktorius ir režisieriaus asistentas.
Užkulisiuose pakalbiname ir vieną jaunosios kartos aktorių Marių Cemnicką, kuris pripažįsta, jog gastrolės yra gana sudėtinga ir daug jėgų reikalaujanti išvyka.

„Jaučiasi didelis nuovargis, nes kol tu sulauki spektaklio, kiek prasėdi, dar kelionė, todėl nuovargis yra. Pergyveni, nes tai yra gastrolės ir viskas kažkiek kitaip, nes namie atvažiuoji ir jau yra viskas paruošta, todėl ir tu nepergyveni, o čia nežinai, ar bus ir kaip bus daiktai sudėti“, - savo emocijomis prieš pat spektaklį dalinosi aktorius M. Cemnickas.

Nepaisant nuovargio, aktoriai tikino, kad galimybė savo darbą parodyti ir kitų miestų žiūrovams - juos džiugina, nes tai verčia tobulėti. G. Žiogas teigė, kad nepaisant visko, gerai suvaidinti aktoriai stengiasi tiek namuose, tiek ir gastrolėse. Kritikos, anot režisieriaus asistento, šis teatras nebijo nei namuose, nei gastrolėse, netgi priešingai: „Visi žiūrovai yra teisūs, jei patiks - jis bus teisus, ne – taip pat bus teisus“, - šypsodamasis kalbėjo G. Žiogas.

Didžiojo rusų klasiko pjesė „Vedybos“, kaip ir visas jo gyvenimas – apipinta paslaptimis ir metaforomis. Todėl kiekviena spektaklio detalė, kostiumai, herojų charakteriai, jų tarpusavio santykiai leidžia pačiam žiūrovui atversti mistikos ir juoko nuspalvintą N. Gogolio kūrybą.

Dviejų dalių spektaklio veiksmas vyksta cerkvėje ir pagrindinio herojaus Podkoliosino namuose. Šis vyras yra peršamas su brandaus amžiaus moteriške Agafija, kuri priešingai nei Podkoliosinas, kuris paniškai bijo vedybų, nepraranda vilties ištekėti.

Nors spektaklis galėtų būti priskiriamas realistinei – buitinei komedijai, bet pjesės autorius pats diktuoja šio kūrinio sampratą, tai – „visiškai neįtikėtinas dviejų veiksmų įvykis“.

Spektaklio scenografiją sukūrė Auksinio scenos kryžiaus laureatė Kotryna Daujotaitė. Kviestinis šviesų dailininkas, „Teatro Meno fortas“ direktorius Audrius Jankauskas sukūrė magišką spektaklio apšvietimą.

Spektaklyje vaidina išskirtiniai Juozo Miltinio dramos teatro aktoriai ir dvi kviestinės aktorės. Tai puikus benefisas mįslingiausiam N.Gogoliui ir jo genialiai kūrybai. Vaidina: R. Teresas, I.Paliulytė, V.Fijalkauskas, A.Kėleris, A.Paulavičius, M.Cemnickas, L.Martinonytė, J.Čepulis, I.Vasiulytė, E.Matulaitė, J.Tamošiūnas, M.Alseikaitė, I.Talušytė, D.Rajunčius, G.Žiogas, A.Vaišnys, J.Skukauskaitė.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Raudondvario dvaras virto muzikų rezidencija

Visą savaitę Raudondvario dvare reziduos 8 kompozitoriai ir 6 akordeonistai iš Malaizijos, Kinijos,...

„Sostinės dienų" naujovė – renginiai netikėtoje ir vis labiau atrandamoje Vilniaus erdvėje

Didžiausia staigmena, jog šiemet ši erdvė nusidrieks vienoje patraukliausių miesto teritorijų...

Apie lietuvišką teatrą ir jo jaunatį „Sirenose"

Rugsėjo ir spalio sandūroje sostinei tradiciškai pagyvėjus nuo Vilniaus tarptautinio teatro...

„Purpurinis vakaras“ aidėjo netikėtais duetais ir lietumi (3)

Vladas Bagdonas ir Kristina Kazlauskaitė , Gediminas Storpirštis ir Raminta Naujanytė Bjelle,...

Devintasis teatro „Kitas kampas" sezonas kviečia improvizacijos pagalba keisti gyvenimą (2)

Šį rudenį devintąjį sezoną pradedantis vienintelis Lietuvoje profesionalus improvizacijos...

Top naujienos

Traukinys Maskva-Vladivostokas: lietuviai juo vyko, tikėdamiesi nuotykių ir problemų (47)

Šią vasarą aš – Tadas, ir mano brolis Mantas, atostogoms nusprendėme pasirinkti kiek...

Sezoninį darbą pasirinko dėl neįprastos priežasties: šis įdarbinimas buvo pats svarbiausias (7)

Dauguma jaunuolių sezoninį darbą renkasi dėl paprastų priežasčių, vieni nori užsidirbti...

Eksperimentas: 7 absoliutaus pritarimo vyrui dienos (9)

Kas bus, jei ištisą savaitę pamėginsime pritarti bet kokiam vyro sprendimui? Eksperimentas, kurį...

Tris kartus už nuosavus tvirtesni dantys – per parą (18)

„ Dantys per vieną valandą – dantys vienai valandai“, – anksčiau ironizuodavo...

Rusijos propagandos gniaužtuose atsidūrusios šalies atstovė: žmonės mąsto, emigruoti ar dar palaukti (248)

Jauna moteris, buvusi kandidatė Moldovos prezidento rinkimuose Maia Sandu yra pasiryžusi...

Žvaigždžių gretos byra: Europos čempionatas – be būrio elitinių žaidėjų (8)

Savaitgalį vos per 24 valandas iš Europos krepšinio čempionato žaidėjų sąrašo buvo...

Į susišaudymo Vilniuje sūkurį pateko ir S. Stavickis-Stano (88)

Pirmadienio vakarą Vilniuje , Antakalnio gatvėje, aidėjo šūviai. Policijos duomenimis, tarp...

Vilniuje esančioje Antakalnio gatvėje aidėjo šūviai papildyta 20.44 (75)

Šiandien Vilniuje aidėjo šūviai. Antakalnio gatvėje esančioje kavinėje tarp susipykusių...

Vilniaus viešnamiuose – meilės pažinčių svetainėse ieškančios užsienietės (48)

Iš jaunų merginų prostitucijos pralobti užsigeidę sutuoktiniai nutarė eiti lengviausiu keliu –...

Duonos gamintojai pasišovė išsaugoti lietuviškos ruginės duonos tradicijas (19)

Lietuva nuo seno visame pasaulyje garsėja ruginės duonos gamybos tradicijomis. Vis dėlto...