Programos „Aš esu hibridas“ filmai – tikros, bet neįvykusios istorijos

Praėjusiais metais „Kino pavasaryje“ sėkmingai startavusi nauja filmų programa „Aš esu hibridas“ ir šiemet papildys festivalį. Programoje – net septynios unikalios hibridinės juostos, skirtingos dokumentikos ir fikcijos jungtys, kviečiančios iš naujo permąstyti kino ir tikrovės santykį.
Kadras iš filmo "Dangus dreba, žemė bijo, o dvi akys - ne seserys"
© "Kino pavasario" nuotr.

Antrą kartą sudarytos festivalio programos tikslas – pristatyti naujausius ir įdomiausius, vienoje kino formoje neišsitenkančius filmus. Hibridiniai filmai jungia dokumentinio ir vaidybinio kino rūšis, pasitelkdami skirtingas taktikas: keisdami įprastus stilius, neapibrėždami, kas yra tikra, o kas – išgalvota. Kiekvienas šios programos filmas savitai varijuoja vaidybinio ir dokumentinio kino ribose, sukurdamas unikalią hibridinio kino apibrėžtį.

„Mums pasirodė svarbu sudaryti programą, kuri daugiau dėmesio skirtų kino formai. Tai ir meistrų, ir naujų režisierių kūriniai, kurie drąsiai ieško originalios formos papasakoti sumanytą istoriją, perteikti tikrus įvykius ar realių žmonių gyvenimo atkarpas“, – apie programos „Aš esu hibridas“ tęstinumą pasakoja jos sudarytoja Mantė Valiūnaitė.

Nors visi šios programos filmai neabejotinai verti žiūrovų susitikimo kino salėje, M. Valiūnaitė išskiria keturis filmus favoritus.

Kadras iš filmo "Hiustonai, mes turime problemą"
Kadras iš filmo "Hiustonai, mes turime problemą"
© "Kino pavasario" nuotr.

S. Žižekas: „Nors visa tai ir neįvyko, tai yra tiesa“

Vienas jų – slovėnų režisieriaus Žigos Virco mockumentary žanro pasakojimas apie Šaltojo karo erą, kosmoso lenktynes, misiją į mėnulį ir visas su šiais reiškiniais susijusias konspiracijos teorijas. Filme „Hiustonai, mes turime problemą!“ („Houston, We Have a Problem!“) dokumentiniu stiliumi perrašoma to meto Jugoslavijos ir Amerikos santykių istorija. Tačiau čia minimi faktai – išgalvoti, taip sukuriant naratyvą, dar vieną konspiracijos teoriją, apie kurią garsusis filosofijos chuliganas Slavojus Žižekas teigia, kad „net jei viskas yra falsifikuota, tai vis dėlto pasako labai daug apie mūsų socialinę tikrovę, kurioje gyvename“.

Naktinis Varšuvos gyvenimas

Labai gyvas ir veržlus jauno lenkų režisieriaus Michalo Marczako atmosferinis dokumentinis filmas „Visos nemiegotos naktys“ (orig. „Wszystkie nieprzespane noce“, angl. „All These Sleepless Nights“) pasakoja apie naująjį Berlyną – Varšuvą. Dėmesio centre – tikri veikėjai, jų bemiegės naktys ir vakarėliai, kurie šiek tiek primena Vilniaus naktinį gyvenimą.

Kadras iš filmo "Visos nemiegotos naktys"
Kadras iš filmo "Visos nemiegotos naktys"
© "Kino pavasario" nuotr.

Kas čia neįprasto? Režisieriaus iš anksto numatyta istorija susipina su realiais įvykiais ir jausmais. Marczako tikslas – subtiliai atskleisti susiformavusią naująją kartą Varšuvoje, kurią ir jos kūrėją teskiria vos dešimt metų. Kamera seka paskui nenuilstančius dvidešimtmečius: rūkančius, besibučiuojančius, šokančius, klajojančius savo miesto gatvėmis. Režisierius meistriškai atskleidžia, ką šiai kartai iš tikro reiškia būti nubudusiai, kai visi kiti, atrodo, giliai įmigę.

Jano Nemeco tariama autobiografija

Dar vienas, šįkart komiškas tikrovės persidengimas su fikcija vaizduojamas čekų kino meistro, Naujosios bangos režisieriaus Jano Nemeco naujausiame filme „Vilkas iš Karališkojo vynuogyno gatvės“ (orig. „Vlk z Kralovskych Vinohrad“, angl. „The Wolf from Royal Vineyard Street“).

Kadras iš filmo "Vilkas iš Karališkojo vynuogyno gatvės"
Kadras iš filmo "Vilkas iš Karališkojo vynuogyno gatvės"
© "Kino pavasario" nuotr.

Čia tikri režisieriaus gyvenimo faktai ir asmenybės nenutrūkstamai jungiasi su išgalvotomis. Tokiu būdu sukuriamas tariamai autobiografinis filmas, susidedantis iš komiškų įvykių, nutikusių Kanų, Karlovi Varų festivaliuose, kelionių metu ar kasdienybėje.

