A. Jankevičius yra gerai žinomas Kauno teatro gerbėjams. Jo spektakliai „Gentis“ pagal Ievos Simonaitytės romaną „Aukštujų Šimonių likimas“, „Akmenų pelenai“ pagal Daniel Danis pjesę, netradicinio formato spektaklis „Maištas“ Nacionaliniame Kauno dramos teatre ir spektaklis pagal Ivano Vyrypajevo pjesę „DreamWorks“, sukurtas bendradarbiaujant VDU bei Kauno miesto kameriniam teatrui, sudomino ir patraukė Kauno teatro mylėtojus.

„Bad Rabbits“ nariai juokauja, jog yra sezoniniai kūrėjai, šiltuoju metų laiku užsiimantys gatvės teatru, o atšalus – grįžtantys po stogu. Ir iš tiesų, sindikatas turbūt geriau žinomas kaip politiškai ir socialiai šmaikščių gatvės teatro spektaklių sumanytojas.

Su spektakliais „Demokratijos gimimas ir mirtis“ ir „Tomorrow belongs to me“ jau dešimt kartų aplankyta Slovėnija, kur sindikatas turi kūrybinių partnerių, taip pat Austrija, Ispanija bei Estija. Šią vasarą Slovėnijos Kamniko mieste „Bad Rabbits“ rengiasi bendro kultūros ir meno inkubatoriaus atidarymui. Žinoma, sindikatas neapleidžia ir Lietuvos miestų gatvių bei skersgatvių.

Idėją sukurti spektaklį-liudijimą inspiravo keletas faktorių. Pirma, apleistame pastate rastas berniuko Tomo Lašo sąsiuvinis, tekstais, piešiniais ir iškarpomis pildytas dienoraštis. Tomas Lašas mėgino gyventi pagal Samurajaus kodeksą. Šis radinys tapo tramplynu apmąstymams: kas yra jaunas žmogus esamojo laiko kontekste, kai sąlyginio komforto ir abejingumo grimasos siūlyte siūlo pasirinkti sotaus ir inertiško „europiečio“ kelią. Arba priešingai – tapti dėl sėkmės pamišusiu zombiu? Kas nutinka, kai jauną žmogų ima kamuoti prasmės ilgesys?

Spektaklio „Samurajaus knyga“ atsiradimą taip pat lėmė sindikato „Bad Rabbits“ siekis ieškoti kitokių dialogo su publika formų. Iki šio vienu esminių komunikavimo su žiūrovais principų buvo interaktyvumas. Vis dėlto šįkart sindikato nariai nusprendė kurti visiškai kitaip: jų tikslu tapo ne žaidimas, o istorija, konkrečiai – liudijimas.

Taigi, kas yra Tomas Lašas? Ką apie jį ir šeimininkus mano jo tėvai? Ar gali veikti Samurajaus kodekso taisyklės XXI amžiaus Europoje? Ir kaip apkūni mergaitė Jovita Valytė gali tapti tėvynės simboliu?

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją