Studentės Agatė Gurskytė, Olesia Kazoit ir Simona Sarapaitė kartu su klubo „IndyDance‘sing“ šokėjais ir choreografe Indre Pivoraite sukūrė meninę socialinę reklamą apie įvykius Ukrainoje, skirdamos jį mūsų 1991 metų sausio 13-osios kovai už laisvę Lietuvoje atminti ir pagerbti.

„Į tuščią angarą įžengia dvi šokėjų grupės. Juos jungia bendra mintis – šokis. Tai jų gyvenimas, jų kasdienybė, jų tikėjimas. Tačiau tarp dviejų žmonių įvyksta konfliktas. Kumščiuose jie laiko stipriai sugniaužtus teptukus. Jie atsineša chaosą. Jų ginklas tiršti geltonos ir mėlynos spalvos dažai, kuriuos sviedžia į savo priešininką tarsi ženklą, tačiau jie paliečia ir kitus, dar vis šokančius žmones. Tai priverčia juos kovoti ir gintis paimant į rankas teptukus. Dažai, kaip virusas, kuris pasklinda visur. Šokio nebelieka,“ - vaizdo klipo idėją aiškina studentės.

Anot jų, vaizdo klipe šokių aikštelė pavirsta tikru kovos lauku, kurį netrukus užpildo šokėjai nešini raudonais dažais. Raudona spalva užlieja geltonos ir mėlynos likučius, taip įtraukdama visus.

„Likti švariu tampa nebeįmanoma. Laisvės troškimas ir vienybė tampa pagrindine varomąja jėga. Nelieka jėgų ir laiko mąstyti, nes vienintelė užvaldžiusi mintis – „Tu arba Tave“. Jų gyvenimas, jų kasdienybė ir šokis – jau tik praeitis... Ar Tu išdrįsi ne tik jausti, bet ir būti?“ - retoriškai klausia idėjos autorės.

Merginos atkreipia dėmesį, kad visas konfliktas prasideda nuo dviejų pusių, tačiau baigiasi visu pasauliu.

„Vaikas, kuris nuo pat pradžių tik stebėjo jų šokį, gyvenimą, galiausiai yra nuo galvos iki kojų apliejamas visomis spalvomis. Vaiko pozicija yra kiekvieno iš mūsų pozicija. Jis tame nedalyvavo, tačiau tapo įvykio dalimi, to pats net nesitikėdamas. Vienintelis klausimas – KODĖL? Tai pamatinis klausimas, į kurį atsakymai yra subjektyvūs, bet tik nuoširdžiai atsakęs kiekvienas sau, gali kažką pakeisti,“ - teigia studentės.

Anot jų, tai problema ir neatsakyti klausimai, kurie skirti kiekvienam iš mūsų.

„Tai socialinė reklama, kuri įvardija didžiausią visų laikų problemą – kovą už laisvę. Mes norime ten būti ir šia idėja esame arčiau to, apie ką skelbia visa žiniasklaida, kiekvienas tai mato, jaučia, girdi, tačiau nieko nedaro,“ - sako socialinės reklamos autorės.

Studentės savo socialinę reklamą į viešumą ne atsitiktinai paleido sausio 13-ąją.

„Šia reklama norime pagerbti ir prisiminti tuos, kurie kovojo už laisvę ir visus tuos, kurie kovoja dabar. Palaikymas jiems yra labai svarbus. Esame jauna karta, kuri to neišgyveno, tačiau norime prisidėti prie palaikančiųjų ir garsiai pasakyti, jog mums tai taip pat rūpi,“ – sako socialinį klipą sukūrusios studentės.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (51)