Tikri veikėjai ir išgalvotas scenarijus

Geografiškai labiausiai nutolęs šios programos filmas – italų Tizzos Covi ir Rainerio Frimmerio pasakojimas „Ponas Visata“ („Mister Universo“). Jauki ir šviesi juosta pasakoja apie cirko artistą, liūtų dresuotoją, kuris praranda savo sėkmės talismaną ir išvyksta ieškoti buvusio Pono Visatos, kad šis suteiktų jam naują.

Kadras iš filmo "Ponas Visata"
Kadras iš filmo "Ponas Visata"
© "Kino pavasario" nuotr.

Tikri cirko darbuotojai, vaidinantys patys save, ir išgalvotas scenarijus – hibridinio filmo elementai, kurie padeda skleistis nuostabiam pasakojimui apie sėkmės paieškas, gražią bendruomenę ir dinamiškus santykius jos viduje.

Festivalio programoje „Aš esu hibridas“ taip pat bus galima išvysti Fredo Kelemano (režisieriaus Belos Tarro filmo „Turino arklys“ operatorius) filmą-triptiką „Sarajevo sielvarto dainos“ („Sarajevo Songs of Woe“, rež. Fred Keleman), susidedantį iš trijų pasakojimų apie gyvenimą Sarajeve; ypatingą Beno Riverso filmą poetišku pavadinimu „Dangus dreba, Žemė bijo, o dvi akys – ne seserys“ („The Sky Trembles and The Earth Is Afraid, and the Two Eyes Are Not Brothers“), peržengiantį filmo apie filmą statusą ir kuriantį savitą pasaulį iš dokumentikos, fikcijos ir pasakėčios; intymų ir jautrų psichoterapijos seansą, į kurį kviečia lenkų režisieriaus Pawelo Lozinski filmas apie komplikuotus motinos ir dukters santykius „Net neįsivaizduoji, kaip Tave myliu“ (orig. „Nawet nie wiesz, jak bardzo Cię kocham“, angl. „You Have No Idea, How Much I Love You“).

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Kultūra

Nemokami filmų seansai – besidomintiems mokslinės tematikos filmais (2)

Ir šiemet „Kino pavasaris“ tęsią draugystę su moksliukais, surengdamas jiems šeštąjį mokslo populiarinimo filmų festivalį „Eureka“. Jo nemokami seansai skirti vyresnių klasių mokiniams, studentams bei visiems besidomintiems mokslinės tematikos filmais.

Pirmą kartą vykusioje šiuolaikinio meno paramos vakarienėje pristatytas „ArtVilnius“ meno klubas (1)

Ketvirtadienio vakarą Vilniuje įvyko pirmasis Lietuvoje šiuolaikinio meno paramos vakaras „Join the Club“, kurį surengė tarptautinė meno mugė „ArtVilnius“ ir jos mecenatė, advokatų kontora „Cobalt“.

„Kaunas Jazz 2017“ programa: duoklė regionams, pasaulinio garso žvaigždės ir 40 tūkst. gerbėjų (7)

Iki festivalio „Kaunas Jazz 2017“ pirmųjų akordų liko mažiau nei mėnuo. Jau 27 – jį kartą rengiama džiazo šventė Kaune tapo miesto pasididžiavimu, todėl kiekvieno festivalio laukiama su jauduliu ir nekantrumu. Penktadienį visuomenei buvo pristatyta, koks bus šiemetinis festivalis bei kokios garsios pavardės žengs į festivalio scena.

Režisierius O. Koršunovas – apie naują spektaklį, teatrą ir šiandieninius kritikus (14)

Kovo 25 ir 26 dienomis režisierius Oskaras Koršunovas kviečia į premjerą „Šokis Delhi“ pagal kultinio šių dienų rusų dramaturgo Ivano Vyrypajevo pjesę.

Unikaliu koncertu bus prisimintas maestro M. Rostropovičius

Kovo 26 dieną Vilniaus Šv. Kotrynos bažnyčioje muzikos mylėtojus tradiciškai sukvies nemokamas labdaringas koncertas „Vaikai vaikams. Dedikacija Maestro“. Savo muziką dovanos ir sergantiems Lietuvos vaikams aukoti kvies išskirtiniu talentu apdovanoti M. Rostropovičiaus fondo stipendininkai ir pasaulinę šlovę pelnę atlikėjai.
OKT teatras

ŠOKIS DELHI premjera!
2017 kovo 25 d. 19.00 val.

ŠOKIS DELHI premjera!
2017 kovo 26 d. 19.00 val.
Sėkmingai „Eglės žalčių karalienės“ mitą Italijoje sukūręs Oskaras Koršunovas sugrįžta į savo OKT/Vilniaus miesto teatrą. Jau šį savaitgalį (kovo 25-26 d.) režisierius kviečia į premjerą „Šokis Delhi“ pagal kultinio šių dienų rusų dramaturgo Ivano Vyrypaevo pjesę.
O. Koršunovo premjeroje „Šokis Delhi“ – jautriai komiška istorija apie meilę, mirtį ir šokį
2017 kovo 22 d